Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Juni-barn

Jjohansson: skönt att bebisen mår bra! Vila ordentligt hela julen! Perfekt tid att bli uppassad på ju! :)

• Pinkflower880

Lillagrynet: Jag hade skällt ut min chef efter noter om jag var du... Dom ska fixa sånt!!! Annars får du se till att bli sjukskriven heltid...

• Pinkflower880

Missförstånd: vad roligt. Vilken julklapp! :)

• Pinkflower880

Lillalyckan: fy vad tråkigt. Kram till dig!

• Pinkflower880
    ja88 skrev 2011-12-27 10:44:42 följande:
    Är det någon mer som har eller ska få barn tätt? Har en son född feb -11 så det blir ju 16-17 mån mellan om allt går bra. Vissa stunder kan man fundera över vad man gett sig in på Flört

Min dotter är född 30 april 2011. Och BF nu är 12 juni 2012. Så dryga 13 månader...

Just nu är dottern inne i en period med att sova dåligt, så jag har funderat ganska mycket det sista på hur det ska gå med två som kanske vägrar sova. Min sambo jobbar borta mycket, så blir många ensamma dagar, kvällar och nätter. Men hoppas det går bra... Drömmer  

Sådär ja
  • Pinkflower880

Någon mer som fortfarande är sjukt trött? Kan knappt hålla mig vaken...
    (Kan kanske bero på att dottern är vaken halv nätterna numera, men ändå... )

Har idag gått 16 fulla veckor och känner bebisen då och då. Tycker tiden går superfort, mycket snabbare än första grav. Har RUL 10 januari, och börjar bli mer och mer sugen på att se om man kan få reda på kön. Men det känns som att det tar bort så mycket av spänningen... Men är sjukt nyfiken...        

Sådär ja
  • Pinkflower880

Zupermia: har inte tänkt på det så, men det stämmer att könet blir väldigt sekundärt under förlossningen, medan man vill veta allt fram tills dess. Bestämde mig för att kolla om vi kan få veta något... :D

• Pinkflower880

Månskugga: väldigt lika. :) Allas reaktioner är som du säger ganska roliga. Hur ska det gå med två små? Stackars dig... Men även några Snabbt jobbat! Kommentarer också. Och ja, det var väl inte direkt planerat och det tog lite tid att vänja sig både vid att vara gravid igen, men även att få barn så tätt. Har ställt in mig på ett jobbigt första år, sen hoppas jag dom kan ha riktigt kul ihop. Tror min älskade sjal kommer rädda mig mycket... :) Försöker tänka att man är ju inne i det, så det är bara att köra på liksom. Förlossningen är jag inte alls orolig för, hade en bra förlossning denna gång. Gick dock väldigt fort, tog tre timmar från vattnet gick. Har hört att andra kan gå mycket fortare, så den största skräcken är att föda i hallen hemma... Typ. :) Var din förlossning jobbig, då du väljer snitt? (skriver från telefonen, därav så ihop tryckt text)

• Pinkflower880

Dancia: min sambo kände en knuff förra veckan när vi lagt oss på kvällen. Jag lyckades också känna strax efter, sen gömde den sig igen och knuffar nu bara då och då. Är nu i vecka 17.

Svar på tråden Juni-barn