• Dancia

Juni-barn

Hej allihopa! Grattis till era graviditeter :).

Själv plussade jag igår och det var väldigt blandade känslor. Den här graviditeten var väldigt oplanerad men idag bestämde vi oss för att behålla barnet och all oro i mig har släppt :). Nu känner jag mig glad och börjar föreställa mig livet med ett tredje barn :).

Kaffetanten: Jag väntar tredje och frågade mina barns bvc-sköterska imorse hur andra familjer tar det med tredje barnet och hon sa att de flesta säger att det i princip är som att få andra, man har ju redan fler än ett barn sen innan och fördelen kan vara att de två första barnen har varandra när bebisen kommer :).   

• Dancia

gullgrodan: jag är nog i v.6+1

Du kanske inte är så långt gången som 8 veckor, om det är därför inget syns i hinnsäcken? Hoppas att hcg ökar och att du snart får se ett litet tickande hjärta i hinnsäcken :)  

• Dancia
    Gullgrodan skrev 2011-10-17 14:15:59 följande:
    Läkarstudent och bebisgalen, vilken vecka är ni i? jag är i v.8 imorrn

De såg hinnesäcken men inget i, antingen mf eller så är det för tidigt att se, ska ta blodprov idag och om 2 dar för att se om hcgn i blodet ökar...

Jag gjorde ett VUL när jag var gravid med min dotter och såg bara en hinnsäck när jag trodde att jag var i v.7, men var bara i v.5. 2 veckor senare såg vi ett tickande hjärta i hinnsäcken :)
  • Dancia
    sanost88 skrev 2011-10-17 19:13:14 följande:
    Hur mår ni?

Jag mår illa till och från, på kvällen känns det ibland så illa att jag nästan behöver spy men har inte gjort det än *tack och lov*. Ömma och spända bröst och molande värk i livmodern. Trötthet och fryser :)
  • Dancia

Essence: Det är inget konstigt alls, ganska vanligt att man inte har några speciella symytom, speciellt så tidigt. Jag hade inga symtom alls då. Jag började först må illa i onsdes och få ömma bröst i helgen och då var jag i v.5+3

• Dancia
    Uddabus skrev 2011-10-18 19:56:05 följande:
    Pappan till detta är inte speciellt förtjust så ensam i glädjen är jag... Blir mitt tredje barn så jag vet vad jag ger mig in i...

Är du tillsammans med pappan? Det är riktigt jobbigt när man inte kan dela glädjen :(

Min man reagerade väldigt negativt i början då detta också är tredje barnet och helt oplanerat. Men efter en dag bad han inte om att jag skulle göra abort längre och nu har han börjat prata lite om hur vi ska lösa saker som plats i huset och bilen m.m. :). 
  • Dancia
    JennieJ skrev 2011-10-19 09:52:32 följande:
    Har nu varit på ultraljudet och läkaren sa redan innan att de kan vara för tidigt att se något. Mycket riktigt så såg man inte mycket, man kunde yttra lite lätt att de fanns något i form av en prick i säcken så jag är riktigt så långt gången som jag trodde att jag var utan när hon mätte är jag 5+ något och inte 6+3 som jag trodde så en ny tid den 9 november kl 9 fick man så nu sitter man igen och väntar som en blå dåre!

Tråkigt att de inte kunde se mer, men jag tror det bådar gott. De kunde iallafall se en hinnsäck :).

Jag trodde också att jag var i v.6+3 idag men de kunde inte ens hitta en hinnsäck, bara en liiiiiten antydan, fast jag har mycket hcg hormoner och de tycker att någonting borde synas. Förhoppningsvis är jag bara väldigt väldigt tidigt i graviditeten och att allt går bra ändå. Ska ta nya hcg prover på fredag och även ett nytt VUL efter det så då hoppas jag att de hittar en tydlig hinnsäck iallafall :). 
  • Dancia
    JennieJ skrev 2011-10-19 14:10:37 följande:
    Hejsan
    Man blir så orolig när man inte ser det man hade hoppas på!
    Hoppas de är som du skriver att du är mycket tidgare in i graviditeten än vad du trodde!
    Hur länge väntar dom på att ta ett nytt vul?
    Håller tummar och tår för dig!

Tack :). De gör ett nytt VUL nu på fredag, så det är "bara" 2 dagars väntan.
  • Dancia

Precis lämnat barnen på dagis. Nu blir det lite frukost och sen köra in till sjukhuset. Ska ta ett nytt hcg prov kl 10 och VUL 11.30. Håll tummarna hårt för att de hittar ett litet liv inne i livmodern idag.

Svar på tråden Juni-barn