Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt
    Baby1112: Grattis till äktenskapet! Hoppas ni känner er nöjda med er bröllopsdag {#emotions_dlg.flower}

PIO: Grattis till er lilla Freja, så fint namn! Bra jobbat, även om kvinnor föder barn varje dag, vaginalt eller snitt, så är det ändå en riktig prestation och något man ska vara stolt över! {#emotions_dlg.flower}  

På torsdag ska vi till bm och göra ultraljud för att se om min moderkaka har flyttat på sig, känns nervöst faktiskt. Vill inte göra snitt, utan ha en lika fin förlossningen som förra gången. 

Har shoppat en hel del nu, till både bebis och mig, det enda jag saknar nu är microlax, innetofflor och en tunn bomullsmössa Skrattande 
  • stjärnfrukt

Idag kl: 10 skulle jag på ul för att se om min moderkaka flyttat på sig, och nu ringde dem och sa att den bm som skulle göra det var sjuk :( 

• stjärnfrukt

Min bebis ligger långt ner med huvudet (inte ruckbart än dock) och långt in mot mig sa bm idag och frågade om jag var mycket svullen i underlivet. Inte vad jag har sett, fniss fniss svarade jag då och då kollar både jag och bm på min stackars sambo som sitter där högröd i ansiktet och börjar svamla någonting om att det fint ut, hihi, Tack min älskade {#emotions_dlg.flower} hur jag ska få med mig honom nästa gång ska bli intressant Skrattande

v: 33+0
    sf: 33
    bebis hjärtljud: 138
    Vikt: 67 (+11)

pratade om kommande förlossning, förra förlossningen o så, kändes bra. skriver förlossningsbrev tillsammans nästa gång i v.37+0  

• stjärnfrukt
    LillaGrynet skrev 2012-04-27 09:33:29 följande:
    Någon mer än jag som ska föda i Borås? Börjar bli orolig.. Är ju ont om läkare på förlossning/neo här.. 4 st som sagt upp sig.. Känns ju tryggt.. Not!!
    Är det sant?!?!?! Känns väldigt OTRYGGT! Då undrar man ju direkt varför... Fy det skulle du inte skrivit för nu blev jag nervös :P
  • stjärnfrukt
    LillaGrynet skrev 2012-04-27 10:56:53 följande:
    Polarlantis: Har BF 14 Juni men hoppas på att få tidigare
    Då har vi samma bf och ska föda på samma ställe, skoj! 
  • stjärnfrukt
    stjärnfrukt skrev 2012-04-27 14:16:36 följande:
    Då har vi samma bf och ska föda på samma ställe, skoj! 
    Läste precis på bt:s hemsida, kanske inte e så skoj o föda där...ska prata med min bm om det! Känns som Östra är lite mer aktuellt nu. 
  • stjärnfrukt

Ultraljudet i måndags blev en väldigt positiv upplevelse Glad
    Moderkakan ligger inte längre i vägen, vi fick definitivt bekräftat att det är en lillebror i magen som såg ut att må toppen! Storasyster fick vara med och tyckte lillebror såg konstig ut, hihi. Vi fick jättefina bilder på ansiktet, även om det inte var 3d. Fick verkligen extra energi av att se min lilla prins! Hjärta

• stjärnfrukt

På lördag ska jag skriva en tenta och sen har jag tre arbeten kvar sen är jag klar för denna termin. Måste hitta ork och kraft att bara göra klart allt. Vill bara bli klar nu, för jag mår så dåligt över detta för jag känner mig så stressad :(

Någon mer som har börjat tänka "HUR ska jag orka ta hand om en bebis"? Jag vet ju att jag inte kommer ha någon skola i sommar, jag vet att jag inte kommer ha några grav.besvär, jag vet att min sambo kommer vara hemma 10veckor från att bebisen föds. Men ändå känns det nu som "hur tusan tänkte jag" Gråter 

Mådde inte alls så här dåligt, varken fysisk eller psykiskt förra graviditeten..men nu vet jag inte hur jag ska orka gå från detta tillstånd till amma dygnet runt (som gjorde riktigt ont i början för mig) inte få sova, ha två barn som kräver uppmärksamhet (idag kan jag känna att jag inte riktigt orkar med mitt första barn på samma sätt som jag gjorde innan grav och jag har sååå dåligt samvete över det!!)

Ingen som börjat tvivla på sig själv som mamma/blivande mamma?  

• stjärnfrukt
    Dancia skrev 2012-05-10 11:53:15 följande:
    Usc...förstår att det känns stressigt med alla tentor :(.
    Jag känner snarare tvärtom....att det ska bli så skönt när bebisen kommit för då kanske man äntligen får sova lite :). Just nu sover jag mellan 1-3 timmar per natt och det är mycket mindre än vad jag får sova med en bebis. Längtar efter att kunna gå på promenader och få normala toarutiner igen, SLUTA MÅ ILLA är något jag längtar efter enormt! Så jag upplever det 1000 gånger jobbigare att vara gravid än att ta hand om en bebis, men visserligen har jag haft ganska lätta bebisar och mycket stöd från mannen med att få tid till amning o.s.v. Nu kommer han ju vara hemma hela sommaren också :).
    Däremot vet jag att det är fullt normalt att känna som du gör. Speciellt om man fått sova väldigt dåligt o.s.v. med de första barnen. Men förhoppningsvis kanske du får en bebis som älskar att sova och bara vill äta var tredje timme denna gången ;).
    Det "konstiga" är ju att min dotter var världens solstråle. Sov 7h/natt (tills jag började skolan, men det är en annan historia), amningen funkade problemfritt och jag hade lagom med mjölk tills jag slutade amma (efter ett år) behövde aldrig krångla med ersättning, var nästan aldrig sjuk (där vet jag att det kommer vara annorlunda denna gång dock!), hon var aldrig ledsen över magknip eller liknande osv. osv.

Vet inte varför jag oroar mig så egentligen, kanske för att alla de runt omkring mig som fått bebisar nu det senaste (förutom min syster) har fått bebisar som har/haft kolik, svåra allergier, "krävande" m.m. Kan man verkligen ha sådan tur att man får två lätta bebisar?  Kommer jag kunna knyta an lika bra till bebisen som ill storasyster?! 
Svar på tråden Juni-barn