Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

Juni-barn

Ser också fram emot förlossningen! Hade en superbra förlossning med lillan, tog 7 timmar från första värken och använde bara lustgas! Den här gången vill jag filma mer så jag kan se i efterhand hur det var :)
    Inne i v 15 nu och fick igår helt klartecken från nya chefen att jag får börja jobba trots att tentan inte är klar likaså att vår uppsats är godkänd för opponering :) Så nu kan jag slappna av lite!
    Det är med SGI, kan den höjas lite för att jag har jobbat 5 månader innan BF eller kommer den vara som innan jag pluggade?

• Nangijala

Tesssi: Frågade du bara den som gjorde UL om den kunde se könet? Vill också veta könet på RUL :)

• Nangijala

Var och tittade på vagn här om dagen men ingen har allt det jag vill ha! Liggdelen till bebis var små så där kan den bara ligga tills den är ca 5 månader sen så var det bara framåtvända sittdelar och det vill jag ju inte ha :( Har en EL nito city som vi älskade och hade tänkt använda till nr 2 men nu är ju lillan drygt 2 när bebis kommer så hon behöver ju säkert också åka vagn! Har sett att det finns syskonsits man kan bygga på, någon som testat detta??

• Nangijala

Har RUL den 30 januari, hoppas jag blir framflyttad massor så jag hinner få upp mig SGI! Vilket är mitt största bekymmer just nu! Ska fråga chefen snällt sen när jag börjat om hon inte kan förlänga mitt vik med 3 månader så att det kommer upp i 280 dagar då får jag högre SGI oavsett.. men så snäll är hon nog inte :(

• Nangijala
    lycka 4 skrev 2012-01-06 09:57:33 följande:

Jag har gått omkring å varit lite små orolig över min mamma penning mm , jag sa ju upp mig i höstas pga att vi flyttade från stockholm . Jag ringde f-kassan å dubbelkollade med dom igår å det kändes skönt. Jag har rätt till f-penning med sgi från förra jobbet så länge man är inskriven senast 3 månader efter att man blitt arbetslös och att man söker jobb med minst den preocentsats man jobbar innan.

Jag har verkligen dagar då jag känner mig totalt ogravid, trots mage å mega titts =)

Vad skönt!! Föräldrapenningen är min största oro just nu.. ska frpga min nya chef snällt om hon inte vill förlänga mitt vikariat till sista oktober då blir det över 280 dagar och jag kan få min sgi, annars blir det 180kr/dag. inte så kul med tanke på att det bara saknas ca 2 v från att jag ska kunna jobba 6 mån och ändå få sgi..
  • Nangijala
    OHs mamma skrev 2012-01-06 18:16:07 följande:
    Min snart 2-åriga son smällde till mig rätt hårt på magen idag...blev rätt rädd och orolig för bebisen. Men sen dess har jag känt av bebisen åtminstone två gånger så jag hoppas att det inte är någon större fara.

Är det nån mer som känner av bebisen lite högre upp? Jag tycker det känns som att den bökar runt på vänster sida, jämte naveln...kan det stämma?
    Har också en snart 2 åring här hemma som tror att det fortfarande är okej att hoppa på mammas mage! Ändå säger hon "akta bebis", för det säger jag till henne varje gång!

Jag kommer köra på vanlig yoga och lite bodybalance, känns som att det kommer gå att hålla på med ända fram tills förlossnigen!
  • Nangijala

Herrejisses vad det skrivs i tråden, är man inte inne på någon dag så har man flera sidor att ta igen :) Kul att de flesta börjar få gå på sina RUL, ca 3 v kvar för vår del :)
    Någon som gjort rul i borås och fått reda på kön?

• Nangijala

Såg att det var fler som går hos BM här i Borås! Min BM bokade tid för rul åt mig så det är på bmm antar jag, ska ringa och fråga för med dottern gick vi fel! Vet att de brukar berätta könet uppe på SÄS om båda föräldrarna vill veta och om de kan se könet tydligt. Men hur de gör på mottagningen vet jag inte!

• Nangijala
    Polarlantis skrev 2012-01-12 09:36:18 följande:
    Konstigt det här att det är så olika, om man ska boka själv eller om BM bokar åt en..Men det låter ju lovande att dom berättar på SÄS, får hoppas på det!

Ajaj, ischiasskit! (stavning?) Tänker mig en tur till sjukgymnasten nu, får bli på måndag då dom har öppen mottagning så man kan börja förebygga det här... Lider verkligen med er som har så ont!!!

Grattis till alla fina RUL!!! LÄNGTAR själv...

Busbus: bra att du är klar och tydlig i vad som gäller, stå på dig! Man kan inte mesa runt, då blir det ingen ändring! Håller tummarna!!     
    Min kompis fick också ringa upp och boka, det beror helt på om det finns tider på mottagningen (de tar tydligen slut fort)!
  • Nangijala

Har inte varit inne här på länge! Fullt upp sedan jag tog min ssk-examen med jobb! Är i v 21 nu och det är fullrulle i magen, så roligt nu när sparkarna syns utanpå :)
    Har inte berättat nått för chefen på jobbet än :S Har inte skrivit på några anställningspapper ännu, inte för att jag tror att hon skulle sparka mig men mer att hon förkortar mitt vikariat.. men det borde hon väl inte kunna? Har jobbat en månad nu utan att ha skrivit på ett enda papper, de säger att de vill att vi ska vår legitimation först, men den tar ju tid att få! Chefen kommer bli superarg på mig eftersom jag är så långt gången redan.. borde jag säga nått nu eller vänta tills jag skrivit på? Kommer ju vara i typ v 25-26 då..

Svar på tråden Juni-barn