• Knasten83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Igår va jag på kk för vul. De misstänker att det blivit en sammanväxt efter snittet med dottern.. Nu ska vi försöka framkalla mens med tabletter sen får vi se om blodet kommer ut, annars försvinner det i magen.. :(

Det positiva va att nästa barnbehöver vi inte gå genom utredning o kö igen, då insemineras vi direkt!! :)

• Knasten83

Camrat85: jo sant! Det e ju så individuellt. Jag hade sviter efter grav upp till ett år efter dottern föddes, och tuff förlossning (urakut snitt med snittad urinvlåsa etc) så jag kände mig inte redo, men nu skriker det i bebistarmen!! :)

• alexander2011
    Knasten83 skrev 2011-12-06 09:26:07 följande:
    Camrat85: jo sant! Det e ju så individuellt. Jag hade sviter efter grav upp till ett år efter dottern föddes, och tuff förlossning (urakut snitt med snittad urinvlåsa etc) så jag kände mig inte redo, men nu skriker det i bebistarmen!! :)
    hehe.. ajaj ja då förstår jag. jag hade mst jobbigt med att det gjorde så förbannat ont. var inte alls redo för smärtan direkt psykiskt tror jag. sen åkte jag 3 dagar senare på livmodersinflammation och uvi i samma veva,in på sjukan igen i 2 dagar :( med hemska eftervärkar o tydligen kan det bli värre med varje graviditet
  • Aint Your Fairytale
    Lusentapp skrev 2011-12-06 08:47:28 följande:
    Vad tror ni om det här testet?

Vet inte vad jag ska tro, fick barn för 3 månader sen och har haft sex en gång sen dess och då med kondom, känns som att de skulle vara rätt omöjligt att vara gravid igen då.. men, mensen är 2 dagar sen och de syns ju ett streck iaf, så nu vill jag höra vad ni tror.

Strecket är ju väldigt tydligt, så det går nog inte att missta...
    ~ Alice 5/2 ~ www.thecharmedone.blogg.se
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-06 08:49:14 följande:
    nej egentligen inte.. för enligt all läkarvetenskap så börjar inte hcg pumpas ut i blodet förrän 2-3 dagar EFTER fästningen...en del kan dock få spår i sitt urin av det tidigare men  som du säger..fäster sig ägget på ÄL+10 så är det ju logiskt att man inte plussar förrän BIM-dagen
    jag vet ju inte exakt,KAN vara äl+10 idag också och igår högg det som tusan sidan av livmodern men kan ju vara nåt annat men OM det va ägget som fäste kanske... äh man griper halmstrån =) fullt utslag äl sticka tor den 24 så inte säkert jag hade äl 25 som jag räknat ju .. kan ju vatt 26 också 
  • sweasmamma
    Lusentapp skrev 2011-12-06 08:55:26 följande:
    Vilken ångest jag fick nu.... Har fått två barn inom loppet av 10,5 månad, fast vart gravid 3 gånger på raken fast med ett missfall, och blivit gravid på första försöket alla gånger. Men nu var det ju inte riktigt planerat.. När jag var hos barnmorskan sist så sa hon att om de skulle vara så att jag blev gravid igen så skulle hon rekommendera en abort.. Usch nu vet jag inte vad jag ska göra..
    fy då =( men vill du ha barnet så klart du ska behålla
  • Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-06 08:48:01 följande:
    tog ju så klart ett test i dag med.. inte morgonurin dock men väl hållt mig i 4 timmar... druckit ett glas juice och en varm choklad under tiden..inte ultimat så här tidigt i ruvningen.. men ..alltså...slå mig hårt nu men syns det inte nåt litet.. jag har INTE mixat något med fotona..förutom det första som jag mörkat ner för blixten reflekterade så i plasten..sista bilden är isärplockat för då syntes det bra utan reflexer i plasten... -eller...inte BRA men lite tydligare.

Blir ju lite så där att jag tänker på att det kan vara spår efter sprutan...eller en spökis för jag är ju lite neggo..är ju bara på ruvardag 6 så visst...fixa o mixtra gärna om ni vill jag vågade inte

Har trixat lite fram o tbx. Får dock inte till någon bättre bild än de du lagt upp. Men det är ju absolut streck på testen. Ingen tvekan om den saken. :P Vad dom betyder får vi ju fortsätta att tolka. :D
  • mamma Linder

Håller tummarna med spänning för Pumann och slemmis. Här har jag mens igen, fattar inte varför det inte tar sig för oss???
    Har ju också åldern lite emot mig är 39. men när man har blivit oplaneradt gravid med två av barnen och de andra två blev till på första försöket, så undrar man ju. Efter att ha försökt i nio månader blev jag gravid som då slutade med Ma och nu är vi inne på femte försöket efter Ma? Verkar helt hopplöst. 

• JennyOhlsson

Jag blir galen snart !
    Helt ärligt...

var uppe och kissade vid 7 tiden imorse, sen kissade jag igen vid halv 9 och testade mig samtidigt..
    hade inte druckit ngt alls mellan gångerna...

testet visar ett svaaaaaaagt streck...

jag tror att ett missfall är på G eftersom strecken inte blir starkare

Sitter här med gråten i halsen och mår jättedåligt....
    FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sweasmamma
    JennyOhlsson skrev 2011-12-06 11:05:15 följande:
    Jag blir galen snart !
    Helt ärligt...

var uppe och kissade vid 7 tiden imorse, sen kissade jag igen vid halv 9 och testade mig samtidigt..
    hade inte druckit ngt alls mellan gångerna...

testet visar ett svaaaaaaagt streck...

jag tror att ett missfall är på G eftersom strecken inte blir starkare

Sitter här med gråten i halsen och mår jättedåligt....
    FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!! !!!!!
    ring en bm !!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester