-
Tror det är några nya direktiv de har fått hos BM, för jag har inte fått tid hos min BM förrän 19 mars som nästa gång!!PIO skrev 2011-12-11 15:18:41 följande:Jag skulle inte tillbaka till min bm förrens i v 24(!) va på inskrivning i v 10. Hon skulle höra av sej med den nya tiden. Tycker det va väääldigt långt mellan besökena hos bm. Vecka 10 o sen inte förrens vecka 24. Men nu ska ju ja gå på spec.mvc oxå så vet inte om de e det som spelar in.
-
Hur funkar alla tester som ni gör, med bikarbonat och grejer?! Vill också testa :)
-
vad är det som ska hända då? :)Uddabus skrev 2011-12-14 08:16:04 följande:Det var väl två tsk morgonurin o två tsk bikarbonat
-
Ok, spännande :) Får testa imorgon!Uddabus skrev 2011-12-14 10:43:55 följande:Tror att det var såhär... Pyser det eller bubblar det minsta är det en pojke o om inget händer alls så är det flicka
-
Whioo, v 13 idag, en milstolpe avklarad :) Glömde såklart att testa med bikarbonatet, inte lätt kl 6 på morgonen och ögonen inte vill vakna! Får se om jag kommer ihåg imorgon! Rödkål här ju inte nått som vi har hemma så där så det får köpas när vi ska handla nästa gång!
Ang. det här med att berätta för chefen, jag söker jobb nu eftersom att jag tar min examen nu i januari, jag har inte berättat något på intervjuerna utan jag kommer att berätta sen när jag skrivit på papper, främst då för att kunna få upp min SGI! Känner mig jättedum men har inget val.. -
Nu har jag fått ett jobb! Helt överlycklig.. kruxet är dock att jag var tvungen att vara godkänd i alla kurser innan jag börjar. Har en omtenta som ligger den 16 januari vilket är första arbetsdagen :( Ska prata med högskolan idag och se om de inte kan lägga tentan tidigare. Ett fel på tentan :( Så typiskt!
-
Ja det är ssk :) Blir lite nervös över att jag inte ska få börja jobba nu eftersom att den där j'vla tentan inte är klar! Vi tar examen den 13, tycker att de kan lägga in tentan innan, varför på måndagen efter?! Tycker det är jättejobbigt, plus att jag är gravid och inte har sagt nått till chefen..Sweet life skrev 2011-12-19 09:54:20 följande:Grattis till jobbet och surt med tentan!
Visst är det SSK du är/blir? Eller är jag helt ute och cyklar? -
Ja jag hoppas att det ska gå bra, det är ju ingen hel kurs utan det är den här sluttentan som man gör sista terminen! Sen så är det bara en del av de två delarna som jag ska göra om, läkemedelsräkningen :( Hatar matte!Sweet life skrev 2011-12-19 10:03:39 följande:Ja, det förstår jag verkligen!!
Jag har en kompis som är SSK och som hade några resttentor, men enligt arbetsgivaren var det ok. Kanske beror det på vad det är för kurs? Jag läste själv till SSK men var tvungen att hoppa av när jag inte klarade anatomin och därför inte fick börja nästkommande termin. Det var så fruktansvärt frustrerande... Bara för att man lagt upp en kurs helt jävla idiotiskt ska man bli lidande som student. Speciellt när kursansvarige höll med om att man gjort ett dumt upplägg...
Ja dessa spärrar är svåra, hade också en del kurskamrater som var tvungna att hoppa av ett tag, men du ska inte fortsätta då? -
NKSE har jag ingen aning om vad det är för nått! Ja alla är så olika, en del har jättelätt andra lite svårare! Skönt att du trivs nu dåSweet life skrev 2011-12-19 11:02:34 följande:Ahaaaa, NKSE? Har hört att den kan vara meckig! Jag hade superlätt för läkemedelsräkningen och behövde inte ens plugga eller närvara på föreläsningarna då jag har väldigt lätt för matte. Så jag hade lite extraundervisning för mina kursare som hade enorma problem....
Nej, det ska jag inte. Nu läser jag till gymnasielärare och trivs verkligen som fisken i vatten..
När ska jag berätta för chefen tro?
Någon som vet hur mycket FK snokar? Jag menar, kan de hitta att jag skrivit här? -
Ja just det, de pratade om den i skolan, men vi har inte den uppbyggd på det sättet.. vi gjorde en tenta på omvårdnad, farmakologi samt medicin + läk. räkning sen så har vi haft slutpraktik i 10 dagar där vi ansvarar för 1-2 patienter! Så har klarat allt utom räkningen :(Sweet life skrev 2011-12-19 11:12:45 följande:Nationell klinisk slutexamination... Är inte alla uni/högskolor som infört den men man jobbar för att den ska göras av alla T6 i hela landet för att säkerställa att man kan det man ska ha lärt sig.. Det är en tvådelad tentamen som behandlar hela utbildningen. En skriftlig teoretisk som är x antal patientfall som man ska följa genom vårdkedjan och när man vänt blad får man inte gå tillbaka och ändra nått... Sen en praktisk del där du ska ansvara för en patient självständigt under x antal timmar och som granskas av en examinator på plats...