• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Cice

Stockholmsinnerstad skrev 2014-02-22 17:23:23 följande:
    4 dagar kvar Cice. Jag har redan börjat hålla tummarna här och hoppas på det bästa! {#emotions_dlg.flower}
    Tack tack Stockholminnerstad,{#emotions_dlg.flower}

Det blev en FET minus dag idag  Rynkar på näsan.

Av ngn anledning jag mår inte så dålig idag, som jag har mått i de andra gånger.

Jag har en embryo kvar  i frysen och om det behovs jag får börjar om igen.

En stor kram till alla  medkämpare
  • Redan47

Cice; verkligen tråkigt för dig/er. Dessa IVF resor är så påfrestande och svåra att sätta sig in i förrän du upplevt det... Bakslag hopp förtvivlan kärlek tro tillförsikt vanmakt ... Mycket känslor blir det. Hämta kraft igen och fatta beslut när du känner dig redo igen !

• Stockholmsinnerstad

Cice vad trist att höra, alla vet vi ju hur mycket vi satsar varje gång och att bakslagen tar riktigt rejält känslomässigt även om du denna gång verkar bli mer hårdhudad än tidigare. När kan/orkar du påbörja nästa försök tror du?
    STOR Kram vännen så tar vi nya tag. Hjärta 

• entjej
    Snart lycklig skrev 2014-02-21 12:16:10 följande:
    entjej, jag är drygt 47,5 år GAMMAL. Mina insamlade embryon är från när jag är 46,5 år till drygt 47,5 år. Jag gör det med min sambo.

TACK för att du tänker på och stödjer mig!

Hur går det för dig? Kram! Är det snart dags för återföring?
  • Snart lycklig
    entjej skrev 2014-04-07 14:47:51 följande:

Hur går det för dig? Kram! Är det snart dags för återföring?
    Det blir i juni. Nervöst som attan!!! Hur går det för dig? Kram.
  • entjej
    Snart lycklig skrev 2014-04-07 17:14:35 följande:
    Det blir i juni. Nervöst som attan!!! Hur går det för dig? Kram.

Det förstår jag verkligen att det är nervöst. Jag kommer hålla tummarna för dig.
  • Jsg

Hej alla som kämpar här! Hoppas att det går bra att jag tittar in. Hittade denna tråd som passar in på mig som 45-åring och "oförklarligt" barnlös, som en längre tid funderat på äggdonation tillsammans med min man. Nu har jag blivit nyfiken på IVF igen och har några frågor - ber om ursäkt för att jag inte läst igenom hela tråden innan. Har hoppat lite fram och tillbaka men inte helt hittat det jag frågar om nedan.

Var gör ni era IVF någonstans? Finns det någon klinik i Sverige som är öppna för oss, eller är det Danmark och/eller kontinenten som gäller?

Med förståelse för att alla är olika och får lite olika behandlingsplaner, kör ni "standard" IVF eller (är det vanligare) med mer anpassade protokoll som t ex Micro-IVF för bättre kvalitet på äggen?

Vi gjorde ett IVF på Öresundskliniken vid 40 års ålder och det var väl ingen succé precis. Jag missuppfattade den medicinska behandlingen pga kluddig lista, slutade med spray för tidigt, blev därför överstimulerad, 20 äggblåsor plockade, endast tre mogna ägg, varav ett ägg som blev befruktat och återfört utan resultat. Har haft några spontana graviditeter för och efter, men har sedan juli -12 i stort sett bara slickat mina sår och inte orkat ta mig samman. Vi inser nu att klockan är 5 över 12 och försöker mobiliserar all kraft till att få ett barn. Eller två Flört. Hoppet och tron kan försätta berg!?

• Redan47

Jsg, jag rekommenderar dig att kontakta Serum i Aten - för att göra en utredning om din barnlöshet och de prover tagna som behövs. De tar inte betalt för konsultationen. Då får du ju iallafall visshet att ta ställning till, veta att du gjort det du kunnat... IVF i Sverige för oss 45+ känner jag inte till... Ej heller ÄD.

Jag kör på ÄD. Mina ägg för dåliga, då är sannolikheten så liten, försumbar, den uppförsbacke orkar inte jag, har jag inte tid med. Serum kan ni testa mannens simmare oxå mm. Lycka till!

• Katt12

Jsg, om du vill testa ivf på egna ägg innan äd, så är det dk som gäller, alternativt Grekland som Redan skriver. CFC i Köpenhamn tar säkert emot dig, men erfarenheterna därifrån är blandade. Vissa har blivit gravida, själv fick jag riktig kalkonbehandling där. I Riga gör de äd tom 49, vet inte deras övre gräns för ivf, kan ju oxå vara värt att kolla, om du kanske sen vill forts där m äd vid behov. Lycka till!

• Maryhe

Hej gamla och nya vänner!
    Jag har bott i Sverige i ett år (pendlar till särbon i Italien). Jobbat och samlat ihop pengar till IVF så nu hoppas jag att vi snart ät på gång igen. Kontakt har tagit med två kliniker, CFC och AVA.

Grattis myran till tvillingarna och grattis callimero till graviditet!  Hjärta

Svar på tråden 45 år och planerar IVF