Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

Hej tjejer! 

Har haft fullt upp de senaste dagarna så har inte läst tråden de senaste dagarna, ska läsa ikapp mer sen när jag har tid & ork, men som jag kunde se nu så har lillagrynet & cataleya fått sina bebisar?! Stort grattis till er!!!  

Själv är jag så ledsen & nervös! Har bf om 2 dagar, på torsdag alltså, och idag när jag var hos bm så hade mitt sfmått ökat 5 cm på en vecka...så nu väntar jag på samtal från bm om tid för att åka till spec. i Borås för att göra mätningar med mera...Min förlossning förra gången sattes igång på bf och min dotter är ju född dagen efter, så är jättenervös för att inte hinna få komma in till borås och kolla upp hur allt står till innan förlossningen startar!!!
    De har inte kollat blodsocker på tio veckor, urin sen inskrivning, eller gjort någon glukosbehandling så det finns risk för att jag kanske ändå har grav.diabetes....och jag som är så liten, hur ska jag få ut en bamsebebis? Nää, nu får ni hålla tummarna för att jag hinner kolla upp detta innan förlossningen startar (komemr nog ha väldigt svårt att slappna av innan jag vet något!) och även hålla tummarna för att det bara är vääääldigt mycket fostervatten, även om det inte heller är bra egentligen då bebis är rörlig fortf.... Fy är så ledsen!!! Gråter   

• stjärnfrukt

Min bm ringde vid 12. Sa att det var fullt upp på spec. I Borås, så hon pratade med en på förlossningen där också, och de kom fram till att jag skulle få kolla mängd fostervatten samt mäta bebisens huvud. Skulle de se något avvikande skulle jag få åka till Borås på en gång Fick tid 14 i a-sås. Vad tror ni händer? Får en tjurkärring som konstaterar att mängden fostervatten är helt normal. Sen fick vi åka hem! Fick inte veta något annat alls! Vet ni vad hon sa "de sa något om att jag skulle kolla huvudet men vet inte riktigt vad de menade" . Då sa jag så klart att bm sagt vi skulle mäta huvudet, och få säger tanten "det sa dem inte till mig". Så nu känns det ännu sämre, för nu har inte magen växt massa på grund av fostervatten, men mer än så vet jag inte.. Och bebis ligger fortfarande med huvudet över blygdbenet så om vattnet går måste jag åka in direkt... Vad ska jag göra nu???

• stjärnfrukt

Nä jag blev jättechockad. Mitt sfmått steg från 37 till 42 på 10 dagar och jag får inte veta varför. Vad borde jag säga när jag ringer i morgon??? Förutom att de kan lägga till i mitt förlossningsbrev att jag är rädd

• stjärnfrukt

Jag har legat på översta kurvan hela tiden, men ny blev det ett rejält skutt över. Och de vill inte kolla upp om det är diabetes för det kan de inte göra något åt nu ändå... 39+4 idag.

• stjärnfrukt
    Havsjungfrun skrev 2012-06-13 10:23:31 följande:
    Stjärnfrukt: Ring din bm igen, så kan hon ju inte nonchalera dig!!!    
    De säger bara att eftersom jag har bf imorgon så finns det inte så mkt att göra, jag får helt enkelt ta det som det kommer under förlossningen Rynkar på näsan
    Jag har känt mig lugn & trygg inför förlossningen tills igår, och känner att jag inte riktigt hinner bearbeta detta innan det blir dags, men det är det ingen som bryr sig om Rynkar på näsan 
  • stjärnfrukt
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-13 11:26:10 följande:
    Fy va jobbigt ni har det Missförstånd och Stjärnfrukt, fattar inte hur vissa människor är funtade. Förstår dig Stjärnfrukt att det inte alls känns lika tryggt längre. Du får väl vara snabb och informera på fl när du kommer in läget och det borde väl också stå med i din journal om så drastiskt ökat mått. Hoppas bara det är att bebis lagt sig lite annorlunda.

Jag frågade faktiskt bm om de kommer kolla något på fl men det sa hon att det tror hon knappast Rynkar på näsan och alla har hittills sagt att jag inte ska oroa mig,...Bara ni som förstår mig!
  • stjärnfrukt

Jag har bf idag, har lite känningar som jag nog mest hittar på ;) förra förlossningen sattes ju igång på denna magiska dag så jag har nog lite för höga förväntningar... Jag vet att bebis är klar , så jag förstår inte vad han väntar på?

• stjärnfrukt

Grattis dancia! Hoppas du redan mår bättre! Här har jag haft molvärk o sd mer o mer under dagen, körde färdknäppen nu ikväll o sen på toa lossnade definitivt slemproppen. Känns som något kan vara på g! Bf idag, i 5 min till ;) kanske blir det bebis innan helgen är slut!

• stjärnfrukt

Vaknade av att det rann mellan benen på mig, klart vatten blandat med blod typ, men nu har det typ slutat. Ska ringa fl nu tänkte jag. Ska klocka värkarna lite bara, de gör ont, måste andas igenom och det känns som de kommer med ca 5 min mellanrum!

• stjärnfrukt

01.30 vaknade jag av att vattnet gick och 03.24 föddes min lilla prins i bilen när vi var på väg till fl. All rädsla inför fl var som bortblåst och jag lyssnade bara på kroppen och tillsammans med min älskade så tog vi emot vår skatt. Allt har hittills gått bra och jag sprack inget :) han väger 3895g och är 50cm lång!

Svar på tråden Juni-barn