• Dancia

Juni-barn

PIO skrev 2011-10-26 11:00:57 följande:
    Ja han är en riktig kämpe. Och ja är så glad över att han lever!
    Jasså är din flicka 5 månader. Va mysigt och nu ska hon redan bli storasyster :) hihi vad roligt! Skönt att allt gick så bra med henne! Sonen han hade respirator ganska länge sen fick han op för ductus så han har varit med om endel men nu är man bara så fruktansvärt glad över att han lever o finns hos oss.
    Hur mycket vägde din flicka? Sonen vägde 600gram och va 33 cm lång.

600 gram? Herregud så liten, det är ju som ett LÄTTA smörpaket. Jag är så glad att de kan rädda så små barn idag :)
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-10-26 11:05:43 följande:
    Så bra gick den tentan, spydde i min medhavda påse efter 25 minuter och lämnade in en nästan blank skrivning. Satte mig utanför och grät floder...

Men, det finns alltid omtentor!

Fy din stackare, men du får säkert göra om det :)
  • Dancia
    Gullgrodan skrev 2011-10-26 11:14:06 följande:
     stor cysta på 6cm, som antagligen spricker eller förtvinas, ev akut operation, men hinnsäcken hade vuxit. Blev tillbaka flyttad från 9+1 till 6+2, lite tråkigt. Återbesök om 2v.

Det är ju bra att hinnsäcken vuxit :). Hoppas att den där cystan försvinner av sig själv. Det är tråkigt att bli tillbakaflyttad så mycket, det är nog ungeffär vad jag tror att jag kommer bli. Enligt senaste mens ska jag vara i v.7+3 nu men jag är nog bara i v.5+ nånting.
  • Dancia

Fy, är en aning rädd för att bli magsjuk nu. Skulle precis äta 2 ägg, var jättehungrig och tog en första tugga med kaviar på och det smakade vidrigt, spottade ut så mycket jag kunde men råkade svälja lite i farten. Kaviaren var helt nyöppnad, men luktade apa så den är nog riktigt dålig :(. Tror ni det kan vara farligt om jag blir dålig av den? :(

• Dancia
    Moa Li skrev 2011-10-26 16:55:53 följande:
    ...eller så luktar bara kaviar jä*t illa nu när du är gravid. Jag har provat att äta kaviar ett par gånger, men mår illa varje gång.

Jag har som tur är inte blivit magsjuk än så jag slipper nog :). Ja den tanken slog mig också :), men jag bad mannen lukta på den och han tyckte också att den luktade illa, så den är definitivt dålig.
  • Dancia
    M karl skrev 2011-10-26 19:34:55 följande:
    Idag har jag varit på VUL igen (v. 8+4) och allt såg bra ut idag också. Imorgon är det dags för inskrivning. Har aldrig tidigare kommit så här långt

Grattis :). Har man sett att allt ser bra ut med tickande hjärta i v.8 så är sannolikheten väldigt stor att bebis stannar i magen :)
  • Dancia

liljan och loppan: Nej gud vad jobbigt :(. Jag håller ändå tummarna för att du kanske inte gått så långt och att det syns mer om 2 veckor, tycker bara det är synd att de väntar så länge innan du får ett nytt VUL.

• Dancia

Jag tror på att smöärjning faktiskt hjälper för vissa :).

Jag smorde magen ordentligt båda mina graviditeter och har inte fått några bristningar alls på magen, däremot fick jag en del på höfterna och låren där jag inte smorde mig :) 

• Dancia

Måste fråga er också, vet ni vad ni ligger på för temp nu när ni är gravida?

Just nu har jag en temp på 37,5 och känner mig jättefebrig. Är rädd att den är på väg upp och att det kanske beror på en UVI :(, men jag vet också att man kan ha ganska hög temp som gravid utan att det behöver vara något fel. 

Svar på tråden Juni-barn