Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

Juni-barn

smultron87 skrev 2011-10-24 19:27:43 följande:
    jodå det blir hon =).

jag är i vecka 6 så vi är lite olika du och jag.. var hos BM idag och hon räkna ut att jag är i vecka 5+5 idag (vecka 6).
    men får se på KUB i dec vilken vecka jag är i =)
    Ok..kollade på BF-listan och där hade du väl 27 juni?
  • Nangijala
    smultron87 skrev 2011-10-24 19:29:53 följande:
    ja fast jag har precis ändrat den.
    fick ju veta idag av BM att jag är i vecka 6, jag hade tydligen räknat fel =)
    Jaha :) Vad kul att vara lite längre gången än vad man trodde :)
  • Nangijala
    smultron87 skrev 2011-10-24 19:32:12 följande:
    ja =). fast vi får ju se mer 100% på kub testet i december =)
    Ja det är klart! :)
  • Nangijala
    Uddabus skrev 2011-10-24 20:17:10 följande:
    Här är en till vars sambo inte vill ha det lilla livet i min mage... Fast han är kärleksfull o säger älskar dig till sina tre... Inte roligt att veta att han kanske lämnar mig pga detta...

:(
    Vad tråkigt att höra :( Men tror du att han skulle lämna sina 3 barn och sin gravida sambo?
  • Nangijala
    Havsjungfrun skrev 2011-10-24 21:15:12 följande:
    Det undrar jag om det stämmer. Gjorde ett idag p.g.a. en blödning och det kändes ju knappt. Sex borde i så fall vara mycket farligare men det avråds vi inte från.
    Kanske kan ha något med vågorna som ultraljudet sänder ut? Att de kan störa på någotvis?
  • Nangijala
    Uddabus skrev 2011-10-25 06:42:47 följande:
    Jag har inte haft skydd på hela tiden eftersom det finns inget som passar mig. O det vet min sambo om... Men vill inte ha kondom!!??

Grejen är att vi köpt hus oxå så jag blir bara ledsen. Men ska iväg på vul för att kolla hur långt gånget. Minst vecka 8-9 är jag men mensen sist var lite underlig.

Visst han har tre sen innan o jag två o det är ett massa pysslande.
    Ja men då får han "skylla sig själv".. Han visste ju att du skulle kunna bli gravid om han inte använde kondom, så där gjorde han ju ett val! Han kan ju inte kallt räkna med att du ska ta bort den lille..
  • Nangijala
    Gullgrodan skrev 2011-10-25 07:59:39 följande:
    Idag förlova jag och min sambo oss, hoppas på ett positivt besked imorrn vid VUL.
    Grattis Solig Hoppas att allt går bra imorgon också!
  • Nangijala

Nu börjar illamåendet komma, jag som hade hoppats få slippa denna gången! Förra graviditeten kräktes jag flera gånger per dag fram tills v 15, usch och fy för att ha det så igen! Men det är ju såklart värt det :) Hade bara varit skönare att få glida igenom den här gången!

• Nangijala

Kul att så många redan har fått cravings :)
    Mannen sa till mig igår att jag börjar få en liten mage!! Inte redan, är ju bara i v 6 nu, så det är väl förhoppningsvis kvällssvullnaden som syns i profil bara!

Tror ni man får mer bristningar med 2:a barnet? Fick bara några med dottern och hade helst sluppit fler!

• Nangijala

Ja att smörja är bara mysigt så det kommer jag göra ändå.. men jag undrade mest om huden redan var uttänjd efter nr 1 så man inte fick mer med nr 2.. Att hormoner och gener spelar roll det var jag..

Dancia skrev 2011-10-27 13:32:58 följande:
    Måste fråga er också, vet ni vad ni ligger på för temp nu när ni är gravida?

Just nu har jag en temp på 37,5 och känner mig jättefebrig. Är rädd att den är på väg upp och att det kanske beror på en UVI :(, men jag vet också att man kan ha ganska hög temp som gravid utan att det behöver vara något fel. 

Jag har en normal temp på ca 36.3 och nu ligger jag runt 36.9-37.2..
    Men är du orolig då ring vct för ett prov tycker jag!

Svar på tråden Juni-barn