• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Bars
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-11-13 21:45:23 följande:
    Tjoho! I går la jag handpenning på en barnvagn. Emmaljunga blir det. Skrattande

Grattis! Både till att det är dags att köpa vagn och att du väljer Emmaljunga.
  • Katt12

Igår var det dags för äggplock i Köpenhamn, var extremt nervös för att ha ägglossat i förväg eftersom jag gjort det de två senaste försöken (som var korta protokollet på CFC), nu långa på Trianglen.

Sthlm, Kåre var på strålande humör och vi fick ut 8 ägg, pust. Nu nästa orosmoment att se vad som händer härnäst, usch det är tråkigt att låta så neggig men har man hållit på och tragglat med det här över ett år är det svårt att hålla modet uppe...

• Katt12

Tjahapp, bara hälften av äggen befruktade och celldelningen inte optimal. Vi får se om det blir någon ET i morgon, blääää.... Bara inse att även om jag har bra äggreserv fortf har det nog varit sista förbrukningsdag på det som finns kvar:(

• Uppåt

KAtt12: vi ska hoppas på det bästa, fyra befruktade är väl bra? jag fick bar ett befruktat.

• Katt12

Uppåt, tack för peppning, 4 är i o för sig OK, det som gjorde mig missmodig var celldelningen som inte var riktigt som den skulle, ska ju vara 4 celler på dag 2.

Du frågade vid ett tidigare tillfälle om vi övervägt ÄD och då sa jag nej, men faktum är att vi börjat prata om det nu. Vi har ju barn så jag tänkte att vi får väl nöja oss om det inte går, men nu har vi hållit på så länge med det här så det skulle bli en enorm tomhet att bara lägga ner, känns inte som att jag pallar det, faktiskt. Hade ställt mig in på mer av småbarnsliv och större familj och har svårt att intala mig att det är skönt med en lugnare tillvaro som många (de flesta:)) verkar tycka.

Vi har kompisar som har en biologisk son och en adopterad dotter - då kan man ju faktiskt göra ÄD oxå som alternativ. Vår dotter föreslog adoption när jag sa att det verkar svårt med fler syskon. När jag förklarade att det är svårt att adoptera efter 40 och att alternativet är att få ett ägg var både hon och sonen ok med det.

Så kanske blir det så, var ni lite inne på ÄD oxå? Eller hur känner ni, du har ju oxå barn?

• Katt12

Förresten, uppåt, har du nyligen gjort IVF? Jag menar när du fick ett befruktat?

• Stockholmsinnerstad

Katt12 här händer det grejer! Håller mina tummar hårt hårt för att guldägget finns där i morgon och att celldelningen kommer i gång riktigt ordentligt över natten. Tänker på dig, Hjärta Vilken tid är det dags? Tar du akkupunktur om det blir ET? *rekommenderas av förklarliga skäl* Skrattande

Cathy och Bars, tack {#emotions_dlg.flower}

• Stockholmsinnerstad

Snart lycklig Jag går in i vecka 32 på söndag så bara 8 veckor kvar nu. Var på rygg och amningskurs i dag och gör mitt sista UL nu på måndag så allt går fint men det är ingen extra kontroll av mig pga min ålder inte, vilket jag kanske hade trott. Hur går det för dig?

Svar på tråden 45 år och planerar IVF