• PetraK

BF juni 2012

Lillalyckan: okey, ska försöka att inte oroa mej då :S...

Ja vi har verkligen dragit på oss ett helt liv av oro haha :).
    Känns som man kommer få mer förståelse för sina föräldrar och deras uppfostran av en också :).

Tänker ofta på känslan jag hade när jag blev moster, helt obeskrivligt, hur fasen ska det då bli när man blir mamma?! :)

• PetraK

Min bm sa idag att det var viktigt att äta det, och jag har inte hört eller läst ngt annat nån annanstans så jag kör på det.

Zenoble: Polen? Bor du där eller är du på semester?

• PetraK

Norrlandstuös: jag har köpt två pyamaser, en body, ett par jeans, ett par skor, sen har jag min lillebrors skor som han hade när han var bebis, och så fick jag en dregelhaklapp av syrran i helgen :). Det som jag har köpt har jag köpt innan jag blev gravid :) sånt som jag inte kunde motstå :). Du då?

Gullgrodan: när jag fick missfall i augusti skrev jag till bm här på familjeliv och hon svarade då att ca 10-20% av alla graviditeter slutar i mf, men då är alla supertidiga medräknade också, dom som fått plus innan bim antar jag. Så det är ju väldigt stor chans egentligen att graviditeten lyckas :).

• PetraK

Precis, vi får försöka tänka på det :)!

• PetraK

Bejb: hehe jobbigt läge ;). Jag använder mkt tights och klänningar, baggyjeans och så så än har jag inte det problemet. Däremot tycker jag att jag är svullen och tror att folk ska fråga om jag är gravid när som hehe :P

• PetraK

Jag åt mitt val kvinna men eftersom jag inte alltid kommer ihåg att ta två tabletter om dan så köpte jag folsyra idag, så man bara behöver ta en tablett. Ska köpa några andra vitamintabletter också tror jag, för jag är inte jättebra på att äta varierat. Men är det a-vitamin som man ska undvika att få i sig för mkt av?

• PetraK

Den där gravidkudden är verkligen något för mej! Jag har en "dubbelkudde", ligger på sidan och "kramar" den, varje natt, sover dåligt om jag sover borta och bara får en liten kudde att ha mellan knäna eller att krama... Så jag ska nog köpa en sån där! Och billig var den!

Bonprix har en jättesöt tröja med en bebis som kikar fram nere vid magen, funderar på att köpa en sån tills vi ska berätta :D. Eller så har jag hittat en med en bulle på magen, men nu kommer jag inte ihåg vart den var längre, någon som vet?
    Min man tycker att jag ska gå runt i en bagarmössa då tills alla fattar, haha!

• PetraK

Jag har väldigt mycket molvärk idag, lite oroande, och sjukt trött är jag också. Inte alls pepp på att jobba kväll :/

Vad dyra "bulle i ugnen"-tröjorna var! Då är ju en långärmad tröja med bebisen nere vid magen bättre, kostade under 200 tror jag.

• PetraK

Ja vi får väl hoppas på det :). Nu känns det inte lika mycket men jag är svullen som jag vet inte vad idag :S. Jobb-byxorna börjar redan sitta tajt och det är inte så skönt, får väl se hur lång tid jag kan gå utan att bli tvungen att berätta för chefen :P. Kommer ju bli tvungen att köpa andra byxor om inte allt för länge tror jag, och då lär han fatta eftersom han beställer jobbkläderna :P.

• PetraK

Här finns inte heller mammabyxor, utan det är större storlekar som gäller. Så hur jag än gör, tar nya jobb-byxor eller köper egna, så kommer det ju märkas. Om jag inte säger att jag gått upp i vikt bara :P!

Svar på tråden BF juni 2012