Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

Juni-barn

Elvis Mamma skrev 2011-10-27 14:30:19 följande:
    Min normal temp ligger på 36,5. Nu har jag haft 37,5 i flera veckor vilket medföra en ständig frossa men jag tror inte du behöver oroa dig, jag känner mig oxå små febrig helatiden men höjd temp under graviditet är ju helt normalt :)
    På tal om frossa.. var på kalas hemma hos min mamma igår och då gick jag runt och frös.. "ja så smal som du är så är det ju inte konstig, ät lite mer mat!"
    haha ja vänta du ett par veckor tänkte jag säga Tungan ute
  • Nangijala
    virvel skrev 2011-10-27 14:23:57 följande:
    Bristningarna bleknar med tiden, min äldsta dotter är 16 och har kvar lite bleka minnen sedan den graviditeten=)

Tycker att de har kommit flera då jag gått upp fort i vikt, de grav då jag inte gått upp så mycket har det varit färre. Men det är nog väldigt individuellt tror jag.
    Mina är 1.5 år gamla och syns inte mycket längre alls, så att de blekna känns som en stor tröst!
  • Nangijala

Känner ingenting alls idag.. vill också se min lille som så många har gjort, så att jag slipper gå och nojja över att jag bara tror att jag är gravid! Ska på inskrivning den 9 nov, känns som en evighet tills dess!!

• Nangijala
    Lina007 skrev 2011-10-28 11:19:58 följande:
    Så där ja, nu kan en annan också pusta ut. Efter att ha legat utfläkt i den där gynstolen med både jourläkare och elev så blev det dags för ett VUL, allt såg jättebra ut och det lilla hjärtat tickade på utav bara den! :)  Mina blödningar/flytningar har avtagit så förhoppningsvis håller de sig borta fortsättningsvis också och att Liten fortsätter "trivas i ugnen". :)

Börjar även nytt jobb på måndag och det är med blandade känslor kan jag lova. Vill dock inte börja ett nytt jobb och påpeka att jag är gravid, det första jag gör så jag har bestämt mig för att inte berätta något förrän de frågar.
    Bra eller anus, anser ni?
    Jag är färdig utb sjuksköterska nu i januari och har sökt lite jobb, men tänker inte berätta att jag är gravid förräns jag skrivit på papper på minst ½ år vikariat, annars så ryker ju mammapenningen och då går vi inte runt här hemma! Så jag tycker att du kan vänta med att berätta tills du känner dig redo!
  • Nangijala
    stjärnfrukt skrev 2011-10-30 16:47:02 följande:
    Hej!

Jag är både ledsen, rädd & förvirrad och skulle verkligen behöva lite råd...

Igår fick jag sån plötlsig smärta i nedre delen av magen och i underlivet att jag "skrek" rakt ut. Det pågick inte någon längre stund, kanske 3-5sek, jag gick direkt och la mig ner i sängen och sen hände exakt samma sak igen 4ggr till. Jag sov hela natten och idag har jag inte haft ont i underlivet men däremot lite i magen, men inte alls så som igår, utan idag har det mer varit molande värk i nedre delen av magen. Känns som det är för att magen växer, så det är ingen främmande känsla i magen idag... 

Någon som har erfarenhet av detta?

Är så rädd då detta aldrig hände när jag väntade min dotter, förutom i slutet av grav. då det ilade där nere, men detta var ju inte alls samma sak, och nu är jag ju bara i v.8. Ska ringa bm imorgon men skulle ändå vara intressant om någon har någon tanke, misstänker ni också missfall så vet jag att jag troligtvis gör rätt som bara ligger här och försöker mentalt förbereda mig på blod :(  
    När jag väntade dottern fick jag panikont i magen sent en kväll, låg på golvet och skrek typ.. men det gick över efter ett tag och jag blödde inte så jag åkte inte in eller nått sånt!
  • Nangijala

Var och träffade svärföräldrarna i helgen och åt lunch med dem.. beställde en hamburgare med chevré på. När hamburgaren kommer in så slår det mig att jag får ju förtusan inte äta sånna här osta längre! Så jag la osten åt sidan, sen så frågar de varför jag inte äter upp osten.. "eeh, det var en lite för stor ostbit för min smak", så jag gav bort den :)
    Åkte sedan vidare hem till mamma där vi åt middag, hembakade pizza.. mamma frågar om vi inte ska ha lite bireost på.. jag verkligen älskar brieost också vilket de vet. Men jag fick dra till med att det blir nog inte så gott på pizzan! Sen frågade hon om jag inte ville ha ett glas vitt till maten!! Tackade nej och sa att jag inte var så sugen på vin..

Det har varit en pärs denna helgen att hålla graviditeten hemlig!! Men vi lyckades och hoppas det går ända fram tills jul innan vi berättar!

• Nangijala
    Ussaka skrev 2011-10-31 08:31:59 följande:
    Nangijala: du får ju äta brieost om den har varit i ugn och blivit varm. Såhär skriver livsmedelsverket: "Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta."
    Den hade nog inte blivit så varm så att den bubblade, utan snarare bara smält.. men ostar i grytor och pastasåser går ju bra :)
  • Nangijala

Enl kinesiska kalendern väntar jag en lite pojke vilket vore så roligt då det bara är en massa tjejer i min släkt plus att vi har en dotter sen innan :) Den stämde förra gången, men vi får se :)
    Var sugen på söta saker med dottern så det där lite inte jag på :P

• Nangijala

Är så trött!!! Inte bra när vi sitter med C-uppsatsen som ska in snart! Gå ut på slutpraktik nästa vecka, ska vara där 10 dagar utspridda på 3 veckor vilket innebär att jag kommer vara i v9 när jag är där.. det var då jag började kräkas förra gången.. inte så kul att springa ut och kräkas stup i kvarten, patienterna kommer tro jag är tokig! Det roliga är att jag var på samma avdelning och gjorde praktik när jag väntade dottern, så då sprang jag också iväg och kräktes, liiite pinsamt att göra så igen nu!!

• Nangijala

Vi vågar inte berätta än, förrän vi vet att jag får jobb i januari!
    Men idag ska vi iallafall iväg och titta på ny lägenhet :) En 4:a!

Svar på tråden Juni-barn