Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

Juni-barn

LillaGrynet skrev 2012-05-23 20:11:21 följande:
    Ni som fått barn innan på naturligt sätt.. Har era bebisar varit väldigt aktiva dagarna innan det kör igång!? Jag blev ju igångsatt med sonen.. Men igår sen proppen börja lossa har det varit full fart i magen och den är jätte hård nästan hela tiden...
    Kommer inte riktigt ihåg, men jag tror snarare att det var lite lugnare i magen, för på förlossningen så frågade de om bebisen rört på sig normalt, men det kunde jag inte riktigt svara på så hade det varit fullrulle hade jag nog kommit ihåg det :)
  • Nangijala

Jisses vad det händer saker här! Stort grattis till flickan Lina007!!
    Vill också att bebis ska komma ut nu, är så trött på att ha såhär vansinnigt ont i urinvägarna :(

• Nangijala
    Albins skrev 2012-05-24 14:21:38 följande:
    Jag har haft stickningar under en mkt lång tid, svårt att kissa, måste avbryta kissandet ibland för att det gör så fruktansvärt ont. Har typ lämnat in urinprov 5 ggr för urinvägsinfektion.. men utan att det visat ngt. Men ont gör det, efter att jag tömt blåsan kan jaknappt resa mig upp från toan för att det sticker och smärtar. Ngn mer som har liknande?
    Jag har ju så ont, men det är på grund av operationen som blev av till följd av hydronefros och njursten.. Så du kanske har lite grus i urinen som irriterar?
    Jag har vansinnigt ont och blod i urinen, men kommer att få ha det fram till bebis kommer :(
  • Nangijala
    Dancia skrev 2012-05-28 13:37:56 följande:
    Har precis fått min första omgång med järndropp. Fy vad det kostade pengar! De injektionerna som jag köpte nu kommer räcka till 3 omgångar. Jag ska få en ny omgång på torsdag, och sen en på måndag antagligen. Sen vill de se när jag föder, dröjjer det ett par veckor till efter det så måste jag kanske köpa mer. Men men, ska jag kunna sitta/stå och gå nånting och inte må så här dåligt så måste jag. Nu hoppas man bara ännu mer på att bebis kommer tidigare. Nästa vecka hade varit perfekt :).
    Ja jag har hört att de kostar skjortan de där droppen! Äter cantalopmelon som en galning nu, det ska tydligen vara rika på järn, blir tokförstoppad av järntabletterna så tar endast någon ibland! Ska till BM på onsdag och hoppas värdet har gått upp! hoppas ditt värde går upp nu :)
  • Nangijala
    Lucian Caesar skrev 2012-05-30 10:16:00 följande:

16 dagar kvar!! Har ett väldigt tryck neråt idag, & ont i mina ljumskar speciellt den vänstra Rynkar på näsan
    Trodde ett tag igår att det kanske var dags, sambon blev nervös & stack iväg & tankade bilen utifall att Skrattande
    Men det var bara kroppen som spelade mig ett spratt... Hade typ värkar med bara 2 min mellanrum men det höll bara på i ca 30 min & dem gjorde inte så ont som "riktiga" värkar men visst börjader man hoppas på att dem skulle tillta i styrka... hahahaha ända gångerna i livet man längtar efter smärtan Glad Tog en powerwalk på kvällen med förhoppning om att det skulle skynda på nåt men det gjorde det ju inte!!
    Önskar varje gång jag går på toan att slemproppen ska ha gått så det känns som att det händer nåt men icke sa nicke.. Nån som vet ifall man kan ha börjat öppna sig fastän slemproppen inte gått? Surt med alla dessa förvärkar om dem inte gör nån nytta Rynkar på näsan

Nån mer än jag som ska föda i Varberg??   

Vad jag har förstått det som så kan slemproppen gå i omgångar så då märker man den inte alltid då¨det ser ut som flytningar!
    tror min slempropp har lossnat, men det är ju svårt det där! Har haft (ursäkta äckelvarning) massvis med flytningar sista veckan, en del har varit lite klumpaktiga och idag var det en längre "sträng" på pappret när jag var på toa, vanliga flytningar brukar väl smeta ut sig lite mer men den här satt ihop? Slemproppen tro?
  • Nangijala
    fyrklöver81 skrev 2012-05-30 11:48:39 följande:
    Är det ngn här som ska be om hinnsvepning?
    Jag frågade min BM igår om hon kunde göra en på mig nästa besök då jag har så ont, men det ville hon inte göra pga att risken finns att vattnet går. Men hon lovade mig att ordna en tid för igångsättning runt mitt BF datum, så jag slipper gå över tiden iallafall!
  • Nangijala
    stjärnfrukt skrev 2012-06-01 08:25:59 följande:
    Blev ingen operation vräkning igår, hade fullt upp med annat, men ikväll så gäller det! 
    Det här med ananas, måste man äta hela på en gång? eller kan jag skiva upp den nu och ta en bit då och då under dagen? 
    Jag googlade det och hittade på flera sidor att man egentligen måste äta ca 7 ananaser under 1 timme för att få någon effekt!! Så det är galna mängder man ska få i sig..
  • Nangijala
    Havsjungfrun skrev 2012-06-01 09:33:28 följande:
    Aj, då måste hela tungan spricka och magen rasa...
    Ja verkligen! Men är man förstoppad kan det ju vara ett tips  Tungan ute
  • Nangijala

Grattis till alla nya bebisar! Är lite avis, men nu får bebis vänta tills nästa vecka med att komma ut då sambon jobbar i skövde i veckan och då hinner han nog inte hem om  det startar på dagtid!! Är inte så trött på graviditeten i sig, är mest trött på att det är ett helvete att kissa varje gång!

Svar på tråden Juni-barn