Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Juni-barn

PIO: tror inte bebisen far illa. Frågade BM hur mycket magen "tål" då jag har en sju månaders dotter som klättrar och far runt ganska mycket när man bär henne. Hon kan även sparkas rätt hårt utan att hon vet det sådär. Men BM sa att bebis är väl skyddad och det ska mycket till för att skada den utifrån så. Du måste typ göra magplask på golvet då, och vara betydligt längre gången än nu... :)

• Pinkflower880

Vad det gäller vagn har jag kollat på Basson syskonvagn. Den är 74 bred och man kan vända bebis mot sig och storasyster framåt om man vill. Eller båda åt samma håll. Skulle vilja ha en donkey, men får nöja mig med denna då priset skiljer en del! :) Kommer att ha kvar gamla vagnen också, en tysk modell, att använda då jag bara kör bebis. Den saknar dock svängbara hjul fram, vilket jag kommit på är ett måste. ;) Det har Basson-vagnen, det jag saknar på den är möjligheten att klicka i babyskydd. Har haft det nu, och det är så smidigt! Men man jan inte få allt. Det tar ju ett tag att komma på vad man vill ha... :)

• Pinkflower880

Var på KUB idag och det gick bra. Fick 12 juni som BF. Nu känner jag mig lite lugnare efter att ha sett pyret. Ska börja njuta av att vara gravid nu... :)

• Pinkflower880

Hinner inte skriva ofta, men läser mer. Nya huset, min dotter och julbestyr tar upp den mesta av tiden. Men mår ganska bra, om jag tar mina tabletter och kommer ihåg att äta. (vilket blir sådär när man går hemma och har varit utan kök i två veckor...) Efter KUBen i måndags känner jag mig ganska lugn och nästan njuter lite av att vara gravid. Längtar dock till RUL i början på januari, är så kul att se stor bebis. Nu var den ju så liten, men söt. Det händer ju ganska mycket framåt i magen, den växer ju! :) Längtar till den första riktiga sparken, har dock känt lite sprattel... Men längtar till den riktig knuffen! :P

• Pinkflower880

Jag väntar även denna graviditet med spänning på att jag ska börja svettas. Alla mina vänner säger alltid att de blir så varma under grav. Själv fryser jag nästan mer nu än i vanliga fall... :( Däremot att amma under varm sommar, det är svettigt!!! Det kan jag hålla med om... :)

• Pinkflower880

Har ett barn, tog 3 Tim och 20 min från vi kom in. Hade krystvätkar i 20 min. Mycket smidig förlossning, var dock inte med på att första barnet skulle gå så fort. Sprack ingenting och fick inga men alls. Hoppas denna förlossning går lika bra, är rädd att den ska gå för fort bara, har inte lust att föda hemma i hallen! :)

• Pinkflower880

Busbus: fy vad tråkigt! Men allt kommer att gå fint, ibland kan det vara lättare när man väl fått ett beslut, även om detta nu inte var så kul beslut. :/

• Pinkflower880

Dancia: åh, hoppas allt går bra med din man. Tycker dock det där med att behålla barnet eller inte var en högst onödig och okänslig kommentar...

• Pinkflower880

Förlåt för att jag spammar tråden, men kan inte citera via mobilen. Men nu har vi snart ett färdigt kök, ska måla sista ikväll och så kan vi äntligen flytta in saker imon. Har även fått igång tv och internet idag. :D Stort, har inte sett tv på tre veckor typ... :) Illamåendet har lagt sig, men tröttheten är total. Måste vara lite väder också, kommer ju knappt upp ur sängen! :/ Längtar efter magen nu, har en fin och svullen mage på kvällen... :)

• Pinkflower880

Tillägg: dottern föddes i 37+3, vägde 2900 gram och var 47 cm lång.

Svar på tråden Juni-barn