Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

BF juni 2012

Moa Li skrev 2012-02-19 00:02:46 följande:
    Men mysigt att fundera på hur barnet kommer att se ut eller vara
    Verkligen..är den lik mig eller pappan? Är det en pojke eller flicka? Hela min familj nästan säger att det är en liten flicka. Min mamma sa det när jag berättade att jag var gravid i v 7 DET ÄR EN LITEN FLICKA! Hehe ja det återstår att se för min lilla bebis knep ihop benen på ultraljudet och jag ville inte veta iaf..även om jag är nyfiken :P
  • Bumman79
    Moa Li skrev 2012-02-19 00:15:32 följande:
    Bumman, samma här, det blir en överraskning på bebisens födelsedag
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-02-19 00:18:16 följande:
    RocketQueen: Dina ord å eran diskussion får mig att tänka på förlossningen med min son, precis när han kommit upp på min mage så sa ja till min sambo (lagom hög av lustgasen) Meen guud de va verkligen en bebis i min mage, en riktigt liten människa, helt otroligt haha jag hade så svårt att förstå att de verkligen va en bebis där inne å de ögonblicket vi först fick se honom var verkligen de mest magiska någonsin Lika är de nu andra gången, jag kan inte fatta att de faktiskt är en bebis där inne
    Varje barn är verkligen ett mirakel..det har jag alltid tyckt varje gång vänner å släktingar fått barn...men nu när man själv väntar ett då blir det nästan lite övermäktigt...men oj vad man längtar efter miraklet :).
  • Bumman79

V 24 har börjat för mig idag..för varje vecka som går känner man sig tryggare för bebisen har ju större chans att överleva om förlossningen skulle sätta igång. Men det får man inte hoppas inte förräns i v 38 typ :P. Äsh jag kommer säkert att gå över tiden med 2 v haha.
    Nu har man börjat tjuvkika lite på förlossningssidorna..men det känns fortfarande overkligt att man själv ska in till BB å föda barn om typ 4 mån....märkligt :P. Men man kanske växer in i det ju större man blir....

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-02-20 11:58:40 följande:
    Vi har varit på "studiebesök" på två olika förlossningsavdelningar redan. Mest för att jag är så förlossningsrädd så jag behöver tryggheten i att känna igen miljön. Och när man var där så känns det lite mer verkligt. Det var vissa småsaker som gjorde att det kändes lite mer på riktigt. Tex så hade de på ena stället en tavla där man sätter upp en nål för varje bebis som har fötts just den dagen. Och den visade de för min man för det brukar vara pappan som gör det. Såna där småsaker. Jag kan inte påstå att jag ser framemot det men det ska bli skönt att få komma hem med sin lilla
    Jag känner mig oxå lite rädd men har försökt att förtränga det...men det återstår att se hur man reagerar när det närmar sig mer och mer...
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-02-20 13:27:58 följande:
    Men varför förtränga det? Bättre att ta upp det med sin bm så man kan få hjälp att må bättre inför det hela. Jag har fått jättemycket hjälp redan och har verkligen blivit tagen på stort allvar. Först var jag helt säker på att jag ville ha ett snitt men nu har jag bestämt mig för att jag vill försöka ändå, tack vare hjälpen jag har fått.
    Ja jag har väl känt att jag inte kan påverka förlossningen ändå genom att oroa mig...men det känns ju lite läskigt...men jag har hela tiden känt att jag helst vill föda naturligt ändå..sen har jag tänkt att man borde ju få information om förlossning å sånt på föräldraträffarna som för mig börjar i april...å sen borde man få gå på ett studiebesök oxå innan hoppas jag :).
  • Bumman79
    PetraK skrev 2012-02-20 14:25:57 följande:
    Jag går också och förtränger det lite tror jag. Jag är inte rädd, helt klart nervös men också peppad, och jag tänker att om jag börjar läsa om förlossningar nu så kanske jag stressar upp mej, så jag tänkte vänta i några veckor till, och sen kommer ju, som Bumman79 skrev, föräldrautbildningen. Hoppas den är vettig!!
    Jag tror jag ska köpa någon bra bok om förlossningar och börja läsa på ett ställe först, och om det är något jag vill veta mer om så kanske jag letar på nätet. Det finns så mycket skit på nätet och jag vill inte bli fullproppad med dom värsta historierna direkt. Vill mer ha ordentlig fakta :).
    Det låter som att vi tänker på samma sätt :). Man vill inte läsa på för mycket just nu för då kanske man bara blir rädd :P. Fast jag har snackat så mycket om förlossningar med kompisar å sånt förr så jag har som en "bank" med information i skallen ändå ;). Ush mycket skräckhistorier har man hört. Det man mest är rädd för är väl just HUR ont det ska göra. Hur kommer jag reagera kommer jag att gråta eller kommer jag att bli helt hystisk? Men som tur var vet man ju inte det innan...man får väl ta allt som det kommer...:P.
    Men på något konstigt vis känns det även spännande att få föda barn att få göra det alla pratar om.....:)
  • Bumman79
    Fru HH skrev 2012-02-23 21:23:36 följande:
    Jag börjar också få ångest inför förlossningen, är jätterädd för själva utdrivningen och smärtan.
    Jag ska prata med min BM nästa besök, hoppas jag kan få hjälp med mina tankar o känslor. Känner bara rädsla inför den dagen :(
    Ja det kanske e vanligt att vara lite nervös speciellt om man väntar första barnet å aldrig gått igenom det förut....fast vissa blir ännu mer nervösa inför andra har jag hört just för att de vet...:P

Men det kommer ju något gott efter helvetessmärtan iaf...
  • Bumman79

Jag har haft ont i underlivet de senaste dagarna känns som att det är livmodertappen som värker emellanåt...för det känns som att det är högt upp i underlivet.....är det normalt tror ni? Eller borde man kolla upp det? Jag ska prata med barnmorskan på måndag tänkte ta upp frågan då men man blir ju lite orolig....

• Bumman79

Det verkar vara rätt få som skriver i den här tråden har alla gått med i en annan tråd? :P

Bejb: är det skönt att vara hemma eller känns det tråkigt? Iof om man mår dåligt å har ont då är det inte mycket att göra åt saken man har ju inget val....

Rocketqueen: din unge busade lite med dig alltså :). Skönt att det gick bra...

Svar på tråden BF juni 2012