Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

Juni-barn

Jag planerar att gå hem 1 månad innan bf, alltså 30 maj, så jag har ju hela mars på mig än! Har ju sjukhuskläder på så det syns inte om man inte vet om att jag är gravid.. har dock börjat gå lite mer vaggande för att jag har börjat på ont i ryggen. Pinsamt om hon hinner fråga innan jag hinner berätta bara!

• Nangijala

Har kollat upp det här med om hon får förkorta mitt vik. men enl EU-domstolen så får hon inte göra det! Har ju lite papper med hur länge mitt passerkort samt loggin ska gälla så där har jag också bevis på hur länge jag har vik.. känner att jag måste berätta också pga att det är en tung avd jag jobbar på med mycket lyft av patienter, vill kunna berätta för kollegorna så att de vet att jag ibland inte kan hjälpa till med sånt!

• Nangijala

Har en liten fråga ang. sgi och fp.. Spelar det någon roll hur långt vikariatet är? Jag har nu ett vik som pågår från 16 jan till sista aug. Kan jag få högre fp om viket förlängs till sista december? Har nämligen inte skrivit på papper ännu och funderar på om jag ska fråga chefen eller inte om hon kan förlänga!

• Nangijala
    Dancia skrev 2012-02-20 11:19:25 följande:
    Hmm...hoppas inte jag sade fel nu. Det är antingen 260 dagar eller 280, kommer inte riktigt ihåg.
    Då ska jag fråga henne om förlängning!  :) Hoppas hon är medmänsklig!
  • Nangijala

Stora tjejen sitter i mitten bak för att stolen är för stor och det är bara där eller i fram som den får plats, sen när bebis kommer så får antingen bebis eller storasyster åka i fram och den andre sitta i mitten bak..
    Tog en urinsticka på jobbet igår och den visade att jag hade både vita och blod i urinen, skulle ringa BM nu på morgonen men så har de inte telefontid förrän kl 13 och jag börjar jobba kl 14! Har haft mycket sd ooch då kanske de kan bero på en uvi?!

• Nangijala
    LillaGrynet skrev 2012-02-28 08:35:38 följande:
    Nangijala: Ring gynmottagningen o fråga om
    Råd:) Dit ringde jag när jag fick blödningar i v.14
    Jag ska ringa sjukupplysningen.. jag ju blod i urinen, jag blöder inte och urinen ser normal ut, vill inte åka och sätta mig på en vanlig vårdcentral bara!
  • Nangijala

ringde sjukupplysningen och de ville att jag skulle ringa min vct, så det gjorde jag men de hade inga tider idag utan jag skulle ringa kl 08 imorgon istället, men då jobbar jag.. hade varit skönt att få det kollat idag innan jag börjar jobba! Kan väl inte ringa förlossningen för det? Har haft massor med sd de senaste dagarna men inte idag!

• Nangijala
    LillSnurr82 skrev 2012-02-28 10:35:33 följande:
    Förlossningen kan man väl ringa från vecka 22??
    Jo jag vet att man FÅR ringa, menar mer att det känns dumt att ringa för en uvi.. dock med sd, hade känts tryggt att se efter om tappen påverkats något i för sig!
  • Nangijala

Fick tag i min BM tillslut och hon rådde mig att åka upp till förlossningen, så det gjorde jag. De har skickat min urin på odling så får vi se.. gjorde ett vul och ett vanligt ul, fick reda på att moderkakan ligger för livmodernmunnen :( Ska på ett nytt ul i v 32 för en bedömning om ev kejsarsnitt.. Vill verkligen inte ha ett snitt :( Hoppas att det växer upp!

• Nangijala
    JennieJ skrev 2012-02-29 07:21:05 följande:
    Samma här då moderkakan låg i direkt på livmodernunnen och jag hoppas för oss båda att de flyttar uppåt så vi slipper snitt! Har ca 4 veckor kvar till jag får besked!
    Den överlappade precis sa hon, så jag hoppas verkligen jag slipper snitt.. men blir det snitt så blir det, då har man ju tid på sig att förbereda sig mentalt än om det hade upptäckts på förlossningen! Frågade på rul om de kunde se könet, hon trodde då att det var en liten pojke (!!!!) såg dock inget igår på ul så jag misstänker att det är en liten tjej ändå. Kanske kan fråga på ul i v 32..
Svar på tråden Juni-barn