Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

Juni-barn

Väntar med att packa BB väskan tills jag vet om det blir snitt eller inte, ska på ul i v 32! Men efter det om moderkakan har flyttat på sig packar jag nog den ganska snart eftersom lillan kom 3 veckor tidigt och då hade vi ingen väska med oss, vet inte hur vi ens fick med något till förlossningen förra gången :)
    Kommer iallafall att packa med en filmkamera denna gången! Vill iallafall ha möjligheten att se förlossningen om jag vill efteråt :) Det är mitt tips!

• Nangijala
    MissFörstånd skrev 2012-03-05 10:26:22 följande:
    Tänker på ev smärtstillande under förlossningen förutom lustgas då. Har ni omföderskor några bra tips på bedövning eller så som ni tyckte vad guld värda? Jag bara vägrar epidural och vill gärna ha tips på annat så jag har några exempel i bakfickan ifall jag vill ha
    Vad jag har hört så är kvaddlar det värsta man kan få så det vägrade jag ta första gången, sen tycker jag västerviksmetoden verkar läskig! Jag använde bara lustgas och den funkade kanon för mig, sen att sitta på en pilatesboll var superskönt för då vidgades bäckenet samtidigt som jag kunde få massage på ryggen och hönga på sängen. Jag slappnade av jättebra då så det är ett tips!
  • Nangijala
    MissFörstånd skrev 2012-03-05 10:49:25 följande:
    Nangijala - tack för svaret. Kvaddlar har jag också bara hört hemska saker om.. Men jag tog ett ppd-prov för några veckor sen också fick man också vätska in under huden men en väldigt liten mängd och det kändes knappt så jag vet inte om jag vågar prova Kvaddlar. Vad är västeriksmetoden? Piltesboll testade jag aldrig så det ska jag nog prova.
    Det är när man bedövar livmodern från insidan eller hur jag ska förklara. BM lägger två bedövningssprutor in i muffen runt livmodern.. haha svårt att förklara! Men jag ville iallafall inte ha in nått mer där nere, bara ut :)
  • Nangijala

Nu har jag tecknat gravidförsäkring och på måndag ska jag prata med chefen om hon kan förlänga mitt vik till årsskiftet samt om löneförhandlingen är klar så att jag kan skicka in papper om fp och gravidpenning! Vill bli klar med allt pappersarbete så jag kan vänta på bebis sen :)
    Lilltjejen fyllde två i helgen så då satt mormor och läste i hennes "mina första år"-bok, då säger min sambo att vi har köpt ny sådan till bebis också. Självklar vill mormor se den, bara det att min sambo glömde bort att den är BLÅ eftersom att vi vet att det blir en pojke! Vi hade inte velat säga nånting utan de skulle få veta då bebis föds.. Men mormor undrade ju varför den var blå så då vi fick berätta.. inte riktigt som vi tänkt oss men alla blev glada ändå!

• Nangijala
    Memso skrev 2012-03-13 13:29:38 följande:
    Hej alla!
    Är mitt i barnvagnsdjungeln och tänkte be om lite tips..
    Kommer få en vagn av min mamma som är från 09, en Brio Happy kombivagn. Den är ju rejäl och superbra när man är ute mycket ock så..
    Men nu kommer jag till det jobbiga, skulle vilja ha en till vagn, en som är lite mindre och smidigare med svängbara framhjul.. en som passar för stadsmiljön.
    Eftersom jag redan har en vagn så känns det dumt att lägga flera flera tusen på vargn nummer två som inte kommer användas lika mycket..
    Någon som vet nån mindre smidig vagn till ett bra och billigt pris?? :)

Mycket text för ett sånt litet problem :p haha
    Vi säljer våran emmaljunga nitro city, supersmidig vagn! Den är köpt -10 och använd 13 månader till vår tjej.. 4500:- hade vi tänkt om det är intressant :)
  • Nangijala

Grattis till bebisen Pepita!!

Själv så har jag blivit sjukskriven, har varit det i 1 vecka och redan trött på det!!
    Men å andra sidan hade jag aldrig kunnat gå till jobbet i det skick jag är nu.. Drabbades förra söndagen av hydronefros samt njursten i höger njure. Vilken outhärdlig smärta!!! Jag sa det till personalen på förlossningen att jag hellre föder barn 3 gånger på 1 dag är att gå igenom det igen!
    Nu kan jag knappt gå upprätt vissa dagar pga att jag har så ont i urinvägarna! Har fått citodon utskrivet men vill inte ta förmycket med tanke på bebis! Hua, 5 veckor kvar!!

• Nangijala

Någon som testat hallonbladste? Läste nånstans att det även kan hjälpa mot diarré, alltså ha en stoppande effekt och det vill jag ju verkligen INTE ha eftersom dessa järntabletter gör mig förstoppad!

• Nangijala
    ooLunaoo skrev 2012-05-19 15:37:18 följande:
    Jag har precis börjat med hallonbladste. Jag har däremot läst det motsatta, att det kan ha en laxerande effekt.
    Essence skrev 2012-05-19 16:16:39 följande:
    Har just börjat med det. Men om det har en förstoppande effekt så kommer jag inte märka det eftersom jag redan är så himla hård i magen av järntabletterna. :S Jag får lov att återkomma, eftersom jag bara har druckit det i två dagar. =)
    Tänkte börja dricka det nästa vecka, hoppas det kan ha lite laxerande effekt då istället :) Annars kommer den här förlossningen bli ett enda bajskalas :(
  • Nangijala

Åh vad jag hatar dessa bristningar :( Fick några med dottern, men nu börjar de som jag fick med dottern bli större och jag känner att fler är på G... Så himla tråkigt!!!

Svar på tråden Juni-barn