Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

Bumman79 skrev 2012-05-09 18:33:51 följande:
    Ni som skriver ner alla Sf mått och alla värden efter ni varit hos barnmorskan hur kommer ni ihåg alla värden på allt?

Min BM brukar kolla blodtryck och mäta magen osv men det är inte alltid hon berättar vad jag har för värden utan säger bara att det är bra och visar kurvan...men vi snackar inte så mycket om alla siffror hit å dit...jag vet inte vad jag har för Sf mått iaf...

Min BM berättar vad alla mått och värden ligger på och sen antecknar jag dem i min kalender. :-P Det gjorde jag när jag väntade sonen också och jag tycker det är roligt att jämföra de två sinsemellan för att se vad som skiljer denna gång.
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Hur är det möjligt att vara så kriminellt trött men inte kunna vila? Jag har varit sååå trött denna vecka, men när jag väl lägger mig för att vila då går det inte!

• Lina007
    Tesssi skrev 2012-05-11 07:08:11 följande:
    Igår kväll hade jag regelbundna förvärkar/sammandragningar i ca 2-2,5h, men de var inte så täta att vi kände att vi behövde ringa förlossningen. Det börjar verkligen närma sig!

Jag blev lite nojjig så jag la i ett plastat frottélakan i sängen på min sida, i fall vattnet går. Jag vill ju inte förstöra bäddmadrassen.

Haha, härligt att höra att man inte är ensam. Jag har nämligen också tänkt göra det för att ev skydda den. :-P
  • Lina007
    NinnaBus skrev 2012-05-11 12:18:21 följande:
    Jahapp...

Skulle hämta yngsta sonen på förskolan 11.45.

Men 11.30 så ringer förskolan och frågar om han kan få vara kvar till kl 13.

De skulle ha lite mys med glass efter maten och tyckte att det var tråkigt om han missade det.

(Han går allmän förskola så han går alltid hem innan maten annars.)

Blev så glad att de tänkte på honom så han får vara med också.

Det var ju jättesnällt och omtänksamt av dem!!
  • Lina007

Ni som pratar om slemproppen, behöver lite vägledning. Jag upplevde aldrig att den lossnade när jag väntade sonen så jag vet inte hur den kan te sig.

Nu när jag var på toaletten så märkte jag en slemklump på papperet. Det jag reagerade på var att konsistensen såg ut att skilja sig från flytningarna, som är mer vattniga och genomskinliga (ibland ljust vita), denna klump (eller sträng rättare sagt) såg faktiskt mer "slemmig" ut, som det kan se ut när man snytit sig. :-P kan det ha varit slemproppen eller en flytning?

• Lina007

Läste det här förut och utifrån det så var det nog slemproppen jag stötte på;
    "När livmodertappen är i rätt position och är mjuk brukar flytningarna från slidan öka, flytningarna är ofta rätt vattniga men inte slemmiga eller illaluktande. Efter eller tillsammans med de ökade flytningarna lossnar slemproppen som kan se ut ungefär i princip hursomhelst, men alla slemproppar har den slemmiga konsistensen som gemensam faktor. Slemproppen kan vara olika rinnig och fast, ha färg, vara blodblandad eller vara färglös, men den ska inte lukta illa!"
    (http://www.barnsidan.se/forlossning/forlossningens-olika-ansikten.htm)

V. 37 (36+5) idag och kvällen får bli i lugnets tecken, precis som dagen. Jag är så trött och orkeslös att jag inte vet vart jag ska ta vägen snart. :P

• Lina007
    RocketQueen skrev 2012-05-12 18:01:05 följande:
    Min bm har pratat om att om man har mycket foglossning framtill så är det vanligt att värkarna blir mer koncentrerade där och att det kan bli jobbigare. Precis det man vill höra... Men hon menade också att det KAN bli så, det behöver inte alls bli så.

Men YES!..
    Ungefär som när jag var på ett av de första BM-besöken och berättade om den vidriga foglossningen jag hade i början och slutet när jag väntade sonen, "ja, du ska inte tro att det blir bättre denna gång!". Jag satt bara och hånskrattade åt det, då. :P Nu har man inte gjort annat än dragits med det från dag ett...
  • Lina007

Igår bjöds det på en massa goda ostar och kex hos svärisarna. Jag höll mig till Philadelphian och Cantadoun... Jag LÄNGTAR tills jag också kan äta t.ex brie ost och mögelost igen!! Och öl... Eller ett glas rosé...

• Lina007

Om inte lillasyster håller på att fixera sig nu så misstänker jag att någon/något tillhandahållit henne ett verktyg som hon rör om med där inne, för AAJ vad det har huggit till och ilat väldigt långt ner och gjort ont stundtals idag!

Tycker inte jag har hållit igång så speciellt mycket idag, men ändå har jag haft kriminellt mycket sd under kvällen och det känns nästan som att (om det nu är fixering hon håller på med) för varje rörelse nedåt hon gör så får jag en sd. Någon som upplevt något liknande? :-P

Sitter just nu i min ensamhet och skrattar och kollar på "Due date" på Canal+ First medan sambon och sonen sover - i vår säng. Sambon snarkar som en jag vet inte vad, så om inte sovrumsdörren far upp och slår igen snart blir jag väldigt förvånad! :-P bör dock gå och lägga mig jag också, jag vet ju hur död jag kommer vara i morgon bitti annars när sonen tycker det är dags att göra dag.

• Lina007
    Dancia skrev 2012-05-13 23:50:07 följande:
    Någon mer än jag som har en bebis i magen vars leder knakar så det knäpper högt? Det är himla lustigt att man kan "höra" sin bebis redan innan den tittar ut :). När jag väntade sonen så hörde jag aldrig några knäppande ljud i magen, och heller inte när han hade kommit ut. När jag väntade dottern hörde jag mycket knäppande när hon rörde sig och hennes leder hade fortfarande lätt för att knaka när hon kommit ut. Minstingen i magen knakar och knäpper när hon rör sig mycket också, speciellt så här på kvällarna när hon rör sig och bökar som mest :).

Jag kan ibland höra som att det knäpper till, vilket jag aldrig gjorde med sonen, men det har jag läst i någon tråd att det har att göra med att de kommer åt "fostersäcken" eller något. :-P
Svar på tråden Juni-barn