• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Nefernefer
    Snart lycklig: Vilket underbart resultat! Grattis, och hoppas att det håller i sig nu! :)
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Nefernefer
    woo skrev 2012-03-26 21:34:31 följande:
    Härligt då kollar jag hur det skulle funka i nästa v?. Ego Har idag införskaffat Kolloidalt Silver som jag tänker ta som kur nu innan nästa försök. Det är rätt kontroversiellt och som DHEA inte tillåtet som tillskott i Sverige. Men jag vill rensa och rena kroppen ordentligt innan nästa försök och jag tror på det stenhårt! Det finns mycket forskning samt studier på det och botar väldigt mycket varav läkemedels industrin inte är vänligt inställda till det. Kommer tala om hur utfallet blir. Har massa fakta artiklar och forsknings resultat om det ifall nån är intresserad men det är så mycket så det skulle bli sjukt mycket om jag skulle lägga in det här...
    Jag gillar kolloidalt silver, men jag tror inte på att det har någon mirakelverkan i hela kroppen. Vetenskapen har inga problem med att fastställa att det dödar bakterier, virus och svamp, och för min del så har det fungerat fantastiskt för att skydda min känsliga hals från infektioner som leder till tunga förkylningar med luftvägsinfektioner.

För att vara mer exakt så har jag sluppit det i bortåt 2 år nu! D v s sedan jag fick kännedom om silvret. Men jag tar numera bara silver som desinfektion i halsen, om jag känner att den är infekterad/ansträngd.

Silvret har haft precis noll verkan på bihåleinflammationer, och där får det ju inte direktkontakt. Lyckligtvis så får jag sällan bihåleinflammation i alla fall, min svaga punkt är halsen.

Därmed så är det min tro att kolloidalt silver inte kommer att mirakelrena din kropp. Men enligt WHO så är maxdosen som Ion Silver rekommenderar hälften av vad som är helt ofarligt att ta varje dag i 70 år som vattenrening. Så det gör ju sannolikt ingen skada heller. :)
  • Nefernefer

Låter trevligt med träff, förresten, men just nu har jag inte en chans att hinna. Jag är mitt i säsongens arbetstopp. :)

• Maryhe

Woo: Jag är hemma 7 dagar i juni vid skolavslutningen och sedan planerar jag en resa hem med bil i juli och stannar i ca 2 veckor. Så om det är någon som är intresserad av Italienska Piemontesiska viner (Barolo, Barbaresco, Barbera eller Dolcetto),  delikatesser eller kosttillskott så kan jag ta med.(i juli) Flört

• myran6801

Maryhe, vi måste boka in en träff när du kommer hem! Du är fantastisk som erbjuder oss din hjälp!!!! Kram

• woo
    Nefernefer skrev 2012-03-27 09:50:03 följande:
    Låter trevligt med träff, förresten, men just nu har jag inte en chans att hinna. Jag är mitt i säsongens arbetstopp. :)
    Maryhe skrev 2012-03-27 11:25:56 följande:
    Woo: Jag är hemma 7 dagar i juni vid skolavslutningen och sedan planerar jag en resa hem med bil i juli och stannar i ca 2 veckor. Så om det är någon som är intresserad av Italienska Piemontesiska viner (Barolo, Barbaresco, Barbera eller Dolcetto),  delikatesser eller kosttillskott så kan jag ta med.(i juli) Flört
    myran6801 skrev 2012-03-27 14:10:14 följande:
    Maryhe, vi måste boka in en träff när du kommer hem! Du är fantastisk som erbjuder oss din hjälp!!!! Kram
    Jaaa vi måste boka in en "konferans" så vi alla kan komma oxå!!!
  • woo
    Nefernefer skrev 2012-03-27 09:46:46 följande:
    Jag gillar kolloidalt silver, men jag tror inte på att det har någon mirakelverkan i hela kroppen. Vetenskapen har inga problem med att fastställa att det dödar bakterier, virus och svamp, och för min del så har det fungerat fantastiskt för att skydda min känsliga hals från infektioner som leder till tunga förkylningar med luftvägsinfektioner.

För att vara mer exakt så har jag sluppit det i bortåt 2 år nu! D v s sedan jag fick kännedom om silvret. Men jag tar numera bara silver som desinfektion i halsen, om jag känner att den är infekterad/ansträngd.

Silvret har haft precis noll verkan på bihåleinflammationer, och där får det ju inte direktkontakt. Lyckligtvis så får jag sällan bihåleinflammation i alla fall, min svaga punkt är halsen.

Därmed så är det min tro att kolloidalt silver inte kommer att mirakelrena din kropp. Men enligt WHO så är maxdosen som Ion Silver rekommenderar hälften av vad som är helt ofarligt att ta varje dag i 70 år som vattenrening. Så det gör ju sannolikt ingen skada heller. :)
    Glad Kul att du gillar det!
    Jag dricker det som kur nu ialf och hoppas på bra resultat
  • woo

Nu har jag inboxat om ev dagar men får lite ångest om jag missat nån nu???!!! Förvånad
    Vi är förvisso inte så många men Neferner o Maryhe kan ju inte just denna gång har jag glömt nån ber jag tusen ggr om ursäkt.

Maryhe när du bilar upp i Juli kör du ju nästan förbi mig på vägen och om vi får till en träff vid skolavslutningen så vet du mer exakt var du ska stanna för rast på vägen upp Flört ja adressen vet du ju förvisso redan med den går inte att slå in på gps Glad

Kram

• Snart lycklig

Usch, pratade precis m min syster. Hon ringde, har bara SMS:at resultatet till henne igår. Hon frågade ingenting, gick bara på om hur de ska göra i påsk och om alla förkylningar, feber o streptokocker som de haft i familjen under flera flera veckor. Har inte träffat dem sedan julafton!! Tyvärr inte heller barnen. Hon tar även udden av det och det är verkligen synd. Hon bara klagar och allt är såååå jobbigt f henne. Det har blivit extra påtagligt senaste tiden. Det är inta bara jag som säger det. Två av de tre barnen har en massa födelsedagspresenter att vänta. De ligger här hemma och jag har ännu inte kunnat lämna dem, då de varit liggandes. Hemskt, men jag har inte velat äventyra mitt försök. Även om immunförsv inte ska vara högt, så tror jag dt är bättre att inte ha hög feber streptokocker som de har haft. Efter sådana sjukdomar kickar väl immunförsv igång och blir högt oxå, om jag fattat dt rätt. Skönt med vänliga och omtänksamma själar som ni!!!!! Kram.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF