Dancia skrev 2012-01-12 11:09:24 följande:
Usch, behöver verkligen skriva av mig lite. Vet varken ut eller in just nu och bara gråter och gråter.
Min farmor har småcellig lungcancer som är en av de aggressivaste cancer som finns och det är nu i princip konstaterat att hon inte kommer bli frisk från detta. Hon ligger nu inne efter att hennes värden blivit väldigt dåliga på ett par dagar och en av tumörerna på halsen har vuxit till sig väldigt fort. Det värsta i det hela är att hon bor i USA (tillsammans med farfar) och varken jag eller någon annan i familjen kan finnas där.
Jag har inte träffat henne på lite över 2 år och är livrädd för att jag inte ska hinna träffa henne. Vi vet inte om hon har veckor eller månader på sig just nu. Det enda vi vet är att de gör allt för att försöka bromsa och ge henne mer tid. I det stora hela vill jag inget helldre än att åka över till henne nu, och det är inga problem med barnen för min man stöttar mig mer än gärna med att få åka över. Men problemet är att jag inte vågar eftersom jag har en del komplikationer under graviditeten. Jag är rädd att jag får en urinvägsinfektion igen och att jag drabbas av kraftiga sammandragningar m.m. Jag har ju fortfarande sd varje dag och jag vet att ag kan drabbas av en ny UVI när som helst och då drar det igång regelbundna sd igen. Vet inte alls hur det fungerar om man är i ett annat land, eller ännu värre, på resande fot :(.
Jag står min farmor väldigt nära då jag rest dit mycket under min uppväxt och även spenderat ett par månader där då jag hade praktik på ett daycare under gymnasieutbildningen och bodde hemma hos dem.
Vet inte vad jag ska ta mig till, men jag ska kolla upp hur det fungerar med mödravården på resande fot och skaffa pass så fort som möjligt (har inte skaffat nytt sen jag gifte mig) så att jag har möjlighet att åka snabbt om det finns någon möjlighet att jag kan känna mig säker med graviditeten.
Jag vet ju också att efter vecka 26 eller 28 FÅR jag inte flyga, så om några få månader finns möjligheten inte alls och jag kan heller inte resa med en nyfödd så det känns som att detta är min enda chans att få träffa min farmor en sista gång :(
Usch, låter jättejobbigt. Har du en bra läkare eller bm? Hade jag varit du hade jag nog bokat in en tid och satt mig ner och pratat med nån av dom. Se vad dom säger, antingen kan dom lugna oron eller så kan dom avråda från att åka.