Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Har varit hos BM och typ blodtrycket var väl det som var bra. Ska göra glukosbelastning på onsdag då sockret låg alldeles för högt. Hoppas dock att det beror på att jag åt frukost precis innan jag kom dit.

Sen hade de svårt att hitta bebisens hjärta, tog typ en kvart att få fram några slag. Vilket resulterade i en svimningsattack eftersom jag inte kan ligga på rygg platt sådär länge.

Sen ska jag lämna urinprov för att utesluta nån grej som kunde orsaka alla starka sammandragningar och förvärkar.

Och till sist så sa de att får jag fler värkattacker som inte går över så måste jag ringa förlossningen så att de ev kan kolla så att tappen inte blir påverkad...

Nu vill jag hem och sova. Blev helt slut av BM-besöket...

• Baby1112

Zvartaliljan: Grattis till sonen! Och krya på dig!!!

Gammelmamma: Tråkigt med din pappa. Beklagar!!!

Polarlantis: Har ungefär som du... Så fort jag rör mig blir magen stenhård. Har legat hela helgen med mer regelrätta sammandragningar och värkar. Tycker det känns väldigt obehagligt. Hade inget sånt med dottern, utan när värkar satte igång så kom hon liksom efter ett par timmar. Så här har jag inte lust att ha det i flera veckor...
    Har ett nästan konstant tryck nedåt och min bm sa att bebis håller på att fixera sig. Nä, den håller på att hoppa ut sa jag då... Men hon bara skrattade och sa att det kan kännas så :) Tycker det mest läskiga är när man får såna hugg att man måste stanna upp i en rörelse...

Har glukosbelastning imon och är inte alls taggad... BLÄ!!!        

Sådär ja
  • Baby1112

Kan man ta Novaluzid mot halsbränna även om man ska fasta? Ska ju göra glukosbelastning imon och fastar sen åtta. Men kan inte sova pga halsbränna... :(

• Baby1112

Har just druckit upp den vidriga socker lösningen och ligger nu och väntar... Två timmar är lång tid! :/
    Dock har jag fått ett eget rum att vara i med en stor soffa jag kan ligga i. Bättre än förra gången, då fick jag sitta i väntrummet i två timmar...

• Baby1112

Har för mig min BM sa att blodgruppspappret och leg var det man behövde. Att resten finns digitalt... Men det är väl olika var man bor? Vissa måste väl ha med sig förlissningsbrevet och så med?

• Baby1112

Låg på fina 6,2 i sockervärde. Så ingen diabetes här!!! :) Känns så skönt!!!
    Nu ska här ätas ordentlig frukost och drickas massor av vatten! Har varit sååå törstig! Det är nog det värsta med hela fastan, att inte få dricka...

• Baby1112

JennieJ: fy vad läskigt att sticka själv. Hade nog aldrig klarat... Hade velat minst en kvart! :D Men hur ofta måste du sticka?

• Baby1112
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 16:25:04 följande:

Nu ligger han precis på gränsen för ett blodbyte...känns jätteläskigt jag har inte ens fått hålla i min lille kämpe än bara petat på honom lite där i kuvösen. Känns hemskt

Kramar till dig! Kommer gå fint!!!
    Sådär ja
  • Baby1112

God morgon! Idag blir det kalas för dottern som fyller ett imon. Tiden har gått sjukt fort...
    Igår började vi fixa i minis rum och nu är nästan allt på plats. Så nästa vecks ska jag gå igenom gamla bebis kläder och börja tvätta. Så mysigt!!! Bara 44 dagar kvar... :)

Vi har inte många barn, men däremot tittar folk när man kommer med barnvagnen och så en stor mage på det. Man riktigt ser hur tankeverksamheten sätter igång för att räkna ut exakt hur tätt det egentligen blir mellan barnen... :)

• Baby1112

Åh... Måste bara klaga lite med!!!

Alla jag träffar på barntimme eller på stan sådär frågar alltid hur lång tid det är kvar... Då svara jag sex veckor, en evighet! Men då får jag alltid till svar att sex veckor är ju ingenting och vilken liten mage du har då. Det kan ju inte vara tungt...

Nähä!!! Bara för att magen är liten (vilket den inte är enligt mig, mycket större än med dottern) så är det ju fortfarande en bebis i den som tar massa plats!!! Att sen ha en ettåring att bära runt på också, jo det kan bli tungt!!!
    Avskyr folk som tycker de har rätt att kommentera magstorlek och sen bestämma om jag ska få tycka det är tungt eller inte!!!

Svar på tråden Juni-barn