Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Juni-barn

Lycka till gullgrodan!

• Pinkflower880

Busbus: du är inte hemsk! Han är! Han försöker tvinga dig till abort för att han vill att du ska göra det. Då kan han ju snipsa sig om det är så enkelt... Tycker han agerar väldigt omoget! Det är din kropp... Och han vet ju som sagt konsekvenserna av oskyddat sex! Han borde vara där och ställa upp för dig oavsett! Alla bebisar är inte planerade, men man kan ju inte kräva att någon ska göra abort för att man är för lat för att skydda sig!

• Pinkflower880

Angående bilderna! Säg åt han att köpa ett eget kylskåp om inte ditt med bilder passar! ;)

• Pinkflower880

Men nu kanske han börjar tänka sig in på bebisbanan, nu när han inser att det inte blir abort. När han fått smälta det kanske det blir lättare för honom...

• Pinkflower880

LillaGrynet: Lycka till med nattpassen. Kan förstå att 12 timmar går sakta... Hade aldrig orkat det...
    Under förra graviditeten jobbade jag skift, dag och kväll, hade stora problem med just vilan. Illamående på det och det slutade med sjukskrivning i tre veckor pga utmattning!
    Så ta vara på dig och kämpa lagom hårt. Inget jobb är värt att gå in i väggen för!!! Hälsan är alltid viktigast!

Vet tyvärr inget om proverna...

Sådär ja
  • Pinkflower880

Dancia: Hoppas det löser sig med mannen. Men skönt att ni fick en liten stund att vara familj på iaf... Det kan vara värt mycket när man mest väntar...

Angående molvärk så hade jag nog mest i vecka 5-7+ tror jag. Har lugnat sig lite nu och nu är jag i 9+ nåt...

Sådär ja
  • Pinkflower880

Ser att ni pratar vagnar... Kommer behöva tvillingvagn då dottern kommer att vara tretton månader i juni. Vill ha en bugga donkey men stöter på patrull hos sambon. Han tycker det är alldeles för mycket pengar. Men känns ändå som att det är värt att lägga pengar på en bra och smidig vagn, den används ju en del. Sen gillar jag ju att sjala under sommaren, men det kommer ju en höst och vinter då det inte är lika smidigt. Men får väl starta någon övertalningskampanj för att få min vagn... :)

• Pinkflower880

fröken01: Barnvagnar är grekiska! Det finns en hel djungel... När vi kollade första gången var jag helt slut efteråt. Det bara snurrade liggdelar, sittdelar, hårda och mjuka liftar och kombi och duo-vagn. Finns en miljard olika kändes det som... :)

Nu, åtta månader efter det köpet vet jag definitivt vad jag vill och inte vill ha för vagn den här gången! :) Har mycket fler krav denna gång! :)

Sådär ja
  • Pinkflower880

Det här med illamående... Är i vecka 9+2 typ, så jämfört med förra graviditeten så borde jag vara halvvägs genom illamående-fasen... ;)

Äter Lergigan Comp. Men kräks hyfsat mycket ändå i mitt tycke... Har för mig att jag läste nåt om Primperan??? Är dom bättre? Vad är skillnaden? Nån som vet?

Sådär ja
  • Pinkflower880
    Uddabus skrev 2011-11-10 21:04:11 följande:
    Mitt illamående har peppar peppar nästan gått över... Från att i princip bara ligga ner till att fungera om dagarna.. Brukar komma en släng när jag ska lägga mig dock
    Är avis!!!

Vill att mitt ska gå över, så jag kan börja njuta av att vara gravid! :)
    Sådär ja
Svar på tråden Juni-barn