BF juni 2012
Jag har köpt mammapraktika och grattis du ska bli pappa, tror jag den hette. Mammapraktika var bra :), mannens vet jag inte... Fick massa böcker av syrran men har inte hunnit kolla igenom dom så mkt...
Jag har köpt mammapraktika och grattis du ska bli pappa, tror jag den hette. Mammapraktika var bra :), mannens vet jag inte... Fick massa böcker av syrran men har inte hunnit kolla igenom dom så mkt...
Då är det inte bara jag som inte mår illa då.
Vilken vecka är du i Gullgrodan?
Håller tummarna för att det är för att du bara mår bra helt enkelt :).
Det här kommer jag väl få ångra, men jag skulle gärna må illa lite nu :P.
Kan ta hälften så behöver inte du må sååå illa ;)
Hade sjukt mycket molvärk i natt. Var övertygad om att mensen skulle komma :(.
Det är så jobbigt att inte veta vad som är normalt och ej :(.
Jag var (ursäkta) lite gasig i magen, så det kanske var det som spelade in också, men jag var riktigt orolig där ett tag :(.
Zenoble: ja så är det nog, det är bara att den smärtan är ju så förknippad med mens att man inte kan tänka sig att det är något annat...
Anne Lisa: skönt att jag inte är ensam då. Mitt är också bättre, men nu mår jag faktiskt lite illa :P. Inga färgade flytningar här heller, skönt!!
5+0 är du i då maanbe :)
Jag är också i vecka 4+6 idag. Efter nattens molande går jag och känner efter alldeles för mkt, studsar för att se att brösten verkligen gör lika ont som innan (inte så säker på det) och tycker inte att jag känner mej så svullen... Och inte är jag trött, men jag drack i och för sig en halv kopp kaffe för ett par timmar sen. Usch, inte bra att tänka för mkt.
Tror symtomen är extremt individuella, och kommer vid olika tidpunkter... Jag tänker dock också ta ett test för att se att styrkan håller i sig.
Gullgrodan: vilken vecka är du i? Hcg höjs ju varannan eller var tredje dag vad jag förstått, du kanske har testat "mitt i skarven"?
Andra graviditeten men första barnet, jag fick mf i augusti. Jag har bokat in mej på samtal och ultraljud, 26 oktober och 30 november. Sen har jag en tid hos gyn, den 19 oktober, sökte innan jag blev gravid den här gången, för svullen mage och så, var orolig att ngt var fel efter mf, så förhoppningvis får jag göra ett vul då.
Det är bara att ringa bm och säga att man är gravid så tar dom lite uppgifter och så, sen bokar ni in ngt möte tillsammans.
Har varit illamående lite till och från för första gången idag, innan och precis efter jag ätit, men absolut inget farligt, bara som att man ätit något gräddigt och ätit för mkt...
Jag brukar kunna vräka i mej frukost, imorse blev det en limpmacka med bara smör och ett stort glas iskallt citronvatten...
Jag tyckte att natten till igår var jobbig, med molvärk och det.
I natt var jag i helvetet i fem minuter kan jag säga. Jag vaknade vid ett och hade SÅ jäkla ont. Jag gick upp och började rota runt efter alvedon. Sa till mannen (som satt uppe) att hjälpa mej. Hittar ingen alvedon. Allt jag kan tänka är att nu är det slut på den här graviditeten, vi måste in till akuten. Jag vankade av och an. Det var som mensvärk, fast värre (och jag har haft ganska ordentlig mensvärk), plus att det var en smärta som jag inte kunde säga var det satt. En molande, brännande smärta strax ovanför vänstra skinkan fast inuti typ.
Jag funderade som sagt på mf, eller förstoppning, så jag satte mej på toan, inget alls, inte ens gaser, men då började det gå över, och sen vart det helt bra. Så kanske fem minuter allt som allt.
Är det normalt att ha så här ont, så länge det inte blöder?
Nu är det ju helg men jag tänkte ringa 1177 och fråga lite idag, och sen ringa min bm på måndag.
Efteråt kollade jag på min man och sa "jag vill inte föda det här barnet längre" haha :P. IDAG har jag nog glömt bort hur ont det egentligen gjorde, för idag tänker jag inte så :P: