Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

BF juni 2012

Jag håller med vilka människor som inte har förståelse för andra har de aldrig själva varit gravida?
    Chefen hade ju ändå sagt att du skulle slippa de tyngsta uppgifterna...de är bara avundsjuka tror jag.

Men håll huvudet högt du har inte gjort fel, det är de som ska skämmas så gå dit på måndag och kräv din upprättelse gör upp med chefen och dem närvarande vad du ska ansvara för på jobbet..å vad du inte får göra.

Sen kommer de förhoppningsvis inte bråka med dig mer....du får försöka härda ut i 6 veckor till, ta en vecka i taget. Tiden kommer att gå tillslut å sen kan du vila ut hemma.

Hoppas att det löser sig....

• Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-02-12 01:02:02 följande:
    Idag har inte varit en av de bättre.. Bebisen har legat och tryckt på urinblåsan samt sparkat på den.. Sen har jag fått svinont i högra sidan av ländryggen. Känns som att jag behöver stretcha men kommer inte åt :(
    Jag har samma ibland känns det som att bebisen ligger PÅ blåsan :P.
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-02-12 17:52:40 följande:
    Ja det känns nästan så, som om man vore dunderkissenödig hela tiden :P
    Ja såfort man går ut från toan kommer den där tryckande känslan tillbaka :P
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-12 21:30:26 följande:
    Samma här, konstant kissnödig och måste gå upp x antal gånger om natten. Nästan så jag tror att lille Harry har lagt sig på blåsan med flit Tungan ute
    Fast det är sånt som är värt det ändå när man tänker på vilket mirakel man har därinne :)
  • Bumman79
    PetraK skrev 2012-02-12 22:30:17 följande:
    Ja panik-kissnödig blir jag med rätt ofta. Känns precis som bebben trycker allt vad den har på blåsan hehe :P.

Ni som inte vet vad det är för kön på livet i magen, har ni någon känsla om vad det kan vara? Jag vet inte men tror stenhårt på pojke. Kan inte föreställa mej att det skulle vara en tjej... Alla andra tror dock tjej, konstigt det där...
    Jag har haft en känsla redan från början att det skulle vara en flicka så man skulle nog bli rätt överraskad om det kom ut en liten pojke men könet spelar ju ingen roll egentligen :). Det som är kul med en tjej är bara att det är sååå söta kläder å skor till små flickor :).
  • Bumman79

Vad kul det är att äntligen känna rejälare fosterrörelser...först nu i v 23 känner jag riktiga knuffar :).

• Bumman79
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-17 08:14:29 följande:
    Du är i vecka 23.
    Du har gått 22 fulla veckor och 3 fulla dagar (v22+3).
    Du är i 5:e kalendermånaden.
    Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Mån 18 jun 2012 
    Du har 122 dagar kvar till beräknad förlossning.

Det går framåt....:) 
    Ja det gör det..:)
  • Bumman79

Det går framåt och är bara ca 4 månader kvar till beräknad BF...varför kommer det då overklighetskänslor över en ibland? VA ska JAG in på BB å föda barn snart? Ska jag verkligen få en liten bebis som jag ska ta hand om och vara mamma till?
    Ibland är det så självklart men ibland börjar funderingarna..ibland känner man sig knappt gravid medan andra dagar sparkar det för fullt man är trött å tung och känner att man har en stooor mage...

Jag har velat ha barn så länge så man kan inte fatta att det snart är dags..jag pratar fortfarande "om allt går bra så"...

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-02-18 14:25:37 följande:
    Bumman79: Jag känner likadant. Jag väntar fortfarande på att man ska fatta vad det är som ska hända. Undrar när det kommer egentligen...
    Jag tror inte att man riktigt fattar förräns man får se sitt barn...men spännande :).
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-02-18 20:40:03 följande:
    Ibland så slår det en liksom att "det kommer en bebis!" Men jag fattar aldrig att det är MIN bebis som JAG ska vara mamma till, det är ju absurt, Haha men jag antar att verkligheten kommer ikapp
    Hehe ja precis det kanske är en liten kopia av en själv :P. Ja konstiga tankar får man...det kanske e typiskt när man väntar första barnet :).
Svar på tråden BF juni 2012