Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

IdaElin0406: Du som brukar träna mkt och har genomgått en del graviditeter, har du erfarenhet av träning under graviditet? Jag brukade springa varje dag (bara 5km dock) + någon skojigt pass på gymmet, men har inte gjort det sen augusti, och sen blev jag gravid och mått så dåligt. Men nu äntligen känner jag mig så pass pigg och har så fruktansvärt ont i mina leder att jag vill/måste träna igen. Men osäker på hur. Har du några Tips? 

Har för mig att man ska undvika övningar då man ligger ner och gör situps, ligga på rygg och sparka med benen typ, stämmer det? 

Skulle vara så snällt om du svarade Glad

• stjärnfrukt
    AAEV skrev 2012-01-10 14:27:04 följande:
    BF enligt mig: 29/6
    BF enligt BM: 29/6
    BF enligt UL i v 12: 29/6

Tror nog detär det datumet som gäller ;) 
    hihi Skrattande
  • stjärnfrukt

Tack ni som svarade ang. träning. Då vet jag lite vad som gäller, eftersom jag har hund så blir det hyffsade promenader varje dag, men ska nog skaffa kort så jag kan simma, bor ändå så nära simhallen + att det är bra för mig pga att jag har reumatism. 

Någon mer i tråden som har reumatism? Alla säger att man brukar må bättre under grav. men både under förra och denna så har jag så fruktansvärt ont :( Vaknar tillochmed på nätterna av smärta i handlederna :( 

• stjärnfrukt

Såg i en tråd som hette typ "var får man veta kön på ul". Såg då en som skrivit alingsås, och hon hade barn i åldrarna 1 & 0!! Har aldrig hört om någon annan innan som fått veta i den här stan, men nu håller jag verkligen tummarna för att jag får en bm som:
    1. VILL tala om
    2. Har tid att titta
     och hoppas att  bebisen inte e för blyg så klart ;) 

• stjärnfrukt

Dancia: Fy vilken jobbig & stressig situation, hoppas allt löser sig med försäkringar så du kan åka & inte känna oro över det + att du hinner få träffa din älskade farmor! {#emotions_dlg.flower}

• stjärnfrukt

Idag på rul gick det såå bra så, vi fick se vår älskade PRINS!!! Skrattande Hihi, så glad så, tänk att jag hade rätt även denna gången :) Snart har vi en flicka & en pojke i familjen!

Direkt när bm satte den där grejen på magen så kom det fram världens tydligaste bild på bebisen kön, haha, låg och bresade så fint så Flört Jag hade ju tänkt vara lite mer diskret men nu blev det bara "men där ser man ju könet! Eller hur?!", bara 1 sek efter att hon satt den där. HAHA! Som om det var det viktigaste!
    Som  tur var så skrattade hon bara och frågade om vi ville veta, och så sa hon att ja det ser verkligen ut som att det är en pojke, titta där sticker det upp "något" och då frågade jag om navelsträngen låg där, men nej den låg på ett annat ställe, sen upprepade hon flera gånger att se, där sticker det upp något.  

Jjohansson: Det var världens bästa som gjorde rul, hon var så proffsig, snäll, glad och stressade inte alls, Elisabeth Bodell hette hon (minns att jag kollade hennes skylt tydligt för att kunna skriva det till dig), HOPPAS du får henne, får hon gjorde den här stunden så otroligt fin och rolig för oss. Pratade med min bm om det direkt efteråt och hon sa det att de nya som jobbar där är mkt bättre, och att de flesta gamla tråkmånsar hade gått i pension, hehe Glad 

Moderkakan låg inte i framvägg, som jag misstänkte, utan den låg i Praevia har jag för mig att det heter, den täcker alltså livmoderhalsen. Så det blir ett ul till i v.30/v.31 för att se om den har växt uppåt. Den gör nästan alltid det, men det är viktigt att kolla för annars får man planera in ett snitt. Känns lite konstigt på något sätt... Någon som varit med om det? 

• stjärnfrukt

Grattis alla som varit på rul och fått se en frisk bebis. Känns som att nästan alla som fått veta kön så har det fått veta att det är en kille? Nästan så man kan dra en slutsats att de som inte tagit reda på kön får en tjej så det jämnar ut sig lite, hehe. 

Nu behöver jag hjälp eller någon positiv kommentar som får upp mitt humör lite!!!

Jag studerar på högskola, och har spytt varje dag sedan v.6. Har väldigt svår huvudvärk och värk i lederna (reumatism). Detta har gjort det väldigt, väldigt svårt för mig att studera. Som det ser ut nu så kommer jag inte få csn i vår. Vad kan jag göra? Som det ser ut nu så mår jag lite bättre för varje dag, så jag har svårt att se att jag skulle kunna bli sjukskriven. Jag vill inte hoppa av min utbildning (läser nästan bara på distans) har min dotter på dagis som hon älskar, ca 30h/veckan. Det tar verkligen emot att börja stämpla igen, för egentligen hade jag velat ha de dagar sparade ifall jag står utan jobb för länge efter examen + föräldrarledighet. Ska jag kanske försöka hitta något extra jobb + gå ner i studietid till 50%, tror ni det hade funkat? Jag hade inte tänkt ta lån av csn, utan bara själva bidraget, som är ett par tusen bara. Känns inte kul att behöva ta av våra sparpengar för att ha lite extra över varje månad... Känner mig så otroligt misslyckad! Gråter 

• stjärnfrukt

Vet inte om ni minns mitt klagoinlägg om inget csn m.m för ett tag sedan?! Igår ringde jag iallafall till csn för lite frågor m.m, och fick då veta att det bara saknas 5hp, och efter vi lagt på så fick jag se att jag klarat en till kurs på 7.5hp, som jag inte trodde jag skulle klara :D Är så sjukt glad, för nu löser det sig! 

MEN för att inte hamna i den här situationen igen så har jag nu bestämt mig för att bara studera 75%, två kurser nu (en av dem på distans) och bara en kurs sen i slutet av våren (bara distans) så nu är det meddelat att min dotter bara ska gå 25h/v på dagis från och med april! Känns så j*vla bra!!!!! Om jag slipper diverse kramper så kommer jag verkligen kunna njuta de sista månaderna, jag & min dotter har alltid så roligt tillsammans & nu kommer vi kunna gå & bada i simhallen på måndagar igen Glad Jag längtar!

• stjärnfrukt
    Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.
    Nej men fy, förstår att du är ledsen! Jag vet inte om det hjälper lite men vi har iallafall ett par bekanta som födde en son med ett halvt hjärta, idag 2år senare är han pigg & glad och växer fint! Så det behöver inte betyda det värsta. Lycka till i morgon! {#emotions_dlg.flower}  
Svar på tråden Juni-barn