Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

åh jag glömde... JAG VILL OCKSÅ GIFTA MIG!!!!!!! Gud vad skönt att få skrika ut det Skrattande

• stjärnfrukt

Igårkväll fick jag ett sorgligt besked från min pappa, min älskade styvmamma somnade in efter ett års kämpande för att försöka besegra cancer. Även om jag varit förbered på det en tid så känns det ändå så himla tungt och jobbigt. Allt har gått så fort, och det känns som jag knappt hunnit smälta själva beskedet om att hon hade cancer, och nu är hon borta. Och min fina dotter kommer inte komma ihåg henne, och min styvmamma som älskade Nova så mycket Gråter och som hon längtade efter att få gosa med bebisen i magen... Nej fy vad ledsen jag är!!!!!!

• stjärnfrukt

En viktigt fråga!

Hur många av er har ett extra inlägg i babyskyddet som gör det mer ombonat och stadigt för bebisen? Har inget extra sånt i vårt babyskydd men såg några vänner som hade det, och vill nu ha ett till bebis. försöker googla men hittar inte som man kan köpa löst?  

• stjärnfrukt

Hihi alltså, jag tog fram babyskyddet idag, och såg att det klart vi hade ett sånt inlägg, och det var helt okej, riktigt mjuk för rumpan också! Så då har jag allt klart för bebis faktiskt! Ska bara köpa microlax/lex/lix, vad tusan det nu hette, laxergrej o ta hemma när det sätter igång + dextrosol.  Till mig själv fattas det fortfarande härliga produkter och en hårklippning + slingning och nya skor... men det har ju inte så mkt med förlossningen o göra Tungan ute

• stjärnfrukt
    Tullamulla skrev 2012-04-15 18:15:56 följande:
    Hej alla kloka o erfarna mammor! Vet ju att flera av er har barn sen tidigare o tom flera vissa. Hur tänker ni kring när bebisen kommer i förhållande till när era andra förlossningar startade.? Mina barn har kommit i v 37+6 o 36+4. Ska man då räkna med att denna bebis oxå gör det även om det var elva år sen sist? Kan tillägga att båda förlossningarna startade med vattenavgång. Tar tacksamt emot erfarenheter o teorier
    Har ingen egen erfarenhet men har en vän till mig som har 7 barn. De 5 första kom mellan v. 30 och 36. De andra två som föddes nu 10 och 12 år senare har kommit i v.42 med igångsättning...gissa om tiden gick sakta för henne då hon ställde sig in på att föda kring samma veckor som tidigare!!  
  • stjärnfrukt
    gammelmamma skrev 2012-04-15 18:50:20 följande:
    usch stackars henne:(
    Ja verkligen och hon mådde jättedåligt hela tiden också vad heter det när man spyr såmycket, hyperemiss eller nått? Det hade hon iallafall, hela tiden, järnvärde under 90 (!!!) och fruktansvärd foglossning, ändå satte de inte igång henne tidigare för ens hon fick havandeskapsförgiftning någon gång i v.42...  Rynkar på näsan
  • stjärnfrukt

Sen får vi ju tänka på att det var skottår i år, om det inte hade varit det så hade vi väl haft bf en dag tidigare i juni..eller tänker jag fel? Tungan ute 

Dancia: Hyperemesis, så hette det ja, fy din stackare, men denna gång mår du väl väldigt mkt bättre, eller har du hållt god min? Eller jag som missat en del...hehe. 

• stjärnfrukt
    Dancia skrev 2012-04-16 00:23:30 följande:
    Jag tror snarare att vi hade haft BF en dag senare i Juni om det inte hade varit skottår :). Men skottåret har ju som du säger påverkat datumet :). Hoppas jag tänker rätt nu :).
    Jag spyr inte alls lika mycket denna gången som med första, men jag gjorde det de 14 första veckorna. Nu kan jag äta i princip som vanligt tack vare lergigan och går till och med upp i vikt :). Jag mår helatiden illa, men det är sällan jag känner mig kräkfärdig nu längre vilket jag är tacksam för. Jag upplever dock denna graviditeten lite jobbigare med den svåra foglossningen och smärtsamma förvärkar som kommer väldigt ofta. Är alltså ganska låst här hemma och kan inte göra mycket. Nu t.ex. kan jag inte sova för att jag har kraftig molande värk och hårda sammandragningar som kommer med inte mer än 5 min mellanrum .
    Jag är egentligen inte gjord för att vara gravidkänns det som :). Därför känns det skönt att detta är tredje barnet vilket vi är väldigt nöjda med så efter denna ska min man sterilisera sig :).
    Längtar nu väldigt mycket efter förlossningen. Dels för att smärtan då äntligen har en mening och gör nytta, och framför allt för att man äntligen får sin belöning efter allt slit :).
    Hahah, ja det har du nog rätt i! :)

Nä men fy, jag är så glad över att jag slipper foglossning som många av er har Rynkar på näsan 
    Jag förstår precis vad du menar, smärtan under en förlossning är ju egentligen den enda smärtan som för något bra med sig. Och jag hoppas så att vår bebis ska få må bra. Nästan alla som vi känner som fått barn nu det senaste har haft kolik, dövhet på ena örat, barnastma och svåra allergier, och så klart rs då de alla varit vinterbebisar Rynkar på näsan
  • stjärnfrukt

Fy idag har jag varit en riktigt bitch... Har varit några killar här som skulle sätta in nytt "modem och sånt", och det hade inte vi fattat riktigt, då föreningen glömt säga vilket datum det var.. Hursom helst.
    Bara jag hemma och som ni vet så renoverar vi vinden, och nästan alla lådor och grejer som vi haft där stod nu istället i vår klädkammare, och där längsmed den innersta väggen var ju de tvugna att dra en kabellist. Nästan allt var ju tvunget att hyvas ut, och självklart var det inte bara lätta grejer. Men jag kände att dels ska jag ju inte bära o greja, och dels orkar jag verkligen inte idag. Så jag sa "vet inte hur vi ska lösa det här, sätter jag igång och lyfter och bär kommer jag föda idag, och det vill jag inte. När det väl sätter igång så går det så fort och här går ju inte att föda bland alla grejer". Självklart skrämde det upp killarna rejält så nu sitter jag här och äter godis medan de precis hivat ut allt... hihiOskyldig

• stjärnfrukt
    Stumpilumpan skrev 2012-04-17 13:48:28 följande:
    Tips på hur vi mamma lediga kan fördriva tiden 

Nu med facit i hand ångrar jag bittert att jag inte valde att jobba en månad till, jag älskar att hålla i gång & jag älskar mitt jobb.

För 8 dagar sedan gick jag på mamma ledighet och känner att det var PÅ TOK för tidigt. BF 14/6

Alla bebiskläder är tvättade, rummet snart färdigt, garderob och kök skinande rent.

Hittar verkligen inte fler hemma projekt.

Jag har gått med i en mamma grupp som träffas varannan vecka, för grillning, promenader och olika grupp samtal ... men som sagt det är varannan vecka.

Jag och maken går också på föräldrautbildning en gång i veckan.

Baaaah ... hur står ni andra UT ?

Tips tack Hjärta 
    När jag väntade mitt första barn planerade jag inför dopet faktiskt! Det var jätteroligt och vi hade det sedan på min födelsedag, 3juli, dottern föddes 18april och vi behövde inte stressa med något och dopet blev kanon. Alla frågade hur vi hade hunnit med, hihi. 
Svar på tråden Juni-barn