• Dancia

Juni-barn

Jag var nere på vc tidigare idag och lämnade urinprov och de kollade även sänkan och allt såg helt normalt ut. Sköterskan tog en temp på plats och då hade jag 37,6. Kände mig riktigt dålig :(. Tempen sjunker till 37,5-37,3 när jag vilar, så jag ska försöka ta det så lugnt det går nu ikväll och sova mycket inatt och hoppas att jag mår bättre imorgon.

Hoppas att det bara är graviditetshormonerna som spökar i mig för illamåendet har tilltagit väldigt mycket idag också så det kanske är därför jag känner mig så matt och extra frusen? Hoppas bara inte jag håller på att få feber på riktigt, är riktigt rädd för att få det nu första trimestern :(.

Imorgon är det dags för VUL igen och få ett BF datum :)    

• Dancia
    Lina007 skrev 2011-10-27 20:03:09 följande:
    Imorgon klockan 08 ska jag besöka gynmottagningen på sjukhuset för att träffa en läkare och kolla upp de blödningar jag haft/har. Går in med inställningen att allt är som det ska och att jag kan sluta noja mig, så får vi se sen. :)

Jag håller verkligen tummarna för dig, tror att allt kommer se bra ut imorgon :). Väntar på uppdatering efter :)
  • Dancia
    Pepita skrev 2011-10-27 20:04:28 följande:

Idag var jag på inksrivning, skönt att ha kommit såhär långt. Sist blev det tyvärr ingen inksrivning. Jag pratade med min bm som för övrigt var hur bra som helst.

Talade om för henne att vi kände oss oroliga då vi har ett mf bakom oss och att vi gärna skulle vilja göra vul. Hon gick då in på sin dator för att titta när vi kunde få tid. Vi kunde inte få någon tid förns om 2 veckor.

Då hon tyckte att det var för lång tid för oss att gå runt och vara oroliga fick vi gå in med en gång och göra ett vanligt ul. Och efter ett tag så kunde vi se ett litet hjärta slå.... Åhh, vilken lycka! Även om det är lång tid kvar till vecka 12 så vet jag att allt är bra just nu iaf. och kan känna mig lite lugnare.

Vad skönt Pepita! Grattis :)
  • Dancia

Virvel: Fy vad tråkigt men jag tycker precis som du och de andra att det låter alldeles galet att de bokar en tid för skrapning på så små grunder? Den växer ju och jag tycker det låter som att den växer väldigt bra? Kräv ett till VUL om några dagar för att se om hjärtat börjar ticka för allt kan inte växa exakt till punkt och pricka.

• Dancia

Jag kommer nog inte behöva köpa några mammabyxor, kanske bara någon kjol och skjorts till sommaren sen för nu under vintern använder jag bara leggings och tunikor så det är skönt att jag inte behöver byta garderob :)

Mina graviditetssymtom har också tilltagit de senaste dagarna. I torsdes kväll började det riktigt illa illamåendet komma med dunder och brak. Kunde knappt äta och kände mig helt matt. Igår fick jag be en kompis köra när jag skulle till gyn för jag var rädd att jag skulle behöva spy om jag körde själv, dum ide eftersom man mår lika illa om man sitter bredvid :P.

Inne på gyn pratade jag med läkaren om min starka feberkänsla och undrade om det kunde bero på den dåliga kaviaren jag åt häromdagen. Han skrattade åt mig och sa att "ja men du e ju också gravid ;)", man kan ha väldigt hög temp som gravid och känna sig väldigt frusen.

Sedan fick jag göra VUL där han visade att hinnsäcken vuxit väldigt mycket på en vecka, gulesäcken syntes också, och även min lilla lilla hoppsan som hade ett tydligt blinkande hjärta :D. Han gjorde mätningar och sa att jag var i v.5+5, så idag är jag i v.5+6 så jag ska vara glad att ha fått se hjärtat så tidigt :). Jag är alltså hela 2 veckor längre bak i graviditeten än vad jag trodde när jag plussade, men det känns ok så länge allt ser bra ut :).  

Efter VUL:et fick jag även utskrivet Lergigan comp och passade på att köpa armbanden på apoteket. Stundvis tycker jag att det hjälper, men inte så mycket jag hade hoppats på, mår illa större delen av dagen ändå, men det är det ju ändå värt ;)  

• Dancia

Nu har jag lagt till mig i BF listan och gjort den lite mer lättläslig :)
    , funkar det för er?

Det har kommit in många nya och några som fortfarande inte skrivit in sig i listan. Så klicka in på länken, kopiera listan längst ner på sidan och klistra in i svarsrutan där du lägger till ditt namn under ditt datum :) (saknas ditt datum så lägger du bara till det med en understrykning).

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

Hur mår ni ikväll?   

• Dancia
    Pepita skrev 2011-10-30 09:10:13 följande:
    Dancia: Vad härligt att du oxå har fått se ett litet hjärta slå Är ju en sån härlig känsla.

Tack, ja verkligen, het underbart :)
  • Dancia

En fråga till er:

Är det fler som alltid drömmer mer intensivt och kommer ihåg drömmarna väldigt tydligt när ni är gravida? Jag har haft det så varje gång jag varit gravid och jag bara måste få veta varför det är så ;). Är det någon som hört om det finns en förklaring?  

• Dancia
    Pepita skrev 2011-10-30 09:55:25 följande:
    Jag har oxå så. Minns aldrig mina drömmar annars men nu göra jag det. Var så sist oxå, den graviditeten slutade dock i mf så när jag blev gavid igen nu så var det faktiskt så jag började misstänka att det var något.

Vet inte varför det är så faktiskt. Men jag har hört eller läst någonstanns att kvinnan inte sover lika djupt när hon är gravid för att kroppen förbereder henne för att bli mamma. Kroppen förbereder inför när barnet är ute då vi ska vakna av minsta lilla för att se hur det är med barnet. Vet inte om detta stämmer men tyckte själv när jag hörde/läste det att det låter vettigt.

Ja det kan nog mycket väl vara så :). Det är ju ganska intressant att sömnen kan påverkas redan så tidigt i graviditeten :).
  • Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-31 08:59:15 följande:
    Illamåendet präglar hela mitt liv just nu. Fy tusan va jobbigt det är. V 7+3 idag så kan väl förvänta mig minst 4 veckor till av detta elände. Men den här och nästa vecka e nog dom värsta. Längtar efter att känna energi och lust över att göra saker. Träningen e helt skrotad från 5-6 dagar i veckan till 0... Skit!!!! Kämpar mig ut på promenader men det e ju inte samma känsla. Tack gode Gud för lergigan annars vet jag att jag hade spytt stup i kvarten. Nog om gnäll från mig. Syns fortfarande inget på magen men tarmarna e toksvullna på kvällen. Brösten fortsätter växa mannen har blivit lite extra pilsk utav detta...hahaha.

Känner igen det där. Jag är i v.6+1 och igår drog illamåendet verkligen igång på allvar. Idag kräkte jag 3 gånger innan jag ens lyckades äta frukost och fick be min bästa vän lämna barnen på dagis för jag lyckades knappt röra mig utan att spy. Jag har inte tränat på någon vecka och kommer nog inte göra det de närmsta veckorna heller så länge jag mår så här :(. Men säger som dig, tack och lov finns det lergigan för nu känner jag mig lite mer som människa efter första tabletten idag. Fortfarande illamående, men har kunnat behålla det jag har i magen iallafall.
Svar på tråden Juni-barn