Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

Juni-barn

Elvis Mamma skrev 2012-06-04 16:09:47 följande:
    Har också en sambo som jobbar på annan ort då och då, idag åker han till Norrland vilket innebär att han kommer vara 7 timmar bort i några dagar så just nu vore det inte ypperligt om bebis tittar ut
    Vi sa samma sak om ett datum på vi väntade vårt första barn, just DET datumet fick hon INTE komma för sambon hade sin c-uppsats opponering! Men visst tusan var det just den dagen hon valde att titta ut i v 37+3.. så det skulle väl inte förvåna mig om den här bebisen väljer att titta ut på typ torsdag :) Vilken panik det skulle vara!!
  • Nangijala

Ni som har fler barn sedan tidigare, hur hemsk var 2 barnschocken? En vän till mig fick sitt andra för några veckor sen och säger att det är fruktansvärt Rynkar på näsan

• Nangijala
    JennieJ skrev 2012-06-05 10:08:54 följande:
    Hej tjejer! Prata med min bm nu vid 10 exakt och ska klä på mig då hon ville träffa mig direkt nu vid 11. Får se vad som sägs?
    Lycka till och hoppas det inte är något allvarligt!
  • Nangijala
    MissFörstånd skrev 2012-06-05 10:11:28 följande:
    Nu har jag inte 2 barn, men snart så . Jag kan ändå tänka mig att omställningen från inget barn till ett barn måste vara större. från ett barn till 2 så känns det såklart att det kommer bli en omställning men man har ju redan ett så...
    Jag hoppas det, för jag har bara hört "negativa" saker om att få det andra barnet...
  • Nangijala
    Havsjungfrun skrev 2012-06-05 10:23:51 följande:
    Inte alls hemsk, ändå har vi bara 21 månader mellan våra största. Allt gick väldigt bra även om det såklart blev en intensiv tid med två barn med blöja, som inte kunde klä på sig själva, äta själva o.s.v. Passade ofta på att läsa sagor för storbror när lillasyster åt och att sova middag alla tre om jag kände att det behövdes. Kommer säkert att gå bra! Lycka till!
    Tack!

Lycka till Memso och Ginny!
    Min lilla är drygt två år och väldigt självständig så jag hoppas att det ska gå bra! Vill bara höra lite positiv feedback :)
  • Nangijala

Fick åka till FL igår då jag hade konstant värk i drygt 2 timmar, magen var stenhård och vägrade slappna av. Provade att duscha och men vetekuddar men inget hjälpte.. Vi var på studentfirande 1 timme från FL så det tog ett tag innan vi kom in.. CTG:n visade på glesa men ganska starka värkar, dock avtog det hela... Men de misstänkte UVI pga operationen jag gjorde, så fick citodon och penicillin utskrivet.. Hoppas det hjälper för jag har konstant ont i nedre delen av magen :( Läkaren rotade runt lite därinne (hoppas det sätter lite fart på det hela) men fick inte veta om jag var öppen nått, får fråga min BM nästa vecka! 3 veckor kvar, förhoppningsvis bara 1..

• Nangijala

Grattis till alla nya bebisar!!!
    Ingen bebis på G här inte.. har dock fixat inolaxol mot min förstoppning nu och läste att det kan sätta igång förlossningen, man kan ju alltid hoppas! Dock hoppas jag att jag hinner gå på toaletten ordentligt innan det är dags!

• Nangijala
    Uddabus skrev 2012-06-08 21:57:38 följande:
    Kan inolaxol hjälpa till att sätta igång det?
    Jag läste att en BM inte rek att börja med det för tidigt då det kan starta förlossningen, men det kanske är om man inte är van att äta det (såg att du brukar ta det)? Kan ha nånting att göra med att det sätter igång tarmarna
    som i sin tur påverkar livmodern.
    MissFörstånd skrev 2012-06-08 22:03:25 följande:
    Jag åt inolaxol förut men då mot diarré.
    Inolaxol hjälper mot båda, de ger en bättre konsistens Tungan ute
  • Nangijala

Grattis till alla nya bebisar!

Hoppas det sätter igång för alla er som kämpar på med jobbiga förvärkar och luriga bebisar! Här vill jag bara gå på toaletten, inolaxolen har inte gjort nån verkan än :(

Svar på tråden Juni-barn