Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Uddabus skrev 2011-12-29 11:04:28 följande:
    Ja det är lite så jag känner... Att det är dags att bestämma sig nu... Men samtidigt är det väl inte lätt för honom heller när han är i en depression..

Samtidigt som att jag hellre vet nu o kan flytta eller vad det nu blir innan benis kommer
    Får han någon hjälp för sin depression? Jag tycker du ska ge honom en viss tid på sig att bestämma sig. Det är verkligen inte rätt att du ska gå och må dåligt hela graviditeten för att du inte vet vad som kommer att hända mellan er. Depression eller inte, ett vuxet beslut får han ta ändå, både för din skull och för resten av familjens.

Japp, jag spammar på med inlägg...
  • RocketQueen

Lina007: Haha då är det lite extra spännande för er om det är så många bud på när bebis kommer Jag undrade mest eftersom du var i junitråden men det är klart du ska vara här då

• RocketQueen

Bellalella: Jag tror du kan vara lugn, kg tycker att min mage är olika stor från dag till dag. Molvärken är nog bara "träningsvärk" från livmodern, det är ju trots allt en stor muskel som har rätt mycket jobb framför sig. Välkommen förresten

Idag upptäckte jag min första konstiga graviditetsgrej. Tydligen så tycker min nya kropp att purjolök luktar helt otroligt gott! Haha gick runt i affären med en purjo under näsan!

• RocketQueen
    Josenoah skrev 2011-12-30 16:05:14 följande:
    Åhh va och lyssna på hjärtljuden idag
    Åh vad häftigt! Min barnmorska brukar inte göra det förrän v.20 och mitt nästa besök där kommer jag vara i 19+3 så jag räknar med att jag får göra det då. Och på onsdag har vi RUL! Och jag längtar så mycket att jag tror jag går sönder! Jag har varit ganska cool men nu när jag inser hur snart det är så vet jag inte vart jag ska ta vägen av längtan.
  • RocketQueen
    OHs mamma skrev 2011-12-30 19:03:35 följande:
    En liten fråga som gärna vill ha ett snabbt svar Flört

Får man äta rosa kött när man är gravid?
    Ska göra oxfilé nu ikväll och vill ju gärna ha det medium-rosa....är det okej? Kommer inte ihåg vad som sagts.
    Nötkött kan man äta rosa, det är fläsk och fågel man ska vara noga med att genomsteka. Så här står det på livsmedelsverket:
    Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt.

Så lite rosa oxfilé ska inte vara någon fara
  • RocketQueen

Gott nytt år Någon mer än jag som börjar bli trött och funderar på hur man ska orka ända till tolv?

• RocketQueen

Jag har känt att det är nånting som händer i magen i lite mer än en vecka nu. Inga tydliga sparkar eller så, mer nåt som fladdrar runt där inne. Men både igår morse och idag när jag fortfarande låg kvar i sängen så kände jag nåt som jag tror kan ha varit en rejäl knuff. Jag tycker jag har känt mindre de senaste dagarna än vad jag gjort tidigare så jag blir ju alldeles hypernervös förstås. Men nu är det inte många dagar kvar till RUL så det är väl bara att försöka slappna av tills dess.

Svar på tråden Juni-barn