• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Cice
    Snart lycklig skrev 2012-06-20 12:15:59 följande:
    Jag har varit lite nere i några dagar, så jag har inte orkat läsa eller besvara kommentarer och frågor. Det gäller även inboxen. Förlåt.

Snart Lycklig, jag vet hur det känns.   Jag har idag träffat  världens sämsta gynekolog som anser att jag drömmer för mkt och jag är MYCKET gammal för att skaffa barn. Jag vill bara kasta henne från hennes egen mottagning. Usch.
     Jag   mådde så dåligt. Hon förklarade för mig att jag har dåliga ägg, mm .

Vilke dag, jag hoppas att blir bättre  imorgon , pga  jag vill  bara gråta och gråta idag. Det känns så hemskt.. Mina krafter försvann...

Styrkekram   
  • myran6801

Cice, förstår dig till fullo. Jag har vid flera tillfällen råkat ut för detsamma. Senast var det en samarbetsgyn till CFC. Mådde urdåligt när jag gick därifrån. Kram

• Cice

Snälla är det ngn som kan hjälpa mig ?  FlörtObestämd
      Jag har en tid för hysto hos Penny . 
    Finns det ngn som har erfarenhet av hysteroskopi hos Dr. D ? 
    Dr.d tycker att jag borde göra båda behandlingar hos honom, och det finns  fördelar  med det självklart, Jag menar att göra  flera behandlingar hos samma läkare. Han får en bättre helhets intryck  av min situation...

Hålla finns det ngn där  som kan hjälpa mig ?
    Obestämd
    Tusen Tack   Hjärta

• Snart lycklig

Cice, jag inboxade dig nyss. Jag vet inte heller ngn annan som gjort hysto hos varken Penny el Dr D. Hoppas du snart får klarhet!

• myran6801

Cice, jag har inte varit hos någon av dem. Har bara gjort klamydiatestet hos Peny. Tror du kommer bli nöjd oavsett vad du väljer, de verkar mkt kompetenta och duktiga båda två.

• Lully Hill
    Cice skrev 2012-06-20 22:33:53 följande:

Snälla är det ngn som kan hjälpa mig ?  FlörtObestämd
      Jag har en tid för hysto hos Penny . 
    Finns det ngn som har erfarenhet av hysteroskopi hos Dr. D ? 
    Dr.d tycker att jag borde göra båda behandlingar hos honom, och det finns  fördelar  med det självklart, Jag menar att göra  flera behandlingar hos samma läkare. Han får en bättre helhets intryck  av min situation...

Hålla finns det ngn där  som kan hjälpa mig ?
    Obestämd
    Tusen Tack   Hjärta

Jag tror ingen här på FL har gjort hyston hos Dr D. Men jag skulle ha full förtroende för honom om jag fick frågan.

Detta är ett beslut du själv får överväga. Ibland får man vara först med något och sedan får du ge oss andra dina erfarenheter!
    Precis som jag gjorde då jag tog chansen första gången med Dr D Skrattande
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Uppåt

Hej, jag åker snart till CFC för ivf. Fick lite ångest bara, ska träffa min gynekolog nästa vecka och hinner inte fråga innan: men det är väl så att medicinerna til sprutorna (korta protokollet) går på högskostnadskortet även när man gör ivf privat?  för de är väl svindyra?? Jag är ju nästan säker på att hon sa att det var så men jag kollar av här, ni lär ju veta

• Nefernefer
    Snart lycklig, hur går det?! Allt flyter som det ska med behandlingen, hoppas jag?
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
Svar på tråden 45 år och planerar IVF