• PetraK

BF juni 2012

MoaLi: det är ju bättre att äta någonting än ingenting alls i alla fall, och det kanske varierar dag från dag också, så det blir säkert balans i det nånstans :).
    Det är ju bra att tomater funkar. Känns som att kalla och lätta saker är lättare att få i sig i alla fall.

• PetraK

AgnesGN: jag gick ner från 69 till 61,5 i våras och höll det, så här känns det också konstigt att byxorna är tighta igen, fast lite lättare att acceptera den här gången ;).

• PetraK

Ja man vill ju hellre säga 8 veckan än 7+2, lättast är ju om man håller reda på båda :).

• PetraK

Jag är i åttonde veckan, 7+3 idag. Jag har inskrivning imorrn :)

• PetraK

Jag dricker en kopp kaffe om dan, för magens skull. Det har alltid funkat förut, men nu går det så där :(. Andra tips mot förstoppning? Säg inte katrinplommon för så spyr jag!

Var på inskrivning idag, min bm var jättego, kändes bra. Hon sa inte så mycket som jag inte redan visste, men det kändes lugnande att vara där. Nu längtar jag till den 30 november då det är ultraljud :).

• PetraK

Linb: jag fryser också som en tok! Där folk svettas huttrar jag :P. Sover med ett duntäcke + ett sommartäcke men fryser ändå, får köra sockor på fötterna!

Drömmer fortfarande varje natt också, så pass att det känns som jag bara drömt hela natten och därmed inte fått så bra sömn. Och det hänger alltid ihop med något som hänt under dagen.
    Pratar och grejar även i sömnen igen, har gjort det under stressiga perioder. Jag kan sätta mej upp och kolla på mannen och säga allt möjligt, och om han säger att jag pratar i sömnen så nekar jag :P. Har stått upp i sängen och försökt skruva loss lampor från taket (som inte finns), haft samtal med min syster (som inte var där) osv. Jobbigt men lite kul också :P...

• PetraK

Saravictoria: Jag går in i vecka 9 idag och jag har likadant. Vaknar vid 4 tiden vissa nätter och är hungrig/illamående, men jag har bara druckit lite juice eller kräm och sen har jag hållt mej tills jag ska gå upp. Ha nyponsoppa eller något bredvid sängen så behöver du inte gå upp ens.
    Sen försöker jag äta nånting sent på kvällen, vad som helst som går ner, så man inte äter middag klockan sex och sen ingenting mer.

Hörreni, en fråga till er som vill svara, hur har erat sexliv blivit sen ni blev gravida?
    Jag TÖRS inte ha sex än, vet att det inte ska vara farligt, men jag känner att om vi har sex och jag blöder pga känsliga slemhinnor eller så, så kommer det oroa ihjäl mej! Dessutom är jag inte speciellt sugen på sånt, jag är mer i stort behov av att vara nära. Kramas eller bara vara i samma rum. Vill inte att han ska iväg och jobba och så... Jag tänker mej att jag säkert törs ha sex efter ultraljudet, men bävar inför att jag kanske inte kommer våga då heller :(.

• PetraK

EmeelieeA: Ne så är det ju också. Men det är jobbigt :/.Hoppas det blir bättre snart... Min man är dock väldigt förstående och han pysslar om mej så sjukt bra :). Han verkar ha likadant gällande det där med närhet :).

• PetraK

I mammapraktika (en bok som jag har) står det att det inte är någon fara, men att man ska dricka ordentligt och använda sunt förnuft med värmen (så man inte blir överhettad). Men jag har även läst motsatsen på andra ställen, så jag vet inte.
    Undrar samma om att bada badkar (det är det bästa jag vet och det blir nästan varje dag så här års), är orolig att det skulle vara skadligt, inte för att jag badar kokhett och blir helt matt efter eller så... Tror dock inte det är någon fara...

Svar på tråden BF juni 2012