• PetraK

BF juni 2012

Fröken01: ja jag har ju läst det också, men man får dumma tankar ändå :P. Bebis sparkar på i alla fall, så det är säkert ingen fara...

Bumman79: ja man har varit rätt nojig med det mesta haha, men det är väl inte så konstigt :).

Molandet och huggandet har fortsatt lite i natt, men när jag vaknade vid fem kändes det knappt, nu är det dock igång igen, och jag har varit på toa, igen! Åh, hoppas det är på g nu! Jag vill se vad det är för en liten där inne!!!

• PetraK

Jag hämtade en TENS-apparat förra fredagen (hyr via hjälpmedelscentralen), har använt den när jag har haft molvärk och det kan jag verkligen rekommendera! Det gör inte ont alls, surrar lite lätt mot huden (på ett skönt vis) men man tänker inte så mycket på molandet då.

• PetraK

Alltså jag blir galen på dessa hugg! Vet ju inte om det är förvärkar! Jag har pratat med en på förlossningen och hon sa att det inte lät som det var någon fara, men hon sa inte vad det var heller!
    Är det något som känner igen detta? Det hugger precis under magen, i vecket och där i kring, det är inte som mensvärk utan det hugger/ilar till (inte som när bebisen trycker neråt och det ilar i urinröret). Känner inte av det om jag är still men när jag rör på mej kommer det, om jag reser på mej och så. Håller i i ett par sek, slutar, börjar igen en eller ett par gånger, lugnt ett tag och sen kan det komma någon gång igen. Och så håller det på. Har haft molvärk hela dagen idag också, fick kramp i ljumskarna samtidigt som huggen i magen ett par ggr på em, sen har det väl lugnat sig lite tror jag... Inget jag kan klocka alls, för smärtan är så diffus..
    Jag är nojig att något är fel!

• PetraK

Lucian caesar: skönt att höra att jag inte är ensam. Har sökt som en galning på det men hittar inget. Hoppas det inte är något farligt då...

Igår trodde jag verkligen att vi skulle få åka in i natt eller så kanske, hade ont hela dagen, men idag har det börjat om på noll känns det som.
    Längtar ju ihjäl mej! I eftermiddag ska jag och snosa på en bebis som blir en månad i övermorrn :).

• PetraK

Varit hos barnmorskan på morgonen. Det var ca 2 cm kvar av tappen och 1-1,5 cm öppet, så hon stoppade in ett finger och retade lite, försökte med två fingrar men det var obehagligt. Nu är det väl bara att vänta och se, tror inte något kommer hända, men man kan ju hoppas...

• PetraK

Någon mer som känner sig riktigt trött på folk runt omkring? Känner mej fan folkskygg! Vart man än går så är det någon som tycker att man "borde klämma ut den där ungen snart" och frågar om man inte känner att det är på gång osv, jag blir galen!
    Det räcker med att man själv är superfrustrerad ju!

• PetraK

Tuffa tider för några av er :/. Hoppas din pappa blir bättre polarlantis! Och hoppas din bebis kommer snart norrlandstöus, så du slipper pinvärkarna!

Jag vaknade vid halv sju av lite molvärk (har bara haft på kvällarna förut), somnade om efter en Alvedon och sen vaknade jag vid halv tio, gick på toa och då kom hela slemproppen :). Så nu hoppas jag det drar igång. Bf +5 idag.

• PetraK

Slemproppen lossnade igår morse, och sen kom det ett par ggr till under dagen, brungula flytningar också, avtog på kvällen och var typ färglösa. Imorse när jag gick på toa kom det blodblandat slem, litegrann, sen fortsatte dom brungula flytningarna. Jag ringde förlossningen angående blödningen och flytningarna, det lät normalt tyckte hon jag pratade med.
    Nu har jag molvärk hela tiden, plus ont i perioder men inget som jag kunnat klocka och jag kan inte förklara hur det känns. Kan inte avgöra när det börjar och slutar. Men åh vad jag hoppas att det är på g!
    Jag har satsat på 18 juni, så det vore kul om det blev så ;P.

• PetraK

Va fina bebisar ni har fått! Hoppas allt gått bra :).

Jag vaknade vid halv fyra, efter att ha vaknat och varit på toa mååånga gånger på kort tid, hade ont varje gång men fattade inte att det kunde vara börjar. Då vid halv fyra kopplade jag samman smärtan med sammandragning, så då kunde jag ju inte somna om. Klockade ett par och det var ca 10-15 min emellan. Nu är det snart två timmar sen och nu är det snarare 15-18 min emellan. Säkert bara förvärkar, men skönt att ändå känna det tydligt, jämfört med innan.
    Vi får se hur dagen fortsätter :).

• PetraK

Lycka till idag Norrlandstuös! Hoppas allt går bra!

Har du haft så här länge alltså? Usch, jag vill att det ska komma igång nu ju!!

• PetraK

Värkar sen ett i natt som inte avtagit med Alvedon eller dusch, väldigt oregelbundna (6-14 min, ett par gånger var dom 20-30 min emellan), hann somna om mycket emellan så jag är inte alltför trött just nu.
    Går hemma och andas igenom värkarna nu, dom 5 senaste har kommit med 7 min mellanrum.
    Jag vågar fortfarande inte tro att det är på riktigt, skulle inte förvåna mej om det avtar :S. Men hoppas inte :).

• PetraK

Grattis till bebben norrlandstuös!

Jag har kämpat på med oregelbundna värkar i 36 timmar och var rätt uppgiven när jag ringde fl på förmiddagen. Fick tid vid ett för kontroll, och fick goda nyheter på kontrollen! Jag är öppen 3 cm, har 0,5 cm kvar av tappen. Fick citodon att sova på (mkt missad sömn) och sen är vi välkomna in igen när jag inte orkar mer hemma. Hon gjorde en hinnsvepning också, så nu värker det som fasen! Hoppas detta rullar på nu!

• PetraK

Imorse 05:36 fick vi äntligen träffa våran dotter. Hon vägde 3750 gram och var 51 cm lång. Helt perfekt :)!
    Förlossningen gick bra, men det var kämpigt eftersom förvärkarna höll på från 01 i tisdags till onsdag kväll, så efter att ha varit vaken i ca 60 timmar med tre enstaka timmars sömn (citodon genom förvärkar, lustgas och Eda genom sista öppningsvärkarna, en timme på em idag) så ska jag nu försöka att somna med min lilla tjej på bröstet.
    Men hörrni, vilken jäkla resa en förlossning är och vad vi kan vi brudar ;)!!!

Svar på tråden BF juni 2012