• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Jag vill oxå träffas! Sitter på tåget hem. Varning! Magknip, vill inte gå på tåget o inte helt förtjust med nr 2 idag efter ET överhuvudtaget, lite löjligt jag vet...... Tror dt är Ovitrellen som spökar, brukar bli så här ett par dagar när jag tagit den. Annars brukar dt inte vara några problem. Längtar t jag kommer hem. Tack f stöd Maryhe ang Pred o Medrol. Bäst att inte blanda. Om dt blir nytt försök blir dt Medrol o alltså Pred denna gång. Forts m lite hög dos i några dgr, trappar sedan ner lite. Vid samtalen f en månad sedan, tyckte Dr att jag skulle ta Pred bara f att dt är vanligare i Sverige. Detta f att om dt skulle hända ngt, så är de sv Dr mer bekanta med Pred. Alltså då ngt annan sjukdom el olycka, inte hända ngt bara f att man tar Pred. Hur brukar ni uppleva de fördta ruvardagarna? Dt känt så overkligt, man känner ju ingenting. Än mer overkligt när dt gick så snabbt o att man inte fick se några embryoceller på en skärm. Dt har vi (jag) alltid fått i Sv. Mkt ego just nu, men jag hoppas ni står ut....

• woo

Härligt då kollar jag hur det skulle funka i nästa v?. Ego Har idag införskaffat Kolloidalt Silver som jag tänker ta som kur nu innan nästa försök. Det är rätt kontroversiellt och som DHEA inte tillåtet som tillskott i Sverige. Men jag vill rensa och rena kroppen ordentligt innan nästa försök och jag tror på det stenhårt! Det finns mycket forskning samt studier på det och botar väldigt mycket varav läkemedels industrin inte är vänligt inställda till det. Kommer tala om hur utfallet blir. Har massa fakta artiklar och forsknings resultat om det ifall nån är intresserad men det är så mycket så det skulle bli sjukt mycket om jag skulle lägga in det här...

• finafina
    woo skrev 2012-03-26 21:34:31 följande:
    Härligt då kollar jag hur det skulle funka i nästa v?. Ego Har idag införskaffat Kolloidalt Silver som jag tänker ta som kur nu innan nästa försök. Det är rätt kontroversiellt och som DHEA inte tillåtet som tillskott i Sverige. Men jag vill rensa och rena kroppen ordentligt innan nästa försök och jag tror på det stenhårt! Det finns mycket forskning samt studier på det och botar väldigt mycket varav läkemedels industrin inte är vänligt inställda till det. Kommer tala om hur utfallet blir. Har massa fakta artiklar och forsknings resultat om det ifall nån är intresserad men det är så mycket så det skulle bli sjukt mycket om jag skulle lägga in det här...
    Toppen Woo ska bli så kul att träffa er alla Woo inboxa gärna förslag 

Snart lycklig, jag har bara sett embryon en gång och det var förra gången, det var häftigt men det viktigaste  är ju att dom kommer in och fäster Håller tummarna

Är så låg just nu vet inte varför (öh 3 ivf med minus, 15 kg övervikt och ålder 43 kanske nä skämt åsido...

känner mig ledsen och trött på att hela hela tiden fundera på hur man - jag och min man- men känns mest som jag eftersom han mest bara verkar tro att allt kommer ordna sig...vet inte riktigt hur jag ska gå vidare, allt blir så viktigt, vilken akupunktur person man ska gå till, vad man äter och alla tillskott... och väga all för och emot, all  information och hela tiden ta ställning till allt, håller på att göra mig galen- deprimerad... sorry... hoppas ni andra mår bättre... kram
  • Snart lycklig

