• Dancia

Juni-barn

Tre Flickor skrev 2011-10-31 09:32:39 följande:
    Det är väldigt obehagligt och ofta känns drömmarna väldigt verkliga också. Jag fick en bra förklarning på varför man drömde som man gjorde av den läkare jag träffade under första graviditeten men tyvärr minns jag inte varför. Jag ska på inskrivning på onsdag och ska kolla med BM om hon vet.
    Återkommer med besked om jag får något svar Glad

SKa bli spännande att se vad din barnmorska säger om drömmarna :)
  • Dancia
    Sockersöt88 skrev 2011-10-31 10:35:16 följande:
    Fy sjutton för detta ständiga illamående och dessa uppkastningar  morgon, middag och kväll!

Tips och råd någon? 

Be om lergigan comp :). Mitt bästa tips är bara att ladda upp skafferi, kyl och frys med sånt du kan äta helatiden, te.x. glass, youghurt, saltiner, mariekex. För mig funkar kall jordgubbskräm. Nu ska jag äta nudlar till lunch, hoppas det inte kommer upp igen :P.
  • Dancia

Jag har också märkt att lukten av nytvättat och nydiskat är helt underbar så numera får inte mannen sköta upphägningen och heller inte öppna diskmaskinen när den är färdig, då är jag först fram ;)

• Dancia
    120126 A skrev 2011-10-31 12:46:14 följande:
    Hej! Har skvit in mig på BF listan och tänkte hoppa in här. Kul att se att vi är väldigt många som ska få barn i juni..

För mig är det andra barnet, har fått äta pergotime då jag har pco så vi ska på VUL den 14.e för att kolla hur många det är då det är vanligt med tvilling och trillingfödslar.. Så lite nervösa är vi allt!

Hitentills mår jag väldigt bra, började må väldigt illa i v.8 då jag var gravid med storasyster, vilket höll i sig till v.24 :S Jag hoppas verkligen på att slippa illamåendet denna gång!

Hej och välkommen, och grattis förstås :). Spännande att se hur många det är där inne då ;).

Jag mådde illa till v.32 med mitt första barn, men bara till v.13 med mitt andra, så jag hoppas du får samma tur som jag, och jag hoppas även att detta illamående försvinner för mig om några veckor :)  
  • Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-31 12:56:28 följande:
    Sura godisar e mitt nya botemedel mot illamåendet. Tror det är för att man får bort den där äckliga smaken i munnen. Fast jag känner mig lite smått flådd i munnen:P Läste också i en gravid tidning precis att är man sugen på surt e det en tjej och på sött en kille. Har även kollat in en kinesisk tabell som visar att det e en tjej i magen..... Vi får väl se:)

Å jag har inte kollat den kinesiska kalendern än :), måste jag göra :). Jag är mest sugen på salt, vad säger de om det? :)
  • Dancia

Enligt kinesiska kalendern ska jag vänta en pojke om det stämmer att jag hade ÄL den 2 Oktober, men jag kan ju lika gärna ha haft det 2 dagar tidigare och då säger den flicka, så den kan tyvärr inte säga något :P

• Dancia
    stjärnfrukt skrev 2011-10-31 17:41:26 följande:
    Privat ultraljudstid är nu bokad i gbg. Sambon tagit ledigt från jobbet och dottern från dagis på fredag och då ska vi åka hela familjen till gbg.
    Ska bli skönt och väldigt behövligt att få en extra familje-dag, kan behövas lite extra om ultraljudet inte ger glada besked.  

Nu håller jag tummarna!!! 

Vad skönt :). Det kommer säkert gå jättebra :)
  • Dancia

Förresten, måste bara säga att Piggelin "is the shit" mot illamående ;). Det har varit min räddare i nöden mina tidigare graviditeter, och nu ikväll tog jag en och mår nästan inte alls illa längre :). Hoppas att det sitter i tills jag somnar så jag slipper springa ner till toaletten denna kvällen efter sängdags.

• Dancia
    stjärnfrukt skrev 2011-10-31 19:40:49 följande:
    Och nu vart Piggelin beställd :D Jag provar ALLT just nu, haha, och den glassen är ju sååå god :)
    Tack för din kommentar förresten :) 

Beställd som i "mannen kör och köper"? eller?
Svar på tråden Juni-barn