• Dancia

Juni-barn

Sweet life skrev 2011-12-14 16:26:30 följande:
    Ja! Det kan jag verkligen förstå! Nu får vi hoppas att min kväll fortsätter i glädjens tecken, annars kommer jag in och gråter ut senare...
    Jag hoppas och håller tummarna för att han tar sitt förnuft till fånga.
    Annars finns vi här om du får ett dumt ´svar av honom sen, och ja, självklart även om det blir positivt :).
  • Dancia
    queen skrev 2011-12-14 17:15:59 följande:
    Dancia: Tack för svaret. Jag har haft problem med alla mina grav. Men jag ska avvakta till efter jul sen får vi se, men jag hoppas på en sjukskrivning så att man slipper vara sängliggandes när man kommer hem ifrån jobbet.
    50% skulle räcka till en början, men vi får se vad läkaren och fk tycker. Man har ju hört om fk, tyvärr.
    Ja man ska inte behöva slita ut sig helt och man ska ju kunna klara av en förlossning och det är inte det roligaste om foglossningen är alldeles för j*vlig. När jag väntade första barnet så blev jag halvtidsjukskriven för foglossning i v.18 och sedan heltid från v.24 på grund av foglossning och sammandragningar. Med dottern var jag också sjukskriven redan efter halva graviditeten på grund av tidiga förvärkar först och främst och lite senare även för foglossning. Har inte haft några större problem med fk då jag klart och tydligt visat att jag tagit del av åtgärder som sjukgymnastik, panodil 4 gånger/dag och foglossningsbälte.
  • Dancia
    Uddabus skrev 2011-12-14 18:19:50 följande:
    Varför vill man bryta ner o såra en annan människa totalt??? Varför vill man straffa någon annan hela tiden?

O sen skylla allt på den som ligger ner
    Tycker det är så orättvist och dumt att du ska behöva gå igenom allt det här. tycker det är synd att han inte söker stöd hos dig och ser det kommande barnet som något positivt eftersom det är något ni delar och det kommer inte bli splittrat, om han bara väljer att hålla ihop och ta vara på förhållandet. Chanserna att få tillbaka kontakten med flickorna blir ju inte större om han stöter bort dig på detta sättet.
  • Dancia
    lycka 4 skrev 2011-12-15 08:15:31 följande:
    Hej tjejer!! Kommer ni äns ihåg mig ? Jag har varit helt orkeslös å inte orkat med mycke alls , går in i vecka 12 i helgen å känner mig lite bättre . Va på inskrivning förra veckan där dom skickade mitt urin på odling. Hur mår ni?
    Hej!
    Självklart kommer vi ihåg dig :). Skönt att du börjar känna dig lite bättre :). Jag är i v.13 och känner mig fortfarande inte bättre alls. Mår illa och spyr fortfarande vissa dagar, nästan varje dag och är extremt trött. Foglossningen är inte speciellt snäll mot mig heller och har redan börjat få sammandragningar. Lämnade urinodling igår också på grund av det för att se om det är en UVI som orsakar sammandragningarna. Annars är det väl bara min lättretliga livmodern som håller på som vanligt :P.
  • Dancia
    LillSnurr82 skrev 2011-12-15 13:24:38 följande:
    Jag är i vecka 14 (13+2) i morgon är det ultraljud... Såå spännande och se det lilla livet där inne , hoppas att allt står rätt till. Men har inte kännt av några konstigheter så ska nog gå bra :)
    Har också redan fått foglossning, hade inget sånt när jag vänta dottern. Men vad jag hört beror det på att jag börja rida så snabbt igen efter förlossningen. Satt uppe och redo på hästen innan 3 veckor. Plus att jag dansa massa Zumba ganska snabbt också. Men men.. Sen är det ju bara ett år sen min dotter föddes så det kan ju kanske också vara en orsak ?
    Vad tåkigt att du också fått foglossning. Ja 2 täta graviditeter brukar slita rejält på fogarna. Nu är det strax över 2 år sen jag födde dottern men innan henne var sonen  8 månader när jag blev gravid med henne, så först två täta graviditeter och sen har kroppen inte återhämtat sig helt sedan dottern heller. Hade egentligen tänkt vänta med 3:e barnet i ca 3 år till av flera olika anledningar, del det här med fogarna för att jag ville att nästa graiditet skulle bli lite lättare, men nu blev det som det blev :)
  • Dancia
    PIO skrev 2011-12-15 14:00:07 följande:
    Hej på er tjejer :) ujuj va ni skriver hinner inte med.

