Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

Juni-barn

Tili skrev 2011-11-22 13:05:15 följande:
    Tvärt om för mig! Mår illa jag bara tänker på fet mat. Det jag får i mig är avokado, gurka, tomat, keso och rökt kalkon. Är bara sugen på fräsch mat och inget godis.
    Godis är ingen höjdare här heller, men åååh vad ljuvligt det är med friterat! Men snart är det ju dags för storhandling och då ska det handlas frukt och andra nyttigheter så jag kan gå och småäta av det istället för att bli sugen på burger king!
  • Nangijala
    emma78 skrev 2011-11-26 12:44:26 följande:
    hihi måste få berätta om en dam som kom in på mitt jobb igår....
    Hon frågade mig om jag ville veta vad det blir för kön på liten? å jag sa självklart JA!!

Hon sa att det skulle bli en liten pojk( jag har 2 innan),å vissat alla gissar ju hej vilt omkring men sen började hon berätta massa andra privata saker om mig,som hon absolut inte har en aning om, så  jag får nog ställa in mig på att bli mamma till 3 pojkar:))  
    Vad roligt!! Vi ska nog också ta reda på könet, smidigt att du fick veta det gratis ;) (sen om det stämmer får ni ju se)
  • Nangijala

Mysigt med alla som fått se sina små och att allt är bra!

Här sitter jag och väntar på att kl ska bli 17:50 så jag kan ringa och beställa familjepizza!!! Frågade dottern vad hon ville äta idag "pizzaaa" fick jag till svar. Orkar verkligen inte laga mat plus att matoset får mig att må så illa! Kommer ihåg hur det var innan dottern kom, " mitt barn ska inte få äta mc donalds eller pizza förrän det är runt 5 år" jo det gick ju bra, hon blir snart 2 :)

• Nangijala

Har också funderat mycket på vagn.. hur länge åker barnen vagn? Min tjej är drygt 2 år när bebis kommer så självklart åker hon vagn då, men hur länge till? Tycker att syskonvagnar är gigantiska! Sen om man bara är ute med bebisen ska man då köra runt på en enorm vagn? Likaså om man köper en sån där lillbebis ligger under så ser det ju helknäppt ut om storasyskonet inte är med.. haha vilka problem!

• Nangijala
    Dancia skrev 2011-12-04 21:38:21 följande:
    Precis kommit hem efter att ha besökt min vän som fick en son för ett par veckor sen. Det var så mysigt att få gosa och lukta på en så liten bebis :). Blev dock lite avskräckt av att se hur stora bröst hon fått ´(jag hade enorma förra graviditeten och även efter så jag gjorde en bröstförminskning). Jag har nu varit nöjd med mina bröst i snart ett år men de börjar redan växa och jag är rädd att de kommer bli lika stora igen. Det jobbigaste med så stora bröst är att det är så svårt att hitta BH:ar och man har ont i rygg, böstkorg och det är tungt att andas, dessutom mycket jobbigare att träna :(.

Däremot blev jag mest entusiastisk när vi pratade förlossning :). Jag fullkomligt älskar att prata förlossningar. Jag kommer nästan ihåg hur ont det gör, men mest kommer jag ihåg den fantastiska känslan när barnet har kommit och det första dygnet efter, det är magiskt :). Börjar redan längta till förlossningen :).
    Vet hur det känns med dessa enorma bröst. Var bokad för en förminskning (via landstinget) men så blev jag gravid med dotter, de rådde mig då att vänta tills jag fått alla barn jag vill ha, för att det då blir bäst resultat. Inte nog med att det är svårt att hitta BH:ar, de är svindyra också!!
  • Nangijala

Var hos BM idag på inskrivning nr 2. Trodde att jag skulle ha gått upp en del då jag ätit mycket skräpmat (helt såld på nuggets med pommes!) men jag hade gått ner 5 hg istället, blev lite paff så jag gick av och på vågen ett par gånger för att se så det verkligen stämde :)
    Mindre kul var dock att mitt hb var lågt, så måste börja käka järntabletter redan nu, kommer bli tokförstoppad :(

• Nangijala

Jag har inte RUL förräns 30/1!! Känns som flera månader dit, men det är ju faktiskt nästa månad :)
    Vänatar bara på svar från min arbetsintervju då jag kan slappna av lite grann!

• Nangijala

Dottern föddes i v 37+3, allt som allt tog det hela 7 timmar! Det hela gick snabbt och smidigt, klarade mig fint med lustgas! Hon vägde 3580, så hade vi gått hela vägen så hade hon nog vägt över 4 kg!!

• Nangijala

Varit och tränat nu för första gången sen jag blev gravid :) Yoga blev det! Såg att de skulle börja med gravidyoga på mitt gym , blev superglad när jag såg det, sen så såg jag att det skulle kosta nästan 800kr att gå på! Betalar ju redan 290 kr i månaden för mitt kort, men det är så klart att de ska ta extra betalt för allt som har med graviditet och småbarn att göra Skrikandes

• Nangijala

Måste bara fråga, lågpastöriserad mjölk, är det okej att dricka?? Vi dricker nämligen gammaldags mjölk här hemma...

Svar på tråden Juni-barn