Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

BF juni 2012

Jag börjar tycka att det är jobbigt att andas ibland när man går en lite längre promenad jag blir snabbt väldigt andfådd (värre än vanligt). Vet inte om det har å göra med att jag är överviktig oxå eller om det är gravidmagen som trycker på...:P

• Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-10 21:40:17 följande:
    Det är mycket möjligt att det är bebisen som trycker på lungorna! Själv blir jag andfådd bara av att gå upp för trappan här hemma. Just nu är jag superförkyld och min förkylningsastma har kickat in, så får typ ingen luft :P Tur att man är van astmatiker :P
    Jag har känt mig yr å svimfärdig ibland när jag gått upp för trappor snabbt...tur att man inte har en massa trappor upp till lägenheten :P. Man kanske behöver gå mer promenader det kanske blir bättre då....men jag styrketränar lite å DET går bra. Men just konditionen är det jobbigare med...

V 28 härligt :). Jag går in i v 27 på måndag varje vecka som går känns bra för då är det ju desto större chans att bebisen överlever om förlossningen skulle sätta igång....
  • Bumman79
    bejb skrev 2012-03-13 09:37:48 följande:
    Jag kan ibland ha så det stramar till ordentligt och har svårt att röra mig överhuvudtaget för det "ilar" och tar ont! Men de brukar ju nog gå över inom några minuter. Kan nog bara vara ligamenten som känns och om bebis rör sig normalt borde det ju inte vara något farligt. Men kolla upp med bm om det inte blir bättre.

Hjäälp.. går in i vecka 29 idag! Tiden rusar! På ett sätt känns det skönt att man snart får se sin lilla älskling men ändå känner jag en liten hysteri.. "kommer jag bli en bra mamma" "kommer hon/han att trivas hos oss" "kommer vi klara detta" o.s.v. Förlossningen ser jag fram emot! Är skitnervös men ändå väldigt förväntansfull! Ska bli en riktig upplevelse!  Ja.. som sagt.. hjälp.. 10-11 v kvar nu =)
    Jag känner liknande...först tycker jag att det har gått snabbt...sen att det ändå är 3 hela månader kvar...sen shit BARA 3 månader kvar tills jag ska in till förlossningen å sen ta hand om detta barnet...knäppa tankar :P. Men det är nog rätt vanligt att känna såhär hoppas jag :).
  • Bumman79
    Det är svårt att veta hur länge man klarar av att jobba tycker jag. Man vet inte om gravidpenningen kommer att gå igenom och OM den gör det så vet jag inte om jag ska ta den och sluta jobba...skulle den gå igenom är det from 19 april för mig.
    Men jag har en tanke om att försöka jobba fram tills den sista maj som max pga ekonomin.
    Har beräknad BF 17 juni. Så då är det ju 17 dagar ledigt innan och mer om man går över tiden. Är det för lite?
    Sen har jag inte pratat med min chef om hur länge jag har tänkt att jobba eller hur länge jag har tänkt att vara föräldraledig men hon har inte frågat heller...har ni andra gjort det?

Det är ju även svårt att veta hur länge man kan vara hemma med sitt barn..hur länge föräldrapenningen kommer att räcka. Det skulle ju vara bra om man kunde vara hemma tom Augusti 2013 så att man slipper skola in sitt barn mitt i sommaren.
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-03-16 22:36:18 följande:
    Min arbetsgivare ville veta redan i februari dels när jag tänkte gå hem samt hur länge jag planerar att vara borta. För att de skulle kunna ordna med vikarie i god tid. Planen var att jag skulle jobba fram tills den 9/5 (bf 6/6) men nu är jag sjukskriven och det verkar inte som att jag kommer att jobba mer innan dess. Om du går in på försäkringskassans hemsida så kan du räkna på hur länge dagarna räcker. Tex, hur länge du kan vara hemma om du tar ut 7 dagar i veckan, 6 dagar osv.
    Aha min arbetsgivare verkar inte vara så intresserad av att veta när jag ska vara hemma...hon frågade för några månader sen NÄR jag skulle få barnet men efter det har hon inte sagt mer...

Ja jag har varit inne på deras sida några ggr speciellt i början av graviditeten men det är svårt att veta exakt hur länge dagarna räcker..
  • Bumman79

Exakt 3 mån till beräknad BF idag :). Finns det någon lista på vilka som är med i den här tråden?

• Bumman79
    fröken01 skrev 2012-03-20 19:37:43 följande:
    Min mage hade inte växt, kurvan var helt rak
    Då borde du ju få kolla upp det med ultraljud eller så för att se att allt är oki?
  • Bumman79
    fröken01 skrev 2012-03-20 21:12:00 följande:
    Jag var på ett tillväxtul för ett par veckor sedan, och ska tillbaka 4/4. Har högt blodtryck, vilket kan hämma tillväxten. Men allt såg jättebra ut!
    Aha snart är det dags igen då...jag har lite lågt blodtryck trots kraftig övervikt..skumt.
  • Bumman79
    fröken01 skrev 2012-03-20 21:20:08 följande:
    Jag har också lite övervikt. Men blodtrycket började höjas efter vecka 20, det är inte alls kul. Kontroller var tionde dag.
    Oj da...men bra att de kontrollerar dig ofta iaf...oftast oroar man sig nog mer än man behöver iaf jag men det är ju inte konstigt..man vill ju bara att allt ska gå bra...
  • Bumman79
    fröken01 skrev 2012-03-20 21:45:20 följande:
    Känner du av det låga blodtrycket?
    Ja jag känner mig svimfärdig ibland vet inte om det kan bero på det...
Svar på tråden BF juni 2012