Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

Nu är jag i v 35+3 och de börjar verkligen närma sig slutet av denna graviditet :) 
    Sista tentan är skriven och det är några saker till som väldigt gärna skall hinnas göra innan lillebror tittar ut:

Tre skolarbeten
    Laga matlådor att frysa in
    Baka för att frysa in
    Klippa håret & slinga
    Hitta laddaren till kameran och tömma kameran på bilder
    Packa väskan! 
    Sen ska min sambo gärna hinna med lite mer renovering här hemma :)  

Har ni saker kvar på er todo-lista?! :)  

• stjärnfrukt

Hejsan!

På rul fick vi veta att det var en pojke, och sen fick vi det definitivt bekräftat när vi gjorde ul i v.34 för att kolla placentaläge. Den pungen kunde man inte missa, hihi. Känns väldigt skönt att inte känna någon osäkerhet kring det :)

När vi väntade första barnet ville vi inte veta alls, men måste säga att när hon väl föddes så brydde vi oss inte ett smack om det var en tjej eller kille. Däremot har jag flera gånger under denna graviditet  när jag varit medveten om kön tänkte lite mer "åh min älskade son ligger i magen" m.m, min slutsats är att alla positiva saker man får veta om bebisen under graviditeten känns väldigt speciellt och ger lite extra energi o glädje. Men så fort bebisen är ute så känns kön, vikt o andra saker lite mindre intressant för man är bara så otroligt lycklig över att allt gått bra och att bebisen äntligen ligger i ens famn Hjärta

Nu är ni säkert många som inte alls håller med mig men så har jag upplevt det iallafall :)

• stjärnfrukt

Har ni övat på andningen något än?!
    Jag har varit så täppt i näsan senaste halvåret så jag har inte övat ett endaste andetag eller avslappningsställning. Ni som gjort det, hur har ni gjort?

Förra gången gjorde jag övningar i vatten med min sambo varje vecka på vattengympan, så det känns inte riktigt som samma grej nu....  

• stjärnfrukt

Jag går på kontroll med 2 veckor i mellan, tycker det känns lagom :)

Förra gången födde jag liggandes på sidan, kändes väldigt skönt att ha en ställning som jag var van vid. Jag sprack ingenting, fick några små skrapsår bara, min bm säger att den ställningen brukar minska risken för det, så jag vill gärna föda i den ställningen den här gången också.  

• stjärnfrukt

Här händer det grejer! Stort grattis till de som fått sina bebisar, och lycka till ni som kanske kämpar just nu ;) 

Själv går jag in i v.38 idag (36+6) och jag tycker att nu är det inte långt kvar alls! Jag njuter av magen, som jag vant mig vid, känner att jag njuter av att vara gravid trots illamående & huvudvärk (Någon mer som fortfarande mår sjukt illa och spyr ibland fortfarande?!??!)

MEN alla jag möter säger "men oj Linnéa vad stor du är nu/ vad tungt det ser ut/oj nu är det inte långt kvar" etc. Så säger jag, jo jag går ju in i 37 fulla veckor på torsdag (idag) så... och folk svarar då jasså det är så pass långt kvar ändå/ men oj!!! osv, och sen har de en blick som säger att de tycker så synd om mig som ska gå med denna mage i all evighet...  

För övrigt har jag gått upp 12kg, har en stor mage, men kan inte se någon märkbar viktuppgång någon annanstans på kroppen, förutom bröst, händer och fötter som svullnat...och jag vill inte att bebis ska komma precis nu, jag går gärna och väntar i 2 veckor till så jag hinner klart med skolan ordentligt och hinner "bara va" lite, för jag vet att sen blir det fullrulle, och i mina ögon känns det som att ju bättre bebis växer till sig o så i magen, desto bättre förutsättningar för att kunna amma osv!! Skrattande Men det klart att jag längtar som en tok! 

• stjärnfrukt

Idag har jag skrivit klart ännu ett skolarbete + lagat 30biffar att frysa ner...fortsätter jag i detta tempo kanske jag känner mig redo att föda om en vecka Flört

• stjärnfrukt

Grattis till ännu fler bebisar!
    Själv har jag inte ens packat väskan! Kanske borde göra det då man vet aldrig... :)

• stjärnfrukt

Vill bara skicka en kram till alla er som har det jobbigt och ont av förvärkar!
    Här är det lugnt som vanligt, precis som förra gången innan det bara sa pang och det var dags.... så lite spänning har jag allt ändå ;) 

Svar på tråden Juni-barn