Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

Juni-barn

Hoppar in här med! Plussade i tisdags med vårt andra barn, som beräknas komma i slutet utav juni :)
    Jag blev överlycklig, värre  var det med sambon! Han har panik här hemma över ekonomi och boende ..
    Så det har inte varit den bästa starten utan det har blivit många tårar. Men nu är han även med på noterna!

• Nangijala

Är så galet hungrig hela tiden och är bara i v 5.. illamåendet håller sig borta än så länge,men det kom ju inte förrän i v 9 med dottern! Hoppas det håller sig borta denna gången!

• Nangijala
    RocketQueen skrev 2011-10-23 23:09:47 följande:
    Åh jag vill veta könet! Vet inte riktigt vad mannen säger, vi har inte diskuterat det än. Men jag tycker att allt det här är så overkligt och allt som gör att jag lättare kan lära känna och knyta an till den lilla är bra.
    Vill också veta könet, men mannen är mer tveksam, får se vad han säger om några månader!
  • Nangijala
    Tre Flickor skrev 2011-10-24 14:24:38 följande:
    Med första barnet tog vi inte reda på könet. Jag var nästan 100 på att det var en kille men ut kom det en liten tjej, vad snopen jag blev. Med andra barnet tog vi reda på att det var en liten tjej till. När det är dags för RUL om 8-9veckor så kommer vi att ta reda på könet igen. Jag tycker att det blir enklare att knyta an till barnet redan i magen på något vis.

danan - Vad härligt, grattis Glad
    Var också helt säker på att det var en kille förra gången men så blev det en tjej, blev också som du säger snopen. Så jag vill ta reda på könet!

Kan man begära ett VUL, känns som att alla i tråden ska göra det?
  • Nangijala
    PIO skrev 2011-10-24 16:51:24 följande:
    Nangijala- vi har inte frågat om vul utan vi har blivit erbjudna det pga att vi fått hjälp från fertilitetsenheten att bli gravida. Då erbjuder dom ett vul i v 7-8 o vi tackade ja till det, så imorgon smäller de. Börjar bli lite nervös. Är orolig att de ska vara nått fel.
    Jaha okej, ja då förstår jag! Hoppas att allt är som det ska iallafall!
    Sweet life skrev 2011-10-24 16:52:43 följande:
    Fick precis ett mail(!) från min sambo där han skriver att han anser att jag bestämt mig att fullfölja den här graviditeten utan respekt för hans åsikt... Vill bara lägga mig och gråta!!! Trodde att vi efter det senaste samtalet var överens!!!
    Gick igenom samma sak med min sambo när jag berättade att vi var gravida..han sov på soffan och ville inte ens ta i mig! Men nu när det har gått ett par dagar har han fått smälta chocken och ser nu fram emot att bli pappa igen. Hoppas att din sambo kan smälta det också, det är ju inte så att du har gjort barnet helt själv.. Kram!
  • Nangijala
    Sweet life skrev 2011-10-24 17:13:59 följande:
    Ja, det hoppas jag också men är inte allt för hoppfull just nu... Blir bara så jävla ledsen när jag ser hur underbar han är med sina barn och när han säger hur mycket han älskar dem, när jag vet att han inte vill ha det här som växer i mig...
    Jag vet hur du känner dig, min man sa "jag vill inte ha det" och så sova han som sagt på soffan.. jag lät bli att ta upp det. Sen så var jag hos BM för provtagning, då blev det nog verkligare för honom. Ge honom lite tid och ta upp det senare igen , så att han får grunna lite på det för sig själv.
  • Nangijala

Jag har sådan ångest över att berätta för min mamma att jag väntar barn igen Rynkar på näsan Hon tjatade senast idag om att dottern ska väl bli runt 5 innan nästa barn kommer, så att jag hinner jobba och specialutbilda mig! Är nämligen färdig nu i januari så jag hinner förhoppningsvis jobba i 6 månader innan bebisen kommer..
    Men hon kommer bli skogstokig, vill ju inte att det ska kännas så här!

• Nangijala
    smultron87 skrev 2011-10-24 19:20:28 följande:
    berätta inte för henne, vänta ett tag till?
    Jo absolut, vi har tänkt vänta tills lucia någon gång! Men hon kommer nog inte bli så mycket gladare då.. till en början i allafall.
  • Nangijala
    smultron87 skrev 2011-10-24 19:24:13 följande:
    nä säkert inte men då har det ju gått ett tag och hon fattar att ni tänker behålla det.

vilken vecka är du i nu?
    Tror vi är beräknade till samma dag du och jag, om jag inte såg fel? Är i v 4+4, alltså v 5 nu..Hon kommer nog inte bli så glad, men sen när bebis kommit blir det annat, hoppas jag!
Svar på tråden Juni-barn