Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

Juni-barn

Sörplar hallonbladste för glatta livet och hoppas att det ska sätta lite fart, har ju mina luriga sammandragningar som alltid, blir ju helt slut! Vill som så många andra att det bara ska sätta igång men det är ju ett tag kvar tills mitt BF..
    hur många koppar te "ska" man dricka??

• Nangijala

Deppig dag idag.. Bråkar med sambon om onödiga saker så nu pratar vi knappt med varandra, ställde mig på vågen och blev inte alls glad samt känner hur bristningarna blir fler och fler :( Gråter för minsta lilla idag! Kom ut nu bebis!!

• Nangijala
    Bumman79 skrev 2012-06-12 18:02:51 följande:
    Ush vad trist jag å killen tjafsar oxå lite om dagarna ibland...om löjliga saker...båda går hemma så man går väl varandra lite på nerverna å sen längtar man ju så tills bebben kommer....

Jag gick knappt upp första halvan av graviditeten typ 2,5 kg sen ökade det till 5 kg kanske i v 30 å senaste månaden har jag gått upp typ 5 kg till! Måste vara vätska oxå..

Och jag har fått massor av bristningar runt magen nu som bara blir mer å mer röda men det får det vara värt för att få en bebis tycker jag ändå även om jag gnäller lite ibland..förhoppningsvis bleknar de med tiden...

Ibland har man verkligen deppdagar å gråter men det kanske känns bättre imorgon förhoppningsvis? Man behöver lätta på "trycket" å släppa ut alla känslorna det är ju ändå mycket som händer en stor grej att få barn....

KRAM
    Ja det blir väl så, sen har jag ju konstant ont efter njurstensop så jag är arg jämt känns det som!
    Känner också mycket vätska men inte kul när man går till BM och hon säger "hoppsan då" när jag säger vad jag väger :(
    Bristningarna bleknar men huden förblir ju ojämn och slapp är det värsta.. klart att det är värt det i slutändan men att hoppa i en bikini känns inte lockande!
    Känns redan lite bättre så jag hoppas det är helt bra imorgon så jag slipper vara deppig på lillasysters
    skolavslutning imorgon!

Slemproppen lossnade ordentligt idag (ursäkta, såg ut som en tjock snorklump på pappret) och behövt göra nr 2 tre gånger idag, kan ju hoppas att det betyder nått eller så är det bara inolaxolen som börjat verka!
  • Nangijala

Grattis till alla nya bebisar!!!
    Försöker med allt här för att få ut bebis men nu ger jag upp, den kommer ut när den är redo!

• Nangijala
    Lenis21 skrev 2012-06-19 08:06:30 följande:
    Jag är kvar, har bf på torsdag men ligger just nu på specförlossningen för stopp i hö. Njure. ( finns att läsa om i andra tråden). Vet ej hur det blir, om de vill sätta igång mig eller inte. Natten har gått hyfsat bra. Får se sedan när läkaren kommer.
    Det hade jag i v 33, blev akutop för jag hade så ont! Kräktes och kunde inte göra nånting! Hoppas det är lite bättre med dig!
  • Nangijala

Grattis till bebisarna!

Här ilar det och har sammandragningar flera gånger i timmen emellanåt, men de gör tyvärr inte ont.. Hade en ond värk igår men det var allt!
    Jag som hade bestämt mig för att idag ska det bli bebis, men tji får jag ser det ut som!

• Nangijala
    sanna87 skrev 2012-06-21 19:47:34 följande:
    Det kanske blir en snabb slutspurt så får du rätt? :) 
    Jag hade bestämt mig för punktlig bebis och tji fick man ju... Det är bara att säga tack och hej till BF+2 och blicka fram mot BF+3. 
    Haha ja det vore nått!! Jag har iofs 1 vecka kvar till BF, men dottern kom 3 veckor tidigt så jag hade liksom väntat mig att den här skulle titta ut lite tidigare iallafall! Som tur är så har jag blivit lovad av min BM att hon ska ha en tid för bedömning av igångsättning till mig nästa vecka så jag slipper gå över tiden då jag haft det skit jobbigt sen hydronefrosen! Det är en tröst iallafall, men vill helst inte bli igångsatt!
  • Nangijala

Jag är kvar också! BF på onsdag enl mina beräkningar men på lördag enl UL..
    Idag kommer det en man från trygghansa hit och ska gå igenom försäkringar som vi redan har samt till det nya barnet.. sist han skulle komma hit, när vi väntade dottern blev det inget möte då vi fick åka till förlossningen och föda barn istället, kan ju hoppas på att den här bebisen kan följa storasysters fotspår Tungan ute

• Nangijala

Sista besöket hos BM avklarat! På måndag har jag tid på spec mvc för bedömning av igångsättning, känns skönt att se ett slut på det hela.. hoppas bara att kroppen är mogen!
    Har under kvällen känt med ilningar nertill och sen någon dag tillbaka ont ut i höger ben, kan ju hoppas på att det tyder på att bebis sjunkt ner ordentligt och gjort sig redo för start :)

• Nangijala

På BF-dagen den 30 juni kom våran älskade son till världen! En snabb och intensiv förlossning på 3 timmar, sen var han ute!

Svar på tråden Juni-barn