• Dancia

Juni-barn

Tredj gången: Tack för dina lugnande ord, känns skönt att veta att ditt barn är friskt, att du väntar en men ändå har en så stor livmoder för graviditetsveckan. Låter ju ändå ganska logiskt att livmodern kan växa mycket snabbare tredje gången, speciellt i början :).

• Dancia

Måste också¨berätta att jag känner mig ytterligare lugnad efter att ha lyssnat på hjärtljuden med min doppler hemma hos en vän idag :). Att höra det galloperande lilla Hjärta gjorde mig verkligen jättelugn och glad :). Nu känner jag att väntan fram till v.12+0 inte är lika lång längre. Är i v.10+0 idag och känner att andra trimestern snart är här :)

• Dancia

liljan och loppan: Oj förstår verkligen att det känns väldigt överväldigande och framtiden oviss. Jag har jobbat med autistiska barn och man lär sig med tiden hur rutiner m.m. spelar stor roll och ni kommer få massor med hjälp hur ni ska få familjen att fungera och hantera vissa situationer med dottern. Men trots all hjälp så förstår jag att det känns jobbigt just nu speciellt när du inte brukar ha så lätta graviditeter heller. Skriv av dig här hur du mår och hur allt går, vi lyssnar på allt :). Kram på dig Hjärta

• Dancia
    Tre Flickor skrev 2011-11-28 18:36:58 följande:
    Det var så lite så Glad
    Jag gick själv och funderade en hel del när magen började växa mycket tidigare än innan. Men allt var precis som det skulle vara och tacksam är jag för det. Ska du göra tidigt UL eller väntar du till RUL?
    Jag ska inte göra nåt tidigt UL. BM sa att jag gott kan vänta till rutinUL. Är det tvillingar så är det ju det oavsett vad sa hon :P. Men jag tror att det bara är en där inne ändå.
  • Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-26 21:20:57 följande:
    Dancia: ja va inte orolig. Men tycker absolut att du ska fråga bara för att stilla din egen oro. För ibland hjälper det inte förrens man fått höra det från en BM :) hur mår din man nu?
    Min man mår bättre. Yrseln och dubbelseendet är borta. Vi försöker få tag i hans läkare idag för vi har inte fått svar på analysen från hans ryggmärgsrov. Vi misstänker att han kan ha MS så det är fortfarande oroligt och nervöst här hemma.
  • Dancia
    Sweet life: Fyyy för vad jobbigt :(. Har heller inget bra råd förutom att du ska göra det som din magkänsla säger dig. Tycker det är riktigt dåligt av honom att han inte kan stötta dig mer även o det inte riktigt var detta han ville. ´Har han tänkt på att det skulle blivit tvärtom på andra hållet? Om du skulle göra abort för hans skull så har han tagit ett beslut utan att ta hänsyn till dig. Samtidigt tycker jag att det är riktigt synd och tråkigt att inte din mamma stöttar dig i ditt beslut för familjen ska finnas där i alla väder. Hoppas att du har någon vän eller någon annan du kan vända dig till och få stöd hos?
  • Dancia

Jag funderar och kollar runt på olika vagnar precis som ni :). Jag är också lite kräsen när det gäller design, funktion, men priset väger väldigt tungt. Därför funderar jag på att köpa en vagn från tyskland enom ebay.se. Kika in där om ni vill titta på märkesvagnar m.fl. till väldigt bra priser :)

• Dancia
    Nangijala skrev 2011-12-03 17:29:32 följande:
    Har också funderat mycket på vagn.. hur länge åker barnen vagn? Min tjej är drygt 2 år när bebis kommer så självklart åker hon vagn då, men hur länge till? Tycker att syskonvagnar är gigantiska! Sen om man bara är ute med bebisen ska man då köra runt på en enorm vagn? Likaså om man köper en sån där lillbebis ligger under så ser det ju helknäppt ut om storasyskonet inte är med.. haha vilka problem!
    Det verkar vara väldigt olika hur länge barnen åker vagn. Jag fick mitt andra barn när sonen var 1,5 och jag använde bara syskonvagn ganska exakt ett halvår för när lillasyster blev 6 månader så köpte jag en emmaljunga scooter med ståbräda till och det har fungerat utmärkt.
    Nu med tredje barnet så ska jag ha en enkelvagn då storebror kommer vara strax över 4 år, han får gå och storasyster fyller 3 ett par månader efter att bebisen är född så hon får stå på ståbräda/gå.
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-03 18:56:26 följande:
    Är så lycklig idag, i morse hörde jag bebis med min angel soud. Gud vilken känsla. Jag som nojjat den senast veckan att något inte kändes bra. Min bebis lever loppan där inne längtar så till juni.
    Så underbart :), skönt att det kunde lugna dig :). Jag hörde också hjärtljuden förra helgen med min angel sound. Så himla skönt att man kan lyssna hemma för BM är väldigt sparsam med det där så här tidigt eftersom de är rädda att man ska bli för orolig om man inte hittar några hjärtljud.
    Annelie81 skrev 2011-12-03 21:03:13 följande:
    Skulle bara säga att "lärarstudenten" var mitt hemliga alias....nu har jag kommit ut
    Välkommen ut ;)
    En Angel sound kan du köpa på tradera, det var där jag köpte min när jag väntade dottern :)
  • Dancia
    Zvartaliljan skrev 2011-12-03 17:27:21 följande:
    På ebay cirkulerar MÅNGA kopior....vågar inte köpa där...många som köpt bugaboos där o fått hem kopior, jäkligt bra kopior i utseendet så bara ett proffs kan se skillnaden. Men i kvalité och säkerhet är det STOR skillnad.
    Ok, då kanske man inte ska ge sig på såna märken. Jag är mest ute efter tyska egna märken som är snygga i designen, praktiska och säkra med bra pris :)
  • Dancia
    PIO skrev 2011-12-03 22:51:40 följande:
    Hjäälp!!! Snubblade här hemma nyss o for på ändan. Tog visserligen emot mej med händerna o fick inte ont men blir så orolig för bebis som fick sej en åktur i magen. Kan de va farligt för bebisen?? Herregud ja som ska vila o ta det lugnt, skulle gå till sängen o lyckas snubbla på mattan i hallen. Herregud! Min man bara skrek. NEJ!! Han tror nog att de e kört för vår lilla bebis. Vilken avslutning av kvällen.
    Förstår att du blir orolig men precis som de andra säger så ligger bebisen väldigt skyddad där inne och märker inte mer än att det studsar till när man ramlar :).
    När jag väntade första barnet ramlade jag med cykeln och landade på styret som tryckte mig rakt in i nedre delen av magen så jag blev självklart jätterädd. Var då i v. 14 och åkte in på ultraljud där allt såg superfint ut. Läkarna förklarade att bebisen är så liten fortfarande och är väldigt skyddad från yttre "våld" och att bebisen nog inte ens märkt av styret i magen :).
Svar på tråden Juni-barn