Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

Jag har bf 14april enligt rul, 10 enligt min uträkning (plussade några innan bim) nu väntar jag på att bli frisk sen ska jag till bodyshop och köpa härliga produkter, köpa lite nya skor och kläder som är amningsvänliga och somriga. Klipp och slingor ska jag boka tid för också. Behöver ordentligt med egoboost nu! Tänkte tjuvstartade shoppandet med att beställa hallonbladste!! Är ju dags att börja dricka det snart! :)

• stjärnfrukt

Jag har läst att hallonblads te kan ge/ökade sammandragningar, effektivare värkar så förlossningen blir snabare/lättare och att man blöder mindre både under och efter förlossningen och underlätta för amningen. 
    Tänkte börja dricka v.35+0. Sen om det hjälper eller inte det får man väl se Tungan ute Provade aldrig förra gången men tänkte göra det nu, kul o sysselsätta sig med något Flört

• stjärnfrukt
    gammelmamma skrev 2012-04-01 13:56:50 följande:
    ha ha önsketänkande, tänk när vi är sååå nära:)
    hihi troligtvis, blandade nog ihop med min syster som har bf 28 april.
    I slutet går man verkligen (iallafall jag) och känner efter hela tiden, men nu vet man ju hur det ska kännas, och det är som alla säger, när det väl sätter igång på riktigt så bara VET man Skrattande 
  • stjärnfrukt
    Polarlantis skrev 2012-04-03 15:28:13 följande:
    Japp!
    När har du bf? Hittade dig inte i bf-listan..? 
  • stjärnfrukt

AgnesGN tror jag hon heter som fick tvillingar. Tänker också ofta på henne och undrar hur det går! 

IdaElinLivia040611 & Emma78: Härligt med så goda nyheter för er båda idag! Verkar dock lite konstigt med att de väntar med att du ska få besvär..? Eller? Har aldrig haft det så jag vet inte...

• stjärnfrukt

Jag har nu skrivit  bb-lista. Slänger upp den här så har ni något o läsa Flört

Bebis: 

Babyskydd

Bomullsfilt

Snutte

3 bodys

3 byxor

1 tröja

1 mössa

Nagelfil

Pappa:

Förlossningen

Mobil + laddare

Pengar/kort till parkering

Godis

Dricka

Något ätbart

BB:

Necessär

Dator + laddare

Kläder

Kalsonger

Strumpor

Inneskor

Kudde

Linnéa:

Förlossningen:

ID

MVC-journal

Patientbricka

Kamera + laddare

Mobil + laddare

Läppsyl

Hårsnodd

Vattenflaska

Dextrosol 

BB:

Amningsbh

Amningsinlägg

Bindor

2 Linnen/t-shirt att amma i

1 Hoodtröja

2 Mjukisbyxor

1 Mjukisshorts

Trosor

Strumpor

Tofflor

Deo

Schampo

Balsam

Duschcreme

Bodylotion

Ansiktskräm

Mascara

Täckstift (hade ett väldigt vackert rött märke efter lustgasen sist, hihi)

Hårborste

Hårfön

Tandborste

Tandkräm

Nagelsax

Kudde

Godis

Dricka

Sovkläder

Toapapper

Handduk

Våtservetter

• stjärnfrukt
    Aikotakara: GRATTIS!! Önskar så att jag och killen min kunde gifta oss, men han vill skjuta på det tills han ligger i graven typ, haha! Själv skulle jag kunna offra min högerhand... Flört

Birgitta73: Välkommen! 

Brumman: Nää fy vilken chef, håller med föregående talare om att du borde försöka sjukskriva dig! En chef ska ju se efter sina anställda, och inte bete sig som en idiot. Sen vet jag inte men jag har nog högre krav på kvinnor att de borde förstå sig på en gravidkvinna lite mer än en man...

Ego: Min influensa har gått över. Har nu istället fått bihålinflammation (stavning?), ögoninflammation och massa finnar + en stor vagel på vänster sida. Ser helt svullen och jätteful ut! Och jag mår ju inge vidare heller, måste ta alvedon varje dag egentligen, men vågar inte. Hur funkar det egentligen, någon som vet? Annars får jag nog ringa min bm,fast hon är omöjlig att få tag i...
    C-vitamin brustabletter på rör ska man helst inte ta va?? Mina älskade systrar skulle komma hit på söndag och stanna ett par nätter, och på lördag var det tänkt en ullaredstripp...men just nu känns det som att allt kommer bli inställt Gråter
  • stjärnfrukt
    Dancia: Åh tack för ditt svar, då behöver jag inte ha dåligt samvete, och kanske tillochmed ta en alvedon extra för att inte lida allt för mkt Glad

Polarlantis: Jag har bf 14 juni, så kanske inte världens chans att vi är där och tar i för kung och fosterland samtidigt Flört

Ja88: Jag går också till min bm 1gång i månaden. Men det var inte jättelänge sedan som jag födde min dotter, har samma bm och mina världen ser bra ut. Men jag minns att vi pratade i början av grav. att jag var väldigt stressad och hade mkt omkring mig, och då sa hon att då kommer du bara hit på de allra nödvändigaste veckorna typ, är det något så hör jag bara av mig till henne Glad Det här med o känna hur bebisen ligger gjorde min bm denna gång, men då sa hon också att bebisen kan ligga hur den vill nu, så hon gjorde det mest för skojsskull o för o se om jag hade koll, vilket jag så klart hade Flört

Ego: Idag har jag trotsat mina sjukdomar och eftersom min dotter verkar väl i form så har vi städat, badat hunden och klippt honom m.m...är helt slut nu men ska ut och greja i trädgården och leka med flickan min innan läggdags. Sen måste jag plugga ikväll.......kommer nog sova gott i natt Skrattande 
Svar på tråden Juni-barn