Här händer det grejer! Stort grattis till de som fått sina bebisar, och lycka till ni som kanske kämpar just nu ;)
Själv går jag in i v.38 idag (36+6) och jag tycker att nu är det inte långt kvar alls! Jag njuter av magen, som jag vant mig vid, känner att jag njuter av att vara gravid trots illamående & huvudvärk (Någon mer som fortfarande mår sjukt illa och spyr ibland fortfarande?!??!)
MEN alla jag möter säger "men oj Linnéa vad stor du är nu/ vad tungt det ser ut/oj nu är det inte långt kvar" etc. Så säger jag, jo jag går ju in i 37 fulla veckor på torsdag (idag) så... och folk svarar då jasså det är så pass långt kvar ändå/ men oj!!! osv, och sen har de en blick som säger att de tycker så synd om mig som ska gå med denna mage i all evighet...
För övrigt har jag gått upp 12kg, har en stor mage, men kan inte se någon märkbar viktuppgång någon annanstans på kroppen, förutom bröst, händer och fötter som svullnat...och jag vill inte att bebis ska komma precis nu, jag går gärna och väntar i 2 veckor till så jag hinner klart med skolan ordentligt och hinner "bara va" lite, för jag vet att sen blir det fullrulle, och i mina ögon känns det som att ju bättre bebis växer till sig o så i magen, desto bättre förutsättningar för att kunna amma osv!!
Men det klart att jag längtar som en tok!