Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Har en Avent manuell pump som jag använde till dottern. Gillar den!

Jag hoppas på en lika lätt och smidig förlossning denna gång som med dottern. Då klarar jag mig med lustgas. Men man får ju anpassa efter vad som händer. Tar det lång tid kanske man behöver något "starkare".
    Har en önskan om att stå på knä mot huvudändan av sängen. Fixar inte att ligga ner. De försökte ha mig liggande sist, men jag mest "studsade" runt tills jag hittade knä positionen.
    Det är nog det jag tänker notera i förlissningsbrevet. Resten tar jag vartefter...

• Baby1112

Försökte få min sambo att läsa inför första barnet. Men han hatar att läsa så jag berättade det viktigaste istället. Ändå visste han precis vad han skulle göra för att vara bästa stödet för mig under förlossningen. Tror det är "inbyggt" liksom... :)

Däremot nu när vi väntar andra barnet så tätt så känner jag mig lite bortglömd. Han känner knappt på magen och bara ler varje gång jag säger att det är en ny vecka. Inte riktigt lika intresserad som första... Kan köpa det, men det är ju inte mindre jobbigt att vara gravid bara för att det är andra barnet. Kan ibland känna att jag skulle vilja ha lite mer engagemang? Typ? Nån som känner igen sig?

• Baby1112

Skönt att inte vara helt ensam med att känna sig bortglömd... Men måste ändå tillägga att han ofta säger att jag är fin som gravid och lika sexig som innan. Så han ser mig, han har bara inte lika stort intresse för just graviditeten... :)

• Baby1112

Fyller år idag och fick en fin tröja av min sambo som det står BEBIS på. Har velat ja en sån ett tag men varit för snål att köpa... :)
    Så då fick jag den och så sa han, ja, du kan liksom inte vänta hur länge som helst innan du köper en! :) har han ju rätt i... :)

• Baby1112

Vad ni skriver, hinner knappt läsa! :)

Välkomna alla nya! :)

Känner också att bebis trycker nedåt, speciellt när man reser sig eller när man går. Nu börjar man känna av att det går mot slutspurten... :) Längtar tills mini är ute, tycker inte om att vara gravid. Nu har sömnproblemen börjat och jag känner mig som en zombie. Det påverkar humöret jättemycket och vissa dagar är bara Blä, mesans andra känns lite bättre. Men nog har jag börjat räkna ner...

• Baby1112

Förresten, mätte omkrets runt magen idag för att se hur klänningen ev ska sys in/läggas ut.
    Har en omkrets på 1 meter runt magen! :)

Berättade detta för min pappa som hälsade på innan och då skulle han mäta sin mage. Han hade också 1 meter! :) Jag tyckte det var jättekul, han mumlade nåt om att banta. (fast han är inte alls tjock)

• Baby1112

Idag är en seg dag! Hatar att känna mig begränsad av kroppen och den extremt förlamande tröttheten! :( Längtar så mycket efter lite energi, har så mycket jag vill göra!

Ska till BM på onsdag, ska bli kul att se hur bebis ligger. Det känns nämligen som den vänt nedåt och börjat fixera sig. Får sån tryck så man nästan tror den försöker ta sig ut... Nu... :)

• Baby1112

Har varit en späckad helg med möhippa och svensexa... Känner mig väldigt glad över att vara supergravid med foglossning och hela alltet. Man slipper då undan många moment. Vi hade en mysig eftermiddag med spel, mat och chokladfontän!!! Hur bra som helst...
    Sambon däremot kom hem och var öm i hela kroppen efter paintball och har legat däckad i bakfylla hela dagen... :/

På lördag blir vi man och hustru och nu börjar nerverna sätta in lite... :)

Hatar numera att vara gravid. Halsbränna konstant, kan inte sova, för hur man än ligger så är något i vägen!!! Kan knappt böja mig ner och känner mig allmänt som en strandad val...
    Hoppas verkligen bebis kommer i samma tid som dottern. Hon är född 37+3 och det känns som att det skulle vara alldeles lagom den här gången också... 

Blä!!! Ville bara gnälla lite... :)          

Sådär ja
  • Baby1112

Bumman: låter som foglossning. Min är ganska koncentrerad just i blygdbenet, varje gång man vänder sig på natten eller ska ur en bil känns det som att man går sönder typ.
    Var hos sjukgymnast och fick bälte. Hjälper lite då jag inte kan ta så stora steg när jag går tex...

Är precis som du, har svårt att sitta och tala om hur dålig jag är. Så dagen innan jag skulle till sjukgymnasten gick jag massor så jag visste att jag skulle ha ont när jag kom dit. :) Så man verkligen känner att man måste ta tag i det.
    Sen gjorde han massa övningar som spände och klämde satan, och konstaterade foglossning...

Hoppas det går bra hos läkaren! Lycka till!

Svar på tråden Juni-barn