Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Juni-barn

Hej och välkommen Anne Lisa! :)

• Pinkflower880

Dancia: hoppas att det släpper snart. Det låter inget vidare. Själv har jag bara spänningar i magen, men tycker det är jobbigt nog...

• Pinkflower880

Conda: min kompis har en tako jumper eller nåt sånt tror jag den heter. Hon är supernöjd! Har provkört den och skulle lätt välja en sån typ av vagn om jag skulle köpa en ny. Riktigt lätt och smidig att köra. Plus att den är snygg. Hon köpte paket med babyskydd också, så man kan fästa det på vagnen. Den funktionen har vi också, använt mycket.

• Pinkflower880
    Anne Lisa skrev 2012-01-01 17:48:31 följande:

Tack allihopa! Jag känner mig verkligen välkommen i tråden!

Jag har precis börjat fundera på det här med vagn. Har funderat kring vilken modell som är bäst alltså kombi eller duo-vagn. Antar att det blir en kombi med hårdlift. Ni som har barn sedan tidigare, hur och vad ska man tänka på när man köper vagn? Någon som har erfarenhet av att köpa en begagnad t.ex. via blocket?

Polarlantis: Jag är i vecka 18 (17+4) och känner inte heller något när bebben rör på sig. Men som jag har förstått det är det så olika när man känner nåt. Pratade med mamma och hon kände inget förrän efter vecka 20 när hon väntade mig. Jag tror inte vi behöver oroa oss, men visst längtar man efter livstecken.

Ha det gott alla!

Det beror lite på hur du bor. Vi bodde från början på tredje våningen utan hiss. Vi köpte en duo-vagn och sen mjuklift till liggdelen.. Inget att rekommendera, hade jag valt idag hade jag köpt kombivagn med hårdlift, mycket stabilare!
    Skulle även välja snurrhjul fram, dock inte för små och kolla så de är låsbara. I början märkas det inte så stor skillnad, men ju tyngre bebisen blir, desto jobbigare blir det att knuffa runt fyra fasta hjul. (tycker jag, då jag jämfört med kompisar som har snurr-hjul.)
    Skulle också rekommendera att köpa till så du kan ha babyskydd direkt på vagnen om du tänkt att åka mycket bil typ till affären, supersmidigt att slippa plocka in och ut bebisen. Man tar bara hela paketet.
    Åker du däremot mycket buss skulle jag absolut väla lätt och smidig vagn.

Det var nog mina tips och misstag jag gjort. Skulle mao valt en helt annan vagn idag! :D

Har dock inga erfarenheter av att köpa begagnat på blocket.

Sådär ja
  • Pinkflower880

Det finns sjukt många bra och fina vagnar. Har helt fastnat för EL nitro city nu. Men behöver ju en syskonvagn egentligen. Men skulle även behöva en vanlig vagn då dottern inte sitter bra i den vi har nu. Måste nog åka och klämma på vagnar imon... :)

• Pinkflower880

Vill också gå på RUL och veta kön. Är så nyfiken. Tror på pojke denna gång, har känt det ända sedan jag plussade. Fick ju rätt ned dottern, där kände jag tjej. Har också sega flytningar. Men det hade jag hela förra grav med. :/ Dock har jag något som förmodligen är foglossning, och det hade jag inte alls förra gången. Kunde gärna varit utan nu ned, blir inga långa promenader med vagnen. Tur vi har enplans-hus. :S Klämde på vagnar idag, kan verkligen inte hitta en syskonvagn jag gillar... :(

• Pinkflower880

Åh, tror jag hittat min vagn nu. Mountain Buggy Duet. Endast 63 cm bred, det gillar jag. Minus är dock att sittdelarna inte är vändbara vad jag har förstått. Men den var så liten och nätt i affären. Gillar den! Tror det kan bli den...

• Pinkflower880

Förra gången hade vi LF, kommer välja Folksam denna gång då våra andra försäkringar ligger där. Tror man skulle vara över vecka 25 då. Men vissa tror jag har vecka 10 som gräns, så det är olika.

• Pinkflower880

Conda: fy vad hemskt! Hur tar man sig igenom en sån sak? Blev helt ledsen nu... Mina hormoner spelar på alla nivåer... :)

• Pinkflower880

Jag äter allt, men mest sura saker i stil citron som några redan nämnt. Äter massvis av allt, är hungrig jämt! Men vägde mig igår, ligger kvar på samma vikt som inskrivningen! :) Trodde jag ökat massor, så det känns bra. Nu kan jag fortsätta äta! :D

Svar på tråden Juni-barn