Någon som har sammandragningar än?? Ja är i v 14+5 idag och i morse fick ja en sammandragning. Hela livmodern kändes som sen blev alldeles runt o hård. Blir lite orolig att de är för tidigt med sammandragningar. Kommer inte ihåg hur tidigt ja fick de me sonen. Kommer bara ihåg att ja hade kraftiga sammandragningar en vecka innan han föddes. Alltså i v 23. Blir så orolig att något inte är som de ska.
    Jag har också tidiga sammandragningar, är i v.13. De började i v.14 med dottern och hon föddes fullgången. De kunde inte förklara mina sammandragningar med dottern mer än att jag verkar ha en väldigt känslig livmode., Men tappen har inte blivit påverkad så det har varit lugnande.
    Med sonen berodde sammandragningarna på en kraftig UVI som jag inte kände av på annat sätt än att jag hade ont i magen, så jag fick rejäla värkar i v.26 och fick ligga inne en natt och få flera bricanylsprutor, sen fick jag äta antibiotika fram till förlossningen i v.38.
    Så nu lämnar jag regelbundna urinodlingar för att hålla koll på ev. UVI.

Huruvida sammandragningarna är ofarliga eller ej beror på anledningen och framförallt om de påverkar tappen. Vet de varför du födde sonen så tidigt? Jag tycker absolut att du ska ringa din BM om dina sammandragningar så de kan hålla nog  koll på dig med tanke på din förra graviditet. Man vill ju att bebisen ska stanna där inne så länge det går. Och så ska du nog ta det så lugnt du bara kan för att lugna livmodern från att dra ihop sig.
  • Dancia
    LillSnurr82 skrev 2011-12-15 13:45:51 följande:
    Usch sweet life inte kul :( lite shopping brukar hjälpa korta stunder mot det mesta :)

Någon mer som helt tappar sexlusten som gravid (och småbarns förälder)? Här finns oftast varken tid eller ork och jag blir så frustrerad på det. Min sambo ännu mer.. Så i går bestämde vi för att få igång sexet och lusten så MÅSTE vi ha sex varje torsdag. Haha får se om det triggar i gång min sexlust.. Och i dag är det ju torsdag ;)

Någon annan med samma problem som har andra tips och idéer?
    Här är det verkligen tvärtom. Har en väldigt stark sexlust trots 2 små barn, illamående och extrem trötthet. Men min man väcker en glöd i mig och för en stund känner jag varken av illamående eller trötthet längre ;).
    Blodcirkulationen till underlivet ökar när man är gravid och därför *känner* jag även mer när vi har sex :). Senare i graviditeten är det även roligt när man inte längre klarar vissa ställningar och man får vara lite kreativ :).
    Mitt tips är att mysa och vara nära varandra flera dagar/kvällar i veckan för att få igång lusten igen, gå och lägga er tidigare kanske, börja med lite massage eller kli på ryggen. Allt mys behöver inte leda till sex varje gång, men den där närheten är viktig för att hålla kärleken igång i vardagen :). Ett annat tips är att ge varandra lite komplimanger då och då eller skicka ett litet roligt och lockande sms :)
  • Dancia
    Pinkflower880 skrev 2011-12-16 14:39:10 följande:
    Ni som har foglossning... Har man ont i höfterna? Känner mig som en gammal tant som stapplar fram. Men kanske bara är stel rent allmänt... :/
    smärtan kan sitta lite olika på olika gravida. Men det kan sitta i hela bäckenområdet, dvs korsryggen, höfterna, ljumskarna och blygdbenet. Så det du känner i höfterna kan mycket väl vara foglossning. Dumma foglossning! :P
  • Dancia
    Minimor78 skrev 2011-12-16 16:12:31 följande:
    Hejsan!
    Vill gärna vara med i er mysiga grupp.
    Väntar nr 3 som är beräknad till 20/7, och är i v 13+2 idag. Har två killar som är 8 & 5 år.

Jag har haft jättejobbigt med illamående & förlamande trötthet, men hoppas att det är påväg att vända nu.
    Ser verkligen fram emot att få en liten skrutt till.
    Hej och välkommen :). Jag väntar också 3:e och är beräknad 23/6, så vi är rätt nära varandra i graviditeten :)
  • Dancia
    Stumpilumpan skrev 2011-12-16 17:01:15 följande:
    Töser ... tog rutin blodproverna uppe på lasarettet för ca 2 veckor sedan som sen skickas till barnmorskan.
    Jag är i vecka 14+4 idag, när får jag egentligen kallelsen till rutin UL i vecka 18?

Borde den inte har kommit vid det här laget?

- Önskar er alla en skön helg - Solig
    Var bor du? jag brukar få kallelsen rätt sent. ca v.15-16. Om du inte fått den nästa vecka så borde du kanske ringa och fråga var den blivit av :)
Svar på tråden Juni-barn