Finafina, förstår dig precis!! När man bestämt sig f ngt o finner ett lugn i dt, dyker dt upp ngt nytt att ta ställning för el emot. Jag tror inte man kan göra allt. Vi alla gör så mkt och ibland får man helt enkelt nöja sig med vad man verkligen gör och vara nöjd med det. Många gör ju ingenting och blir gravida ändå oavsett ålder. Som min nya akupunktör sa, dt är mer skadligt att fundera och tänka, än att göra ngt fel hit eller dit, vad gäller behandl el vad man stoppar i sig. Tänkvärt, tror hon har lite rätt i dt. Försöker tänka så. Skulle kunna börja stressa upp mig nu för om jag ska vila mkt el om jag ska röra mer på mig eller hur jag nu ska göra. Bestämt mig f att bara vara, inget är fel el rätt. Kommer visserligen inte lyfta el bära dt tyngsta jag kan hitta. Dt är ju onödigt. Sunt förnuft kanske. Jag vet, mkt lättare att skriva än att efterleva. Kram på dig Finafina!!!

• finafina
    Snart lycklig skrev 2012-03-26 22:52:06 följande:
    Finafina, förstår dig precis!! När man bestämt sig f ngt o finner ett lugn i dt, dyker dt upp ngt nytt att ta ställning för el emot. Jag tror inte man kan göra allt. Vi alla gör så mkt och ibland får man helt enkelt nöja sig med vad man verkligen gör och vara nöjd med det. Många gör ju ingenting och blir gravida ändå oavsett ålder. Som min nya akupunktör sa, dt är mer skadligt att fundera och tänka, än att göra ngt fel hit eller dit, vad gäller behandl el vad man stoppar i sig. Tänkvärt, tror hon har lite rätt i dt. Försöker tänka så. Skulle kunna börja stressa upp mig nu för om jag ska vila mkt el om jag ska röra mer på mig eller hur jag nu ska göra. Bestämt mig f att bara vara, inget är fel el rätt. Kommer visserligen inte lyfta el bära dt tyngsta jag kan hitta. Dt är ju onödigt. Sunt förnuft kanske. Jag vet, mkt lättare att skriva än att efterleva. Kram på dig Finafina!!!
    Tack gulliga snart lycklig... ska försöka att inte tänka, ska bara göra en plan... tror nör jag hargjort den så kommer det kännas bättre...får dryfta den med er så kanske det känns bättre

kram på dig- er
    {#emotions_dlg.flower} 
  • woo

Finafina då är vi 2 m 15kg för mycket och känner igen mig i att känna huvudansvaret el vad man ska kalla det runt IVF cirkusen vi är i... 😒 Hann dock kliva av banan lite och titta på mig själv utifrån när vi va borta det var nyttigt och jag behövde verkligen det. Jag gjorde några punkter som ex inte googla på allt som dyker upp för det skapar bara mer oro stress och depp ialf för mig. Jag ska hålla mig till det som har gett bra utfall dock inte så bra som vi önskar men en bit på väg förutom att jag lagt till kollodialt silver. Kram på er alla 💗

• finafina

Haha Woo låter precis som jag googlar på allt å det ger verkligen stress... Just nu är min stora Google ångest akupunktur suck
    Hehe har du oxå 15 extra kg kommer inte i ett plagg har typ tre klänningar som jag kommer i en full garderob å inget att använda men vägrar köpa nytt..

Kram på er världens bästa tjejer tack för pepp och att ni orkat dela med er hoppas verkligen vi kan ses väldigt snart kram

• Nefernefer
    finafina skrev 2012-03-26 12:49:51 följande:
    sorry att jag tjatar, men är det någon som har gått till någon som hade frikort??? Fick rekommendationer om det har för mig att hon hetter Mia, men kan inte hitta det mailet någonstans....
    När jag själv letade efter akupunktur inom försäkringssystemet så hittade jag informationen att akupunktur då inte är tillåtet för fertilitet. Akupunktur är i Sverige endast tillåtet för smärtlindring etc. Allt annat sorterar under hokus pokus... ;)

Jag går som jag tidigare skrivit hos Sophie Lagercrantz, och jag uppfattar henne som duktig. Men flera andra i tråden gillade ju inte henne. 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
Svar på tråden 45 år och planerar IVF