Juni-barn
V 38 (37+0) idag och ja, jag tänker ju inte vara den som är den om hon skulle få för sig att komma snart. ;) Tycker mig se stor skillnad på magen idag och för en vecka sen när jag jämför bilder, antar att det hon höll på med igår framkallade att magen håller på att börja sjunka nu. Det ser så himla roligt ut, som att man är på väg att falla framlänges när som helst. :P
Känner rent psykiskt att det får vara nog snart också. Mina hormoner har övergått till något jag vet inte vad, jag känner mig nästan äcklad när de i vår omgivning börjar kalla magen för diverse namn och likaså när de ska känna... Till saken hör att lillasyster har fått heta Prusiluskan sen vi var på RUL och fick veta att det var en flicka, och när vi berättade det för sonen så tyckte han minsann att hon kan heta Prusiluskan! ;) Det må vara, men när de börjar pracka på oss en massa namn som DE tycker är fina och klappar på magen och säger t.ex "hur mår lilla Hulda idag då?" då vill jag bara slå mig för öronen och vråla "lalalalala" och sjunka genom jorden. Genast.
Sen har jag börjat hålla mig lite i "bakgrunden" när vi är och hälsar på någon, eller är ute på stan och träffar folk som man med ens ser knappt kan hålla sina fingrar i styr och bara måste fram och få känna på magen, bara för att nu är vi inne på den riktiga slutspurten och då vill jag ha magen lite ifred.
Åh vad jag uppskattar de som faktiskt FRÅGAR om de får känna, än de som tar sig fram som en jävla bulldozer och tror att bara för att man har en gravidmage så är det fritt fram för varenda en att känna och klämma och gud vet vad.
Kanske är jag som är överkänslig också, märkte jag nu när jag läste igenom vad jag nyss skrev? :P
Jag trodde klockan var 7.30 i morse när sonen och jag vaknade, gissa vem som fick en smärre chock när jag såg att klockan var 9.40!? Det kommer jag kunna leva några extra dagar på, känner jag. ;) Men vad har vi gjort idag? Ingenting känns det som. Ätit frukost, förberett middagen, bäddat sängarna, klätt på oss och byggt tågbana. Och klockan är REDAN över 13! Den här dagen kommer svischa förbi...