• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Maryhe

Hej på er!!! Gud vad jag har saknat er! Sitter några minuter på lånad dator innan jag ska till jobbet och hinner inte läsa ifatt alla veckor jag missat. Får göra det en annan dag. 

Har haft en liten ofrivillig paus från FL. Min kompis och hennes dotter följde med ner hit. Jag hade datorn i rummet de valde att sova i så jag flyttade ner den och ställde den på matsalsbordet. När jag var på jobbet så lyckades dottern riva ner datorn (bärbar) så att den landade på det hårda klinkers golvet. Hon sprang och lekte med hundarna och snubblade på sladden...

Skickar kramar til er alla! Hjärta

• myran6801

Maryhe, åh vad skönt att du är tbx hos oss! Vi har saknat dig. Hoppas det ordnar sig med datorn så att du kan vara med oss igen framöver. Stor kram

• Snart lycklig

Hej, jag har oxå varit frånvarande. Jag har haft en riktig jobbig tid, samtidigt som jag försökt att må bra för bästa resultat av behandlingen. Min man orkade inte mer och ville avsluta allt! Dt var hemska dagar i förra veckan, men lite bättre nu. Berättar mera en annan gång. Hur som helst åker vi på torsdag ner t Aten. Första UL i förra veckan visade bara 2 folliklar o dt gjorde mig oxå jätteledsen o orolig. Nytt UL igår, 4 ganska jämnstora på ena sidan, 2 större på den andra. Jag ska berätta mera om hur Dr D lagt upp behandl, men dt får bli en annan dag. Hur som helst kommer han antagligen ignorera de 2 stora och satsa på de 4 jämnstora. Han gissar på bättre kvalitet på dem. Finns de stora kvar vid ÄP plockar han naturligtvis dem oxå. Han är inte ute efter mängden utan kvalitet. Tänk om jag kunde göra om alla tidigare ivf och göra dem hos honom istället. Dt hade varit en dröm, även om dt är mkt kontroller o prover. Saknat er alla, kramar.

• Uppåt

hej,

jag börjar i dagarna min behandling inför IVF - korta protokollet, nu undrar jag två saker: mår man dåligt av medicinen?   och gör det väldigt ont att ta ut äggen? det låter läskigt.

• myran6801

Snart lycklig, usch vad jobbigt du verkar ha haft det kära du. Men skönt att det ser bra ut med behandlingen och att du känner dig trygg med dr D. Håller tummarna för dig det vet du! Uppdatera gärna allt om behandlingen när du orkar. Sköt om dig nu! Kram

• singhatjejen

Snart lycklig: Det låter hemskt det du går igenom... hoppas allt ordnar upp sig och att allt slutar väl med behandlingen.
    Säger som Myran, berätta gärna mer om Dr D:s upplägg när du orkar.

• TyckOmMig

Ja då var även vi i startgroparna för IVF.Samtal med Dr Svend CFC igår  och ska köra korta protokollet även jag.bara invänta mens då.Sällan man längtar till det annars!Min privata läkare tycker dock att långa protokollet är att föredra han menar att man få fler ägg vid detta ochi vårt fall förenklar administrera då vi har 15 mil resväg åt bägge håll liksom.Ni som kan så bra hur tänker ni?vad avgör vilket man bör genomgå?Antar att jag som har reglbunden mens och lyckats bli gravid ganska nyligen får det korta protokollet eller har jag fel?

Svar på tråden 45 år och planerar IVF