• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Uppåt

Sibylla: kontakta tex cfc i Danmark och kolla vilka samaebetsläkare de har. I Sverige. En svensk läkare kan skriva ut recept somfår På högkostnadsskyddet, åtminstone är det så för oss som gör ivf Som par. Otroligt egentligen.

• Lully Hill

Hej vänner!
    Natten mellan sön o mån bestämde sig lileman för att han ville ut! Vattnet gick kl 01! Vi hade planerat kejsarsnitt till den 9/7. Det var bara att åka till förlossningen. Där låg vi med molvärkar natten o morgonen o väntade på snitt. Kl 11.21 igår föddes vår son. 51cm och 3340 g. Jag har inte sovit en blund sedan i går natt och är nyopererad men det gör inget för nu har jag honom i min famn han mår bra och han är världens finaste. Hör av mig när vi är hemma.
    Kramar Lully

• Lully Hill

Jag skulle bli glad om någon vill kopiera mitt inlägg ovan och lägga ut det åt mig i Athentråden! Det var mycket text och nu är mitt batteri slut på telefonen. Tack för hjälpen!
    Kram

• myran6801

Lully, finaste vännen ett stort stort grattis!!! Underbara nyheter så här på morgonen!!
    Har lagt infon i Atentråden.
    Kram i massor till dig och din familj

• myran6801

Stockholmsinnerstad, ser ju fantastiskt lovande ut på testet!!!!!! Viskar grattis!!!!

Berätta gärna din historia!!

Kram

• Nefernefer
    Lully Hill skrev 2012-07-03 06:37:59 följande:
    Hej vänner!
    Natten mellan sön o mån bestämde sig lileman för att han ville ut! Vattnet gick kl 01! Vi hade planerat kejsarsnitt till den 9/7. Det var bara att åka till förlossningen. Där låg vi med molvärkar natten o morgonen o väntade på snitt. Kl 11.21 igår föddes vår son. 51cm och 3340 g. Jag har inte sovit en blund sedan i går natt och är nyopererad men det gör inget för nu har jag honom i min famn han mår bra och han är världens finaste. Hör av mig när vi är hemma.
    Kramar Lully
    Så fantastiskt roligt! Jättegrattis! :) :) :)
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Nefernefer
    myran6801 skrev 2012-07-03 08:43:07 följande:
    Stockholmsinnerstad, ser ju fantastiskt lovande ut på testet!!!!!! Viskar grattis!!!!

Berätta gärna din historia!!

Kram
    Håller med - man vill gärna veta bakgrunden, antal tidigare försök och hur det lyckades.

Snart lycklig - Hur går det? Hemma och ruvar? :) Otroligt jobbigt att maken krånglade mitt i behandlingen. :(
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Cice
    Grattis Grattis till Lully Lille Prinsen ..

Jag fick en av de vackraste meddelande i de sista dagarna av Lully imorse,  hennes lille prinsen  har kommit i natten mellan mån o sönd.... Hippi Hippie ..Solig{#emotions_dlg.flower}

Jag tänker på att skicka blommor till henne på sjukhuset. Jag undrar om någon av er som vill delta, ingen är skyldig att delta Glad, men det skulle vara rolig om det är fler .

Jag tycker  att Lully lärde oss vägen  här i FL, Lully kämpade, föll och var inte rädd för att gå vidare, en av resan  i jakten på lycka   {#emotions_dlg.flower}  Hjärta    {#emotions_dlg.flower}.

Ett mycket ädelt gest av Lully och vi bör vara stolta över att ha någon så vacker,och modig  som Lullly mitt bland
    oss.
        Jag är glad att hon njuter av den idag  med  en liten prins, som hon omfamnar, och det ger mycket glädje ..
    Du som vill hjälpa mig köpa blommor för Lully skicka mig ett meddelande.
       Jag vill skicka blommor senaste kl.13 idag..     {#emotions_dlg.flower}  Skål   {#emotions_dlg.flower}  .
    Ha en trevlig dag.
Svar på tråden 45 år och planerar IVF