• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Stockholmsinnerstad

Katt12 Tack. :) Jag tog AMH test hos två olika instanser och fick beskedet 0,64 på det första testet och 0,82 på det andra med endast 4 dagars mellanrum. Min behandling som ledde hit hittar du under IVF 4 på min profil.

Uppåt Ja hon sög på tummen först men BM buffade bort den för att hon skulle kunna ta en profilbild så det är nog tummen som är saknad Skäms. Jag har förstått att viktiga signaler går till kroppen vid förlossningsögonblicket vilket man inte får till vid kejsarsnitt så därför föredrar de att man föder istället för snittar.

• Stockholmsinnerstad

Trevlig andra advent alla fina tjejer! {#emotions_dlg.flower}

V. 33 i dag så 7 veckor kvar och ska på förlossningsutbildning här nu. Kommer att ta hela dagen. Så här ser vagnen och chassit ut som jag beställt. Kram på er alla.Hjärta

• Stockholmsinnerstad

Usch, läskiga siffror i ny forskning från KI för mammor som väntar med att föda efter redan 30 på nyhetsmorgon i dag. Som om man inte var orolig nog redan... Rynkar på näsan

• Blingbling
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-12-10 07:56:41 följande:
    Usch, läskiga siffror i ny forskning från KI för mammor som väntar med att föda efter redan 30 på nyhetsmorgon i dag. Som om man inte var orolig nog redan... 

När jag såg den där rubriken så fick jag känslan av att de går ut med den informationen som någon slags skrämselpropaganda för att få ner medelåldern för barnafödandet... Jag kan ha fel, men det känns nästan som en taktik de har för att man ska skaffa barn tidigare i livet...
  • Stockholmsinnerstad

Bling Bling, fast varför vill de det? För att få ner IVF-Kostnader som gärna blir då man väntar med att skaffa barn senare i livet?

6 veckor kvar här och hon låg med huvudet ner även i dag, lite mindre ruckbar...

Jag tog faktiskt upp med BM varför jag inte får extra koll pga min ålder och hon sa att allt har sett klockrent ut hela vägen så därför finns det ännu ingen anledning till det så som allt ser ut just nu iaf.

Katt12 hur går det? Hjärta

• Cice
    Hej  ,
    Jag  hoppas få hoppa in här igen. Det var  länge sen  som jag skrev i denna tråd.

Jag har  en fråga till er som har gjort stimulerad FET;  vanlig FET , ET ;

Hur mycket estrofem / cycklacur har ni har tagit och hur länge  ?

Läkare har rekommenderat mig att använda  " duphaston ( dydrogesteron ) " i tablett form. Fråga är hur man  ska  kunna kombinera den med litunus ( vaginal), hur mkt av dem ska man använda ?

Hur ser eran behandlingsplan ut efter ET / FET?

Jag vill gratulera alla som har lyckats att bli gravida och skicka en styrkkram till alla  medkämpare.

Stort tack för svar!

Cice
  • Redan47

CIce: Nu är jag inte i IVF med egna ägg...utan i ÄD. Men jag vill svara på din progestoron fråga ändå. Det preparat du nämner är ett syntetiskt progestoron till skillnad mot Lutinus som är bioidentiskt. Det som står att läsa om den medicinen du nämner på eng info sida är att detta prep används då de är lättabsorberande av kroppen till skillnad mot bioid PILLER. Nu nämner de inte VAGINAL form som Lutinus är, vilket tas upp alldeles utmärkt av kroppen och på plats och inte heller skadligt. Du kan googla på syntetisk vs bioid som kan du se att de syntetiska preparaten ökar risken för bröstcancer till skillnad mot de bioidntiska. 
    Jag personligen knaprar bioidentiska Utrogest utskrivet i Lettland, och de funkar alldeles perfekt har mycket höga värden, och jobbet de ska gör är att hålla graviditet. dessa kan inte överdoseras....just för bioidentiska. Liksaå med Lutinus!!! Jag skulle råda dig att fråga i AVA Riga tråden, där är det flera som bara använder Lutinus hela vägen, från 4 dgar före transfer till fram v 12-16. Jag personligen ifrågasätta insättning av den medicinen du nämner när det finns andra alternativ som håller hälsan på lång sikt också. Anledningen att dessa piller inte finns överallt är  att medicin industrin inte kan tjäna pengar i stor omfattning på dessa piller då de inte kan patenteras....de bioidentiska. Ruggigt..eller hur?! .Du kan också köpa Utrogest mfl bioidentisk progestoron preparat  via internationella siter. 

Lycka till! PS Jag åt 2mg x 3 östrogen (bioidentisk) typ Progynon. från typ dag 4 mens. mätte VUL slemhinna vid ett tillfälle- planering av datum för transfer. ätit i ca 15-21 dgr före et förut. 4 dgar före transfer 200mgx3 Utrogest. efter transfer 800mg fördelat på 3 ggr/dagl. Jag har inte avvänt Lutinus, vet inte om min gyn skulle skriva ut det åt mig. har ite frågat eftersom piller funkar. 

• Redan47

Mia Lundin  har mycket läsning om hormoner å sin sida. kan rekommendera den, hon är verkligen påläst!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF