PetraK skrev 2012-06-14 23:20:36 följande:
Någon mer som känner sig riktigt trött på folk runt omkring? Känner mej fan folkskygg! Vart man än går så är det någon som tycker att man "borde klämma ut den där ungen snart" och frågar om man inte känner att det är på gång osv, jag blir galen!
Det räcker med att man själv är superfrustrerad ju!
Jag med...överallt blir man stoppad i centrum osv jag har börjat gå iväg å säga att jag har bråttom...men ibland måste man ju säga några ord för att inte verka otrevlig men det är ju ofta samma frågor hela tiden.
"
Kommer den inte snart, går du på övertid, shit ska du ha trillingar, är inte du på BB, är det en flicka eller pojke (vet ej) va har ni inte tagit reda på det??" eller
shit det ser ut som att du ska explodera snart hur kan du vara ute å gå med den där magen? Känns som att man drar sina inövade fraser man kan svara innan de hunnit fråga klart nästan...:P. Eller när jag går över torget då kan jag märka att hela sällskap på uteserveringar glor på mig...man känner sig som ett freak.
Oki om det är folk man känner bra men när det är ytliga bekanta/folk man inte ens vet vad de heter som man bara känner igen då tycker jag att det är jobbigt.
Samtidigt förstår man ju att de bara tycker att det är kul med en person som snart snart ska ha barn osv å de menar bara väl förmodligen men att svara på samma fråga 10 ggr under en halvtimme på centrum kan kännas påfrestande när man bara vill gå ner å uträtta saker SNABBT :).
Det värsta för mig är att jag har så jäkla ont pga foglossningen i blygbenet/mellan låren så jag har svårt att bara gå runt å då har jag inte kraft att stå å snacka i en kvart med folk flera ggr under en centrumrunda. Då kanske man inte orkar handla mat sen.
Hade jag haft bil hade jag nog dragit iväg någon annanstans å handlat osv...
Just folkskygg känner jag mig oxå ibland vill jag bara stanna hemma å gömma mig men så blir jag så rastlös oxå